Miten pankki voi tehdä näin?
Eli seuraan tarkkaan paljonko on tilillä on rahaa, kuitenkin pankki päätti nyt yllättää sillä että ei ollutkaan siirtänyt tililtä rahaa vaikka olin maksanut kortilla ruokaostokset ja muut, ja nyt sitten tililtä olikin tänään lähtenyt katevaraus minkä takia tili meni vajaan satasen verran pakkaselle kun tilillä ollut raha ei riittänyt. Olin siis tarkkaan budjetoinut ja miettinyt rahankäytön tilillä näkyvän rahan mukaan ja nyt tämä tuli sitten täysin yllätyksenä eikä noita katevarauksia saa mitenkään edes näkyviin verkkopankissa.
Kommentit (73)
Mulla oopeesta lähtee kokoajan itestään jotain rahaa. Taas oli 10 hävinny.
Miten niin katevarauksia ei näy verkkopankissa?
Minkä pankin verkkopankissa katevarauksia ei muka saa mitenkään näkymään?
jos olet tarkkaan seurannut rahankäyttöäsi, niin silloin ei pitäisi olla mikään yllätys että menee miinukselle.
Yksin elävänä maksan kuareisuni käteisellä, Panki kortilla kalit aptekin maksut.Kuin kallin hammasläkärin.Jos isoa ostosta mut liket kuin ruoka kauppa hnaltaa,maksan pankki kortilla. Kuitti on tallessa siitä, tiedän tassan tarkaan paljon on käyttö rahaa tililläni aina.
Ihmettelin itse samaa! Kävin viime torstaina Lidlissä ja ostokset maksoi 98€. Tilille ei tullut ollenkaan katevarausta vaan vasta tänään maanantaina saldo pieneni ja veloitus näkyi. Eli koko perjantain ja viikolopun tilillä oli "haamusatanen". Ymmärrän, että ketuttaa jos unohtaa jonkun maksun ja tili näyttää muuta.
Käytin pankkikorttia eli debit-puolta. Joistain palveluista tulee heti katevaraus ja joistain ei. Prismastakaan ei muuten tule katevarausta.
Ongelmahan koskee varmistamattomia ostoja, joista ei synny katevarauksia. Aivan normaalia pankkikortin ja pankin toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin elävänä maksan kuareisuni käteisellä, Panki kortilla kalit aptekin maksut.Kuin kallin hammasläkärin.Jos isoa ostosta mut liket kuin ruoka kauppa hnaltaa,maksan pankki kortilla. Kuitti on tallessa siitä, tiedän tassan tarkaan paljon on käyttö rahaa tililläni aina.
Hei nyt se korkki äkkiä kiinni!
Jos on niin vähävarainen että tili on lähellä nollaa, luulisi silloin huomaavan että yhtäkkiä voikin (muka) käyttää satasen enemmän kuin pitäisi. Se satanenhan on tuossa tapauksessa todennäköisesti todella iso osuus kuukauden käyttövaroista.
OP teki viime viikolla korttiostoksista veloituksen ja katevaraukset päälle.
Pahoittelevat nyt vaivaa, ja tilanne korjaantuu kaiketi aikanaan. Debitillä aiemmin Creditillä myöhemmin.
No ei ollut korjaantunut ainakaan minulla vielä tunti sitten.
Onneksi ei ollut isoja ostoksia viime viikolla. Pikkujuttuihin saldo vielä riittää tuplaveloitukin ja varauksinkin.
Mutta onhan tuo anteeksiantamatonta. Joku tiukilla oleva joutuu nyt jättämään ruoat kauppaan, kun kate ei riitä. Pankin mokan takia. Vahingonkorvaus olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin vähävarainen että tili on lähellä nollaa, luulisi silloin huomaavan että yhtäkkiä voikin (muka) käyttää satasen enemmän kuin pitäisi. Se satanenhan on tuossa tapauksessa todennäköisesti todella iso osuus kuukauden käyttövaroista.
Tämä ei auta, kun pankki mokailee ja tekee ylimääräisiä katevarauksia.
Ilmoitukset ongelmista tulivat vasta perjantaina. Minulla oli sekä veloitus että varaus keskiviikon ostosta.
Ilmeisesti tuplaveloituksia oli koko viime viikon ajan.
Kyllä monella kädestä suuhun elävällä rupeaa saldo hupenemaan.
Katevaraus toimii siten että pankki siirtää osan rahoista varaukseen varmistaakseen että tilillä riittää rahaa. Ap on joku ääliö joka ei osaa hallita omaa rahankäyttöä ba tarvitsee edunvalvontaa. Ja epäilen että nuo puheet budjetoinnista on palturia eikä ap ole oikeasti mitään budjetoinut.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelevat nyt vaivaa, ja tilanne korjaantuu kaiketi aikanaan. Debitillä aiemmin Creditillä myöhemmin.
Onneksi ei ollut isoja ostoksia viime viikolla. Pikkujuttuihin saldo vielä riittää tuplaveloitukin ja varauksinkin.
Mutta onhan tuo anteeksiantamatonta. Joku tiukilla oleva joutuu nyt jättämään ruoat kauppaan, kun kate ei riitä. Pankin mokan takia. Vahingonkorvaus olisi paikallaan.
Mistä sen näkee että onko noin käynyt?
Ehkä voisi käyttää käteistä jos on tosi tiukilla ja jokin katevaraussekoilu voi sotkea pakkaa liikaa. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei auta, kun pankki mokailee ja tekee ylimääräisiä katevarauksia.
Ilmoitukset ongelmista tulivat vasta perjantaina. Minulla oli sekä veloitus että varaus keskiviikon ostosta.
Ilmeisesti tuplaveloituksia oli koko viime viikon ajan.
Kyllä monella kädestä suuhun elävällä rupeaa saldo hupenemaan.
Käyttäkää luottokorttia ja maksakaa luotto täysin pois joka kuun lopussa. Ei häiritse nuo pankkien ongelmat. Muutenkin luottokortti tuo maksuturvaa asioihin, se ei ole merkki "varattomuudesta" kuten jotkut idiootit vielä kuvittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin lähti tänää tililtä 80 euron edestä rahaa sen jälkeen kun katevaraus nollattiin. Tuotako se ongelman korjaus siis tarkoittaa eli katevaraus on ollut virheellinen ja nyt OP veloittaa rahat uudelleen suoraan asiakkaiden tileiltä?
Multa kans jäi perjantaina pari maksua menemättä edes katevarauksiin. Mutta nyt ne näköjään on lähteny tililtä. Onneksi, on ollu vähä rikollinen olo täs 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin lähti tänää tililtä 80 euron edestä rahaa sen jälkeen kun katevaraus nollattiin. Tuotako se ongelman korjaus siis tarkoittaa eli katevaraus on ollut virheellinen ja nyt OP veloittaa rahat uudelleen suoraan asiakkaiden tileiltä?
Ei vaan sulle kävi vaan kuranen mäihä eli kun katevarauksen mukainen summa veloitettiin tililtä niin pankki "hukkasi" katevarauksen eli piti katevarauksen varatut rahat itellään. Ja niitä on enää turha itkeä takaisin koska et tule niitä enää koskaan saamaan takaisin.
Korttimaksuissa on usein viiveitä, mitä ei johdu pankeista. Nykyään korttiveloitukset kiertävät Euroopan kautta ennen kuin tulevat Suomen pankkeihin, viivettä voi olla monessa paikassa.