Onko perheitä jotka eivät juhlineet ristiäisiä tai nimiäisiä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että niin monet jaksaa pitää juhlat siinä vaiheessa. Ehkä sitten vauvan isovanhemmat auttavat. Muistan itse olleeni niin väsynyt silloin että kävelin päin seiniä.
Näin ollaan ihmiset erilaisia. Mulla oli paljon aikaa suunnitella ja järjestää nimiäisiä. Pidettiin myös isänpäiväkemut pari päivää kotiutumisen jälkeen. Odotin innolla aina vieraita, kun muuten oli niin hiljaista. Vauva nukkui ja söi ja mä katsoin vanhoja sarjoja Netflixistä ja parantelin sektiohaavaa.
Pari päivää kotoutumisen jälkeenhän sitä pörrää vielä hormoonihuurulla, mutta siinä vaiheessa kun vauva on 2-4 kk on itselläni ainakin ollut jo nukkumattomat yöt ja toisen kohdalla päiväunetkin vain 15 min pätkissä. Olin kuolemanväsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kolmannelle ei enää viitsitty kun ei kuuluta kirkkoon ja kahdet ensimmäisetkin oli niin kiusalliset.
Meillä ihan sama :D eikä ketään se kolmas muutenkaan kiinnostanut, esikoista kaikki kaverit tuli katsomaan mut kolmannen kohdalla kaikilla muillakin omat ruuhkavuodet
pahimmillaan niin kerkiä siinä sit tuttavien lasten nimiä juhlia. Meillä oli nimet valittuna kaikille kolmelle jo etukäteen, eikä kuuluta kirkkoon niin liian väkisin keksittyä tollanen nimijuhla minusta.
Lapsiamme ei ole kastettu. Ei ole pidetty ristiäisiä eikä nimiäisiäkään. Väestörekisteriin vaan ilmoitettu lasten nimet määräaikaan mennessä. Ovat olleet hartaasti toivottuja lapsia, mutta kumpikaan meistä vanhemmista ei tykkää järjestää mitään juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä! Ajeltiin vain maistraattiin ja vietiin se nimilappu sisälle. Lapsen nimi päätettiin parkkipaikalla. Ei olla mitään juhlijoita.
Niin täälläkin vaan vietiin lappu ja oltiin tyytyväisiä. Ihanaa että on muitakin.
Mummo ei edes kovin uskovainen ole, mutta oli häpeä kuulemma suvulle kun ei kastettu. 😅
Ei juhlittu yhdenkään lapsen. Nimet kerroin heti kun ne keksin - ennen syntymää. En vain nähnyt mitään syytä tuhlata rahoja nimiäisiin Enkä myöskään ymmärrä miksi se nimi on niin iso salaisuus??
Mä pidän nimiäisiä/nimenantojuhlia/ristiäisiä myös samalla sellaisina juhlina, joissa juhlitaan sitä lapsensyntymää. Että saatetaan paljastaa lapsen nimi (jota voidaan miettiä niihin juhliin saakka) ja liittää kirkon jäseneksi, mutta lisäksi samalla juhlitaan itse lasta ja uutta perheen- ja suvun jäsentä. Ja se on jopa suurempi syy juhlia kuin se, että jollain on nyt nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että niin monet jaksaa pitää juhlat siinä vaiheessa. Ehkä sitten vauvan isovanhemmat auttavat. Muistan itse olleeni niin väsynyt silloin että kävelin päin seiniä.
Näin ollaan ihmiset erilaisia. Mulla oli paljon aikaa suunnitella ja järjestää nimiäisiä. Pidettiin myös isänpäiväkemut pari päivää kotiutumisen jälkeen. Odotin innolla aina vieraita, kun muuten oli niin hiljaista. Vauva nukkui ja söi ja mä katsoin vanhoja sarjoja Netflixistä ja parantelin sektiohaavaa.
Nimiäisistähän ei ole mitään sääntöä että milloin ne pitää olla. Me pidettiin nimiäiset ekana nimipäivänä. Vauva oli silloin jo 7 kk ja nautti juhlista täysillä.
Vauvan hoitamisessa ihan tarpeeksi puuhastelua, aivan turhaa alkaa mitään
juhlia järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Nimiäisistähän ei ole mitään sääntöä että milloin ne pitää olla. Me pidettiin nimiäiset ekana nimipäivänä. Vauva oli silloin jo 7 kk ja nautti juhlista täysillä.
Mikä teillä oli ideana tässä juhlassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä oli ideana tässä juhlassa?
No mitä ideaa on missään juhlassa? Varmaankin se, että kokoonnutaan yhteen suvun ja ystävien kesken
Tämä on kuin kysyisit, miten ilmoitit lapsen syntymästä. Miten kukakin tykkää tuollaiset asiat ilmoittaa. Soittamalla, viestillä, some-päivityksellä tai kaikilla edellä mainituista tavoista.