Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydellinen elämäntapamuutos

Vierailija
14.11.2022 |

Herkut pois kokonaan, kävelyä vähintään tunti päivässä... myöhemmin lisään määrää ja tupakoinnin lopetus. Nyt lähtee läskit ja diabetes joka kolkuttaa ovella :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa huomenna siis...tai huomenna...

Vierailija
2/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku maanantaina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan nyt heti :D

Vierailija
4/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku maanantaina...

Nyt on maanantai. Nyt se alkaa.

Vierailija
5/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti maanantaina tammikuussa!

Vierailija
6/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää kaksi viikkoa korkeintaan.

Vierailija
7/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä ei laihduta, eikä "herkkujen" jättäminen auta, kun vedät kuitenkin edelleen hulluna hiilareita.

Vierailija
8/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso muutos kerrallaan. Herkut pois olisi se kiireisin, jos on jo esidiabetes.

Vierailija
9/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ilman herkkuja kyllä voi elää. Muista syödä tarpeeksi ruokaa, ettei tule nälkäisenä sokerihimo.

Vierailija
10/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Ilman herkkuja kyllä voi elää. Muista syödä tarpeeksi ruokaa, ettei tule nälkäisenä sokerihimo.

Voi toki, mutta onko siinä mitään itua? Minkä vuoksi sitä sitten eläisi? Työn? Perheen? Telkkarisarjojen? Hah!

Sugar is love! Sugar is life! Sugar is the Beginning and the End, Alpha and Omega!

Vierailija
11/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelemällä ei laihduta, eikä "herkkujen" jättäminen auta, kun vedät kuitenkin edelleen hulluna hiilareita.

https://images.app.goo.gl/aihLKG1qcX5mmi2Z8

Kyllä jos tarpeeksi kävelee, laihtuu.

Vierailija
12/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tehdä sellaisen muutoksen että eläisi mahdollisimman epäterveellisesti. Se voisi auttaa tavoitteessa.

Vierailija
13/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://images.app.goo.gl/aihLKG1qcX5mmi2Z8

Kyllä jos tarpeeksi kävelee, laihtuu.

Tyypillinen av-mamma ei jaksa kävellä tuntia päivässä edes kahta viikkoa, kun tulee jo rasitusvamma, penikkatauti, ensilumi ja kylmyys ja joulukonvehdit. Eikä kävelylenkki edes kuluta kuin ehkä 200 kcal. Sen määrän kaloreita mamma saa syömällä kovan uurastuksen eli lenkin jälkeen banaanin ja ruisleivän tai lautasellisen "terveysherkkuaan" tuorepuuroa.

Vierailija
14/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan lopetukseen autaa terveyskeskus läkärin sv-lääke resepti.Olet ikuisesti irti nikotiin rippuvuudesta.Kaikea saat syödä kohtudella. Jätä poiskuitenkin kaikki missä sokeria ja kaikki juomat missä on kivenäistä.Kivenäisjuomat laajentaa vatsalaukkua ja sinne mahtuu sitten liikaa ruokaakin.

Vierailija
15/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua masentaa, mutta: olen ollut nyt hiilihydraatteja vailla kuukauden, 5 x viikossa juoksumatolla 550 kcl / kerta (eli noin tunti+ 20 min kerrallaan ja siinä saa edetä reippaasti eli noin 5.5 km/h)

Kalorimäärä / päivä noin 800-1000 ja paino pudonnut: 🤬🤬vajaa 2 kiloa

Vierailija
16/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua masentaa, mutta: olen ollut nyt hiilihydraatteja vailla kuukauden, 5 x viikossa juoksumatolla 550 kcl / kerta (eli noin tunti+ 20 min kerrallaan ja siinä saa edetä reippaasti eli noin 5.5 km/h)

Paljonko on lähtöpaino?

Vierailija
17/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku onnistuu. Itse olen muutaman kerran ollut todella tiukalla ruokakuurilla 3kk pätkissä. Ei välttämättä tee mieli mitään karkkia tai pullaa, mutta kuola valuu pelkästä tuoreen leivän tuoksusta. Sitä voisi ahdata itseensä tuoretta leipää ihan £%&£#sti niin että oksat pois. Jotenkin tuo hajuaisti herkistyy ja kuola valuu pelkästä ajattelusta. Leipä, mustikat tai mikä tahansa, mutta mielikuvissa sitä vetää sitten kaksin käsin oikein pohjanmaan kautta.

Vierailija
18/20 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä muutokseen!

Itse olen nyt ollut pari viikkoa herkkuitta ja tissuttelematta sekä käynyt nyt päivittäin ulkoilemassa ihan mielenterveydenkin takia. Ja olo on hyvä! Ostin tänään vielä askin tupakkaa ja se saa olla nyt viimeinen. Meinaa melkoisesti stressata kun pitäisi roikkumaan jäänyt gradu kirjoittaa ja hallita samaan aikaan muutama iso muutos.

Vierailija
19/20 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Kirjoitin tuon maanantaina ja nyt on perjantai. Painoa on pudonnut noin 2kg ja neljäs päivä menossa ilman tupakkia :)

Vähän olen herkutellutkin.

Vierailija
20/20 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ehkä vetänyt kalorit liian alas. Laihdutus/kalorivaje on aina elimistölle shokki ja stressi, vaikka ylipainoa olisikin. Jos vetää liian tiukkaa kuuria, niin alkaa pitämään rasvavarastoista tiukemmin kiinni.