Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biologisten lääkkeiden käyttäjät

Vierailija
13.11.2022 |

Kuinka kauan olette käyttäneet, onko tullut sivuvaikutuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain luontaisia lääkkeitä.

Kun invalisoidut mieli muuttuu.

Jos joku haluaa uskoa, että vaikka luontaistuotteet olisivat lääkkeitä, niin ei heidän mielipiteensä siitä yleensä muutu. Suotakoon se heille.

Vierailija
42/45 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain luontaisia lääkkeitä.

Mielelläni käyttäisin minäkin, kun vain tietäisin mikä auttaa nivelreumaan. Ap

Niin mikä sulla onkaan pohdinnassa, sivuvaikutuksetko?

Biologiset lääkkeet on aika tymäköitä, toisten kokemuksia kaipailen että kuinka kauan ovat käyttäneet ja onko sivuvaikutuksia. Itse olen käyttänyt 5kk biologisia. Kaikista mieluiten olisin tietysti ilman lääkkeitä ja seuraava vaihtoehto olisi joku luontaistuote tmv. vaihtoehto, mutta nyt on mentävä biologisilla. Ap

Kannattaa kokeilla maria nordinin eroon oireista kirjan mukaisia harjotteita, niitä harjoituksia voi tehdä lääkityksen kanssa ilman haittavaikutuksia ja siittä saattais olla apua

Sinä et sitten varmaan enää käy hammaslääkärilläkään on toimivat harjoitevideot millä kaikki paranee. Erinomaista! Kuinka kauan olet nyt ollut käymättä hammaslääkärillä?

Mitäs vi tun väliä tuolla nyt on? Eikä kyse ole mistään harjoitusvideoista, vaan sellaisista harjoitteista jotka itse tehdään, koetaan ja tunnetaan.

eeli eeli, lama sabaktani? Säästä meidät huuhaalta ja hömpältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ekan piikin hakemassa nyt vain odotellaan tuloksia jospa ei tulisi syöpää kyseisestä pistoksesta 

Vierailija
44/45 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zesslyä sain infuusiona noin 5kk ja alkoi lähteä hiukset ja kynnet ja järjetön kutina iholla. Vasta-aineet oli koholla labrakokeissa. Lopetettiin, ja aloitettiin Entyvio infuusiona. Vuosi mennyt, ja sairaus pysynyt remissiossa (crohn). Saan lievää päänsärkyä tiputuksen jälkeen mutta se kestää vain tiputuspäivän.

Voi kamalaa...

Santtu2222
45/45 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Hyrimoz-reumalääkkeen (adalimumabi) ja pari päivää ekan piikin jälkeen alkoi outoja oireita, joita mulle ei ollut aiemmin. Ensin tuli ihan järkyttäviä poltteita hermoissa ja keho alkoi reagoida ihan oudosti. Pari kuukautta aloituksesta mulle sanottiin, että tämä on fibromyalgiaa, vaikka oon 27-vuotias mies ja ei olla siitä ihan varmoja.

Mulle tuli myös vahva lämpöintoleranssi. Jos on kuuma, olo menee huonoksi. En voi käydä edes lämpimässä suihkussa vieläkään, vaikka lopetin lääkkeen kaksi vuotta sitten.

Hermosto ei myös kestä mitään stimulantteja. En pysty esim. juomaan kahvia, alkoholia, jopa tumma suklaa tekee oireita. Hermosto tuntuu olevan koko ajan ylikierroksilla.

Lisäksi tuli tärinöitä, polttelua, huimausta ja sellaisia kohtauksia että keho ei kestänyt juuri mitään rasitusta joskus jo 200 metriä kävelyä oli liikaa. Kosketus sattui ja kaikki tuntui yliohjatulta. Nyt Hyrimoz on lopetettu ja oon Rinvoqilla, joka toimii paremmin, mutta keho ei oo vieläkään ihan normaali.

Lääkärit ei osaa auttaa melkein mitenkään. Koitan vaan selviytyä.

Nyt yritän hallita tilannetta lepäämällä tarpeeksi, syömällä säännöllisesti ja välttämällä kuumuutta, alkoholia ja kofeiinia kokonaan. Kylmä vesi ja kevyet kävelyt auttaa, samoin hengitysharjoitukset ja kevyt faskiakäsittely. Rinvoq on pitänyt tulehduksen kurissa ja CRP on normaali, mutta hermosto on vielä herkkä ja saan välillä kohtauksia, jotka kestää muutaman tunnin tai päivän. Silti kunto on menossa hitaasti parempaan suuntaan.

Mainintana vielä se, että mun hermosto oli ylikierroksilla kun aloitin lääkkeen. TNF-salpaaja vaikuttaa siis hermoston ja immuunijärjestelmän vuorovaikutukseen, kipumekanismeihin ja hermoston viestintään. Pitäisi olla aika harvinainen oire, mutta mahdollinen.

Halusin keskustella mun reumalääkärin kanssa mahdollisista hermosto-oireista ennen lääkkeen aloittamista, koska pelkäsin saavani lääkkeestä oireita, mutta lääkäri vakuutti lääkkeen olevan turvallinen. Olisi kannattanut aloittaa Rinvoq.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi