Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Paratiisin avaimet" lyhytfilmin loppuratkaisu? Voitko selittää

Vierailija
13.11.2022 |

Miksi poika vei isälle kaikki rahat, sai henkilöpaperit, hylkäsi pikkuveljensä ja lähti itse sotaan kun isä sanoi "Auta minua"? En ymmärtänyt. Haluan tietää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on kuolemassa eikä pysty itse lähtemään sotaan ja kuolemaan marttyyrinä. Pojan velvollisuus olisi osallistua sotaan, mutta tämä haluaa olla vaikka kalastaja.

Isä kiristää loppukokeella, joka on pojille käänteentekevä asia elämässä, mutta vain pikkuveli saa tehdä kokeensa, isoveljelle se on lopulta yhdentekevä.

Huomioi tulppaanit, joita on alussa, ne kuvastavat rakkautta Jumalaa kohtaan. Opettajan luona he nukkuvat ruusukuvioisissa lakanoissa, ruusu on maailmallisen rakkauden symboli.

Uhrautumalla isoveli lunastaa kunnian kuolla marttyyrina, pikkuveljelleen mahdollisesti tulevaisuuden, isälleen onnistumisen ja synninpäästön elämästä, mahdollisuuden paratiisiin marttyyrin isänä.

Pitäisi katsoa vielä pariin kertaan, äidin puuttuminen oli selvää mutta miksi, sekin on varmaan rivien välissä.

Vierailija
5/5 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä. En nähtävästi ymmärtänyt leffaa kovin hyvin, mutta tuo kuvaus avasi sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi