Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen, miksi kävelet lujaa vauhtia?

Vierailija
13.11.2022 |

Muualta Suomesta kotoisin olevia usein mietityttää helsinkiläisten luja kävelyvauhti. Helsinkiläinen, kerro miksi kävelet kovaa vauhtia?

Aloitan itse. Kävelen aina nopeasti, se tuntuu kivemmalta kuin hiljaa löntystely. Liikunnallisemmalta.

Sillä tavalla myös pääsee nopeammin määränpäähän. Kaupungilla tulee käveltyä helposti monta kilometriä päivässä, johan siinä kävelyyn uppoaisi monta tuntia löntystellen. Maalla asuvat perheenjäseneni esimerkiksi kävelevät paljon vähemmän, kun ajavat autolla joka paikkaan.

Löntystely on vähän kuin ajaisi autolla aina neljääkymppiä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noi minun mielestä kovinkaan nopeasti kävele, v**uttaa kun ihmiset matelee edessä metroasemilla varsinkin.

Hei sinä joka kävelet hitaasti niin voit kävellä käytävällä vähän sivummalla niin muut pääsee ohi.

2/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkaupungeissa kävellään vielä nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siksi, kun aina on kiire. Kaikkiin paikkoihin on niin matkaa, että tunti menee helposti matkaan heittämällä, ja loppupeleissä on aina myöhässä. Haaveilen asumisesta pikkukaupungissa.

Vierailija
4/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaisilla on ainainen kiire, vaikka mitään ei olisi sovittuna

Vierailija
5/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset pelottaa?

Vierailija
6/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden aina viime tipassa joka paikkaan ja pitää kiiruhtaa sitten bussiin tai junaan. Minuuttiaikataululla mennään. 

Vierailija
7/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä (paskaduuni) on pakko kävellä puoliksi juosten. Täytyy hidastaa, jos haluan kävellä vapaalla normaalisti.

Vierailija
8/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää näyttää tärkeältä

Vierailija
9/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää näyttää tärkeältä

Tämä. Ei minulla oikeasti ole kiire minnekkään, olen työtön.

Vierailija
10/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät välimatkat ja tiukille vedetty minuuttiaikataulu julkisesta kulkuvälineestä toiseen vaihtaessa. En halua odotella seuraavaa bussia varttia jos nopeasti kävelemällä ehdin aikaisempaan lähtöön.

Vierailija
11/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen, miksi ilmeesi on aina vakava?

Vierailija
12/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät välimatkat ja tiukille vedetty minuuttiaikataulu julkisesta kulkuvälineestä toiseen vaihtaessa. En halua odotella seuraavaa bussia varttia jos nopeasti kävelemällä ehdin aikaisempaan lähtöön.

Tämä on se syy.

Vierailija
13/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en ole kotoisin Helsingistä vaan pienestä 20 000 asukkaan kaupungista, olen aina tottunut kävelemään suhteellisen ripeästi. Rauhallisempi kävely tuntuu melkein luonnottomalta, vaikka olen yrittänyt totutella tähän muiden seurassa. Joskus vain tuntuu harmilliselta, kun omasta mielestäni lähes ryömin, ja silti joutuu odottelemaan. Ihmiset ovat yksilöllisiä.

Vierailija
14/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiire ja olen hyvässä kunnossa, joten on luonnollista mennä ripeästi.

Vierailija
15/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat syyt kuin ap:lla. Nautin nopeasta kävelystä samalla tavalla kuin jotkut toiset ilmeisesti nauttivat juoksemisesta. Jos kävelykumppani on hidas ja joudun pidättelemään omaa vauhtiani, niin koko keskittyminen menee siihen, etten lähtisi kävelemään liian kovaa.

Vierailija
16/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pelkää tummaa katu kuvaa tiedostavat tilanteen.

Vierailija
17/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläinen, miksi ilmeesi on aina vakava?

Joudun jatkuvasti miettimään Suomen tilannetta. Maalla riittää, kun miettii oman kylänsä tilannetta.

Vierailija
18/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintojeni mukaan helsinkiläinen juoksee henkihieverissä ehtiäkseen ratikkaan, vaikka seuraava tulee 5 min sisällä. Lähtisivät ajoissa eikä viime tipassa jos elämä on parista minuutista kiinni.

Muualla Suomessa se seuraava kulkuväline saattaa tulla vaikka 2 tunnin päästä niin osataan lähteä siten että varmasti ehditään.

Vierailija
19/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ahdistaa väenpaljous. Haluan nopeasti pois tungoksesta väljemmille vesille. En kestä yhtään ihmismassoja ja varsinkaan kun sellaisessa jäädään löntystelemään eteen. En kävele nopeasti jos on omatila ja rauha.

Vierailija
20/50 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havaintojeni mukaan helsinkiläinen juoksee henkihieverissä ehtiäkseen ratikkaan, vaikka seuraava tulee 5 min sisällä. Lähtisivät ajoissa eikä viime tipassa jos elämä on parista minuutista kiinni.

Muualla Suomessa se seuraava kulkuväline saattaa tulla vaikka 2 tunnin päästä niin osataan lähteä siten että varmasti ehditään.

Ei kyse ole siitä etteikö olisi lähtenyt ajoissa vaan ei jaksa seisoa eikä ne tule useinkaan 5min kyllä se 10min *ituttaa seisoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän