Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen, miksi kävelet lujaa vauhtia?

Vierailija
13.11.2022 |

Muualta Suomesta kotoisin olevia usein mietityttää helsinkiläisten luja kävelyvauhti. Helsinkiläinen, kerro miksi kävelet kovaa vauhtia?

Aloitan itse. Kävelen aina nopeasti, se tuntuu kivemmalta kuin hiljaa löntystely. Liikunnallisemmalta.

Sillä tavalla myös pääsee nopeammin määränpäähän. Kaupungilla tulee käveltyä helposti monta kilometriä päivässä, johan siinä kävelyyn uppoaisi monta tuntia löntystellen. Maalla asuvat perheenjäseneni esimerkiksi kävelevät paljon vähemmän, kun ajavat autolla joka paikkaan.

Löntystely on vähän kuin ajaisi autolla aina neljääkymppiä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 25 v pääkaupunkiseudulla ja tämä on ihan totta. 

Johtunee siitä että suurella osalla on aina kiire johonkin, aamulla duuniin illalla pois.

Tämä varmasti jollain tapaa tarttuu muista ihmisistä, kun aaltoliike on liikennevaloista toiseen korttelin välillä, niin ei siinä voi juuri hidastella koska jää jalkoihin. Näin nopeasta kävelystä ja kiirehtimisen tunteesta tulee aika nopeasti ihan huomaamattaan tapa.

Kun käyn lomilla eräässä Suomen mittakaavaltaan keskikokoisessa ns maalaiskaupungissa niin minua ärsyttää kun porukat kulkee niin hitaasti kadulla, kaupassa ihan missä vaan. Ihmiset jää mun jalkoihin ja joudun kokoajan puikkelentimaan päästäkseni ohi. Kauppojen kassatkin on älyttömän hitaita.

Vierailija
22/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että olisin menossa jonnekin, kuten töihin. En ole, saatan toki ostaa karkkipussin kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina lujaa, tietämättäni. Ohitan lähes kaikki, riippumatta iästä. Lisäksi juoksen portaita, niin paljon kuin löydän niitä. Siitä vaan tulee niin hyvät sykkeet ja mahtava olo.

Vierailija
24/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun siihen vauhtiin mikä tuntuu sillä hetkellä kropasta mukavammilta. Jos olen energinen niin kävelen nopeampaan ja jos jos väsynyt niin hitaampaa. Samaten olen todennäköisesti nähnyt ne matkan varralle olevat asiat tuhanteen kertaan jo ennenkin niin ei niitä enää sen kummemmin tarvitse katsella ja tiedän mihin olen menossa. Jos olen lomalla jossain vieraassa maassa kuljen hitaammin ja ihastelen nähtävyyksiä ja kulttuuria. 

Vierailija
25/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire , stressi, tahdissa/ryhmässä pysyminen. Säntäily päättömänä kanana odottamaan on tarttuvaa.

Sielu ei pysy mukana. Tykkäön naaatiskella ja fiilistellä kaupungissa.

Vierailija
26/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ärsyttää sinua

Vierailija
27/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullaportaissakin ylöspäin mentäessä ohitan muita. Tämä on aivan normaalia. Vain juntit eivät pysy rullaportaiden oikeassa reunassa.

Vierailija
28/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen aina lujaa, tietämättäni. Ohitan lähes kaikki, riippumatta iästä. Lisäksi juoksen portaita, niin paljon kuin löydän niitä. Siitä vaan tulee niin hyvät sykkeet ja mahtava olo.

Ekalla lukukerralla tuli mielikuva tyypistä, joka etsii kamalassa hädässä rappuja kiivettäviksi ::D Mutta tajusin mitä meinaat.

Vierailija
29/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula ei koskaan kiire koska halitsen ajan käytöni kuin kellon ajat.Kävelen normaali vauhtia kävelytiet,hiekatiet ja itse asiassa tullut kotiini kaunista aurkosesta ilta päivästä kävelylenkilätni. Askelseppari on pointtini lähden ulos:Näytää 13.371 askelta. Puutu amun kävelyni. Ilta  nostaa sen ainkin 20 000 askelesen.Kullakin tapansa ulkoiluun yksin ja semparina kun ei ihminen: On aselmittari.

Vierailija
30/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaun vanhukset ja maalaiset kulkevat hitaasti.

Vierailija
31/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähden aina viime tipassa joka paikkaan ja pitää kiiruhtaa sitten bussiin tai junaan. Minuuttiaikataululla mennään. 

Ihan oma vikasi. Älä syytä muita omasta perseilystäsi.

Vierailija
32/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Välillä haluaisin kysyä asiasta ja lähden perään, mutta he vain kiihdyttävät vauhtia! Lopulta molemmat jo juostaan.

Vierailija
33/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks, koska nykyään kaikki kiharapäät on kimpussa. Minä rakauta sinua paljoa.

Vierailija
35/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siksi, kun aina on kiire. Kaikkiin paikkoihin on niin matkaa, että tunti menee helposti matkaan heittämällä, ja loppupeleissä on aina myöhässä. Haaveilen asumisesta pikkukaupungissa.

Kukaan ei haaveilu pikkukaupungissa asumisesta kun niistä lähtee siellä asuvatkin pois.

Vierailija
36/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset ovat paremmassa kunnossa.

Maaseudulla porukka ajelee autolla kaikkialle (yleensä pakosta) joten kunto ei kehityä ja nuorillakin käveleminen semmoista lampsimista.

Vierailija
37/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän riskiä saada somalin morasta.

Vierailija
38/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla porukka ajelee autolla kaikkialle (yleensä pakosta) joten kunto ei kehityä ja nuorillakin käveleminen semmoista lampsimista.

Minä en ole ikinä nähnyt missään niin paljon läskejä samassa paikassa kuin helsingissä.

Vierailija
39/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mihin kävelen. 

Jos kävelen töihin, harrastukseen, hakee lasta hoidosta tai muuten vaan jonnekin tapaamiseen tai tapahtumaan niin kävely on rivakkaa sillä aika on rahaa ja haluan olla tehokas.

Välillä menee jopa juoksuksi jos pitää sännätä liikennevälineestä toiseen ja vaihtoväli menee tiukaksi (muutaman kerran kuukaudessa on työmatka jolloin menen ratikka-bussi-metro-lähijuna-bussi-bussi yhdistelmällä ja siinä on sen verran tiukka setti, että ei voi myöhästyä mistään koska seuraava yhdistelmä menee liian myöhään). 

Välillä nautiskelen elämästä, katselen ympärille, fiilistelen ja kävely on jopa hyvinkin hidasta. 

Vierailija
40/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä nähnyt missään niin paljon läskejä samassa paikassa kuin helsingissä.

Tuota ei oikeasti huomaa, ellei ole tottunut elämään hoikkien tai oikeasti normaalipainoisten ympäröimänä. Pelottavaa, kuinka nopeasti kunnon pyörykätkin vielä liikkuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi