Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen, miksi kävelet lujaa vauhtia?

Vierailija
13.11.2022 |

Muualta Suomesta kotoisin olevia usein mietityttää helsinkiläisten luja kävelyvauhti. Helsinkiläinen, kerro miksi kävelet kovaa vauhtia?

Aloitan itse. Kävelen aina nopeasti, se tuntuu kivemmalta kuin hiljaa löntystely. Liikunnallisemmalta.

Sillä tavalla myös pääsee nopeammin määränpäähän. Kaupungilla tulee käveltyä helposti monta kilometriä päivässä, johan siinä kävelyyn uppoaisi monta tuntia löntystellen. Maalla asuvat perheenjäseneni esimerkiksi kävelevät paljon vähemmän, kun ajavat autolla joka paikkaan.

Löntystely on vähän kuin ajaisi autolla aina neljääkymppiä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kävellä ripeää vauhtia, tulee samalla kuntoiltua

Vierailija
42/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut nopea kävelemään, ja kaverit ovat siitä huomauttaneet, että nyt kävele hitaampaa. Yksin vedän sitten niin nopeaa kuin haluan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin hkistä pois ja ensin ärsytti tosi paljon uuden paikkakunnan rauhallisempi rytmi. Tuntui että ihmiset oli tiellä. Sitten tajusin, että en itekään tykkää ollenkaan kävellä nopeasti, olin vaan oppinut siihen Hkissä.

Vierailija
44/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset luulee asuvansa "suur"kaupungissa vaikka oikeasti he asuvat maaseudulla maailman mittapuun mukaan. Siksi he myös kävelevät nopeasti, sekä teeskentelevät kuinka he mukamas asuisivat isossa kaupungissa.

Vierailija
45/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen pikkupitäjässä ja siellä ei ollut töiden jälkeen mitään tekemistä, joten sama vaikka löntystellä kotiin. Nyt kaupungissa asuessani on melkein jokaiselle illalle harrastus ja haluan niihin ehtiä ajoissa.

Vierailija
46/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähijuna saapuu Helsinkiin, niin siitä purkautuva massa kävelee tosiaan lujaa.

Vierailija
47/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaiset ovat paremmassa kunnossa.

Maaseudulla porukka ajelee autolla kaikkialle (yleensä pakosta) joten kunto ei kehityä ja nuorillakin käveleminen semmoista lampsimista.

Minä en ole ikinä nähnyt missään niin paljon läskejä samassa paikassa kuin helsingissä.

Onneksi voidaan mennä tilastojen perusteella niin ei tarvitse luottaa sinun näkyihin.

https://yle.fi/uutiset/3-11531721

Vierailija
48/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmällä säällä kävelen erityisen nopeasti sillä haluan nopeasti pois Helsingin viimasta lämpimään päämäärääni.

Muualla käydessäni kävelen kyllä muutenkin hitaammin, huomaan että ympäristön tahti tarttuu.

Vierailija
49/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni mukaan helsinkiläinen juoksee henkihieverissä ehtiäkseen ratikkaan, vaikka seuraava tulee 5 min sisällä. Lähtisivät ajoissa eikä viime tipassa jos elämä on parista minuutista kiinni.

Muualla Suomessa se seuraava kulkuväline saattaa tulla vaikka 2 tunnin päästä niin osataan lähteä siten että varmasti ehditään.

En ole koskaan vielä juossut sporaan ja olen asunut täällä yli 20 vuotta. 

Vierailija
50/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kävellyt lujaa lapsena myös pikkukaupungissa jossa kasvoin. Kun muutin Helsinkiin, ilahduin siitä että kaikki kävelevätkin kovaa. Nyt kun minulla on jalkavamma, joudun kävelemään hitaasti. Yllätyin miten mukavaa sekin lopulta on ja näen samalla kaiken jotenkin uusin silmin ja olo on välillä iloisempi kivuista huolimatta. Toki nyt pitää lähteä kaikkialle paljon aiemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän