Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pankki voi tehdä näin?

Vierailija
14.11.2022 |

Eli seuraan tarkkaan paljonko on tilillä on rahaa, kuitenkin pankki päätti nyt yllättää sillä että ei ollutkaan siirtänyt tililtä rahaa vaikka olin maksanut kortilla ruokaostokset ja muut, ja nyt sitten tililtä olikin tänään lähtenyt katevaraus minkä takia tili meni vajaan satasen verran pakkaselle kun tilillä ollut raha ei riittänyt. Olin siis tarkkaan budjetoinut ja miettinyt rahankäytön tilillä näkyvän rahan mukaan ja nyt tämä tuli sitten täysin yllätyksenä eikä noita katevarauksia saa mitenkään edes näkyviin verkkopankissa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Op, Nordea, Danske. Näillä pankeilla aina jotain menossa, sekoillaan katevarauksien kanssa, verkkopankit seis, ja mitä vielä. Miksi ihmeessä pidätte tilejä tuollaisissa pankeissa? Itsellä tili säästöpankissa ja ikinä, ei ikinä ole ollut mitään ongelmia korttien kanssa, ei verkkopankissa jne. Ainoastaan suunnitellut huoltoajot, ja niistä pankki ilmoittaa hyvissä ajoin, ja ajoittaa ne yleensä suunnuntaiaamuihin/aamuöihin, että olisi kaikesta vähiten harmia asiakkaille. Ihmeen pitkäpinnaista sakkia, itse olisin äänestänyt jaloillani ja lähtenyt aikapäivää sitten jo pois..

OPlla on paras bonussysteemi ehdottomasti, jo se saa pysymään asiakkaana. Ei mulla kyllä koskaan ole ollut mitään ongelmiakaan, oisko kerran huolto venynyt. Mun kortti kopioitiin ulkomailla ja sain siitäkin soiton heti, oikein tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
62/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää tilillä muutama ylimääräinen satanen niin ei pääse näin käymään. Jättää vaikka yhden vkonlopun kuukaudessa dokaamatta.

Kyllä sitä yksi touhutonni pitää tililtä löytyä ettei pääse käymään tuollaisia mokiakaan. 😉

Tonni ei auta jos pankki veloittaa yli viidensadan ostoksen ja tekee päälle vielä samansuuruisen varauksen. 

Ei varaus mihinkään tililtä lähde. Hyvin riittää tonni.

Mitä se auttaa, jos pankin virheen takia tilit nollautuvat? Etkö ymmärrä, se sinun tonni nollautuu ja pankkikortti näyttää 0€ saldoa, vaikka todellisuudessa siellä pitäisi olla tonni rahaa. Näin ainakin kerrottiin, rahaa piti olla tilillä, mutta se näytti nolla saldoa.

Ei saldo mene nolliin katevarauksilla. Käyttörahaa voi näyttää nolla, mutta ei se raha sieltä mihinkään lähde.

Ei se raha tietenkään mihinkään katoa, mutta samaan aikaan et voi maksaa kaupassa pankkikortilla. Näin kävi itselleni ja ruuat jäi ostamatta. Mikä tässä nyt on niin vaikea tajuta.

Ja ihan sama miten paljon tilillä rahaa, jos tilinsaldo näyttää nollaa pankin virheen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää tilillä aina ylimääräistä. Muutama satanen vähintään.

Luulisi, että on stressaavaa vahdata joka euroa. Ihan kuin ajelisi reissussa bensa-asemien ohi aina pohtien, että riittääköhän bensa seuraavalle asemalle.

Turha tulla sanomaan, ettei köyhäll ole ylimääräistä. Kyllä ne muutamat sataset pystyy säästämään jostakin, ja sen jälkeenhän ei tarvitse enää huolehtia tilin ylityksestä.

Minulla oli tilillä yli 2300€ ja kun yritin maksaa ruokaostoksia kaupassa, en voinut maksaa n. 76€ ostoksia, kun tilillä ei ollut katetta. Kaupankassa kertoi muillakin olleen samoja ongelmia.

Vierailija
64/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää tilillä muutama ylimääräinen satanen niin ei pääse näin käymään. Jättää vaikka yhden vkonlopun kuukaudessa dokaamatta.

Kyllä sitä yksi touhutonni pitää tililtä löytyä ettei pääse käymään tuollaisia mokiakaan. 😉

Tonni ei auta jos pankki veloittaa yli viidensadan ostoksen ja tekee päälle vielä samansuuruisen varauksen. 

Mitä se auttaa, jos pankin virheen takia tilit nollautuvat? Etkö ymmärrä, se sinun tonni nollautuu ja pankkikortti näyttää 0€ saldoa, vaikka todellisuudessa siellä pitäisi olla tonni rahaa. Näin ainakin kerrottiin, rahaa piti olla tilillä, mutta se näytti nolla saldoa.

Ei saldo mene nolliin katevarauksilla. Käyttörahaa voi näyttää nolla, mutta ei se raha sieltä mihinkään lähde.

Ei se raha tietenkään mihinkään katoa, mutta samaan aikaan et voi maksaa kaupassa pankkikortilla. Näin kävi itselleni ja ruuat jäi ostamatta. Mikä tässä nyt on niin vaikea tajuta.

Ja ihan sama miten paljon tilillä rahaa, jos tilinsaldo näyttää nollaa pankin virheen vuoksi.

Mikset käytä luottokorttia? Useinhan nämä ovat samassa kortissa ja voit maksaessa valita debet tai credit. Luottokorttiostoistaei ainakaan omassa pankissani mene mitään ylimääräisiä kuluna, kun maksan kuukausilaskun kokonaan. En siis käytä korollista luottoa, vaan maksukorttina. Ei tarvi olla huolissaan, onko tilillä ostohetkellä katetta.

Vierailija
65/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että miten ihmeessä ihminen vetää tilinsä niin heikkoon jamasn että katevaraus vetää käyttörahat nolliin. Ei ole olemassakaan sellaista pankin virhettä että tonnin saldo menee nollaan satasen katevarauksella.

Vierailija
66/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että on stressaavaa vahdata joka euroa. Ihan kuin ajelisi reissussa bensa-asemien ohi aina pohtien, että riittääköhän bensa seuraavalle asemalle.

Turha tulla sanomaan, ettei köyhäll ole ylimääräistä. Kyllä ne muutamat sataset pystyy säästämään jostakin, ja sen jälkeenhän ei tarvitse enää huolehtia tilin ylityksestä.

Minulla oli tilillä yli 2300€ ja kun yritin maksaa ruokaostoksia kaupassa, en voinut maksaa n. 76€ ostoksia, kun tilillä ei ollut katetta. Kaupankassa kertoi muillakin olleen samoja ongelmia.

Silloin ongelma on maksupäätteessä. Mä osuin sopivasti kerran Kallioon baarikierrokselle kun koko alueen päätteet oli sökönä. Join ja söin koko illan ilmaiseksi.

Vierailija
67/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohanon eri asia, jos pankissa ja maksukortin käytössä on ollut häiriötä.

Vastaukseni oli lähinnä ap:n kaltaisille "kädestä suuhun" eläjille, joiden tilisaldo on aina nipin napin plussan puolella.

Luottopuolella maksu onnistuu jokseenkin aina. Mikset käyttänyt poikkeustilanteessa luottokorttia, kortin luotto-ominaisuutta?

Minä olen kehittänyt systeemin, että maksan esim. kaikki autoon liittyvät kulut (huollot, tarvikkeet, bensan jne) aina tietyllä luottokortilla. Näin näen myös helposti, paljonko auton kulut ovat olleet.

Verkkokaupoista ostan aina tietyllä, toisella luottokortilla.

Päivittäisostot teen yleensä pankkikortilla, siis ruoka ym.

Minulla on kumminkin aina mukana useampi kortti, joita käyttää ongelmatilanteessa, jos joku kortti ei toimi.

Ja niin, aina myös hiukan käteistä mukana.

Muita ostoja

Vierailija
68/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopinta oli melko liukasta kangasta, mikä topattu vanulla tms.

Noi oli tosi yleisiä. Niitä näki teineillä ja juopoilla. Häiritsee kun en muista merkkiä.

Fila voi olla vaihtoehto, mutta en löydä mistään kuvaa.

Vai olisko ne olleet kotimaists merkkiä?

En ole vanhoista lehdistäkään löytänyt kuvia vastaavista.

Vierailija
69/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh väärä ketju 😂

Vierailija
70/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkopinta oli melko liukasta kangasta, mikä topattu vanulla tms.

Noi oli tosi yleisiä. Niitä näki teineillä ja juopoilla. Häiritsee kun en muista merkkiä.

Fila voi olla vaihtoehto, mutta en löydä mistään kuvaa.

Vai olisko ne olleet kotimaists merkkiä?

En ole vanhoista lehdistäkään löytänyt kuvia vastaavista.

😅

Vierailija
71/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katevaraus toimii siten että pankki siirtää osan rahoista varaukseen varmistaakseen että tilillä riittää rahaa. Ap on joku ääliö joka ei osaa hallita omaa rahankäyttöä ba tarvitsee edunvalvontaa. Ja epäilen että nuo puheet budjetoinnista on palturia eikä ap ole oikeasti mitään budjetoinut.

Oon palveluissa oli viime viikonloppuna häiriö. On ollut katevarauksia tuplana ja joillain taas ei ole pankkikorttiveloituksia mennyt. Eilen lupasivat korjata saldot parissa päivässä kuntoon.

Ei kyllä ollu mitään häiriöitä, olen Nordean ja S-pankin asiakkaana ja molemmat toimi viikonloppuna ihan normaalisti eikä korttimaksuissa ollut mitään ongelmia.

Vierailija
72/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin katevarauksia ei näy verkkopankissa?

Olen eri, mutta ne eivät tosiaan aina näy. Kerran joku ostos näkyi verkkopankissa ja summa lähti tililtä 10 päivää ostotapahtuman jälkeen. Pienituloisella se haittaa tilanteen hallintaa.

Miksei tilillä ole säästetty sitä puskurirahaa tällaisten tapauksien varalle. Asiasta on muistuteltu ja sanottu että tilillä pitää olla vähintään puolen vuoden palkkaa vastaava summa yllättävien menojen varalle.

Vierailija
73/73 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Sen että tilillä kannattaa olla se puolen vuoden puskuriraha, josta uutisissa ja lehdissä on aina puhuttu. Eikä se paljoa vaadi ja tulee säästettyä nopeasti jos vaikka kerran kuussa laittaa palkastaan 500e säästöön puskuria varten.