Onko 37 vuotias nainen teidän mielestä nuori tai tyttö?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Parasta ennen päiväys on mennyt vuosikausia sitten.
Sinäkin jonne itket tällä palstalla muutaman vuoden päästä, kun et enää kelpaa nuorille naisille, joita himoitset.
Muista silloin omat sanasi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin vertaa,mutta tyttö ei ainakaan.
Keski-ikäinen. Ei tyttö/nuori/vanhus. Reilusti siis keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Maailman nuorin äiti on 5-vuotias. Sen ikäisiä äitejäkin siis jo löytyy eli ei ole enää mikään lapsi.
No nyt on sairasta logiikkaa, hyi!
Vierailija kirjoitti:
Nuoria ovat 13–29-vuotiaat. 37-vuotias on aikuinen.
Juurikin näin.
Jollakulla saattanut vähän asia hämärtyä, jos omassa työssään on nuoremmasta päästä.
Silti pitäisi ymmärtää, että 37-vuotiaalta perheenäidiltä odotetaan jo aikuismaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29 on jo vanha ensisynnyttäjäksi, joten ei tod ole mikään "nuori" enää...
Jaa. No itse kuljin tuon ikäisenä vielä lastenlipulla bussissa.
Uskokoon, ken tahtoo. 29 vuotias ei pääse lastenlipulla.
Kuriositeettina vain: Katsoin tässä taannoin isovanhempieni kuvia kun he olivat itseni ikäisiä eli kolmekymppisiä. 60 vuotta sitten kolmekymppinen näytti nykypäivän viiskymppiseltä. Viiskymppinen näytti kahdeksankymppiseltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29 on jo vanha ensisynnyttäjäksi, joten ei tod ole mikään "nuori" enää...
Jaa. No itse kuljin tuon ikäisenä vielä lastenlipulla bussissa.
Uskokoon, ken tahtoo. 29 vuotias ei pääse lastenlipulla.
Kenen kokemuksella puhut?
Vierailija kirjoitti:
Minua tytötellään myös vielä silloin tällöin, vaikka olen 45v kolmen lapsen äiti. Johtunee varmaan olemuksesta, olen pienikokoinen, pitkähiuksinen ja hymyileväinen.
45v tyttö?? Vaikka olisit kuinka pieni kooltasi/pitkähiuksinen, naama kyllä paljastaa armotta oikean ikäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskenallisesti keski-ikäinen.
37+37=74 eli ei todellakaan sovi muuhun genreen
Juuri näin! Viimein muutkin samaa mieltä, aina saa lokaa niskaan kun sanoo noin. Viittasin vasta 34 vuotiaaseen ystävään keski ikäisenä ja hän kiisti, kuin tuo ei olisi vaan fakta 😅 34+34=68. Mitä niin pahaa ikääntymisessä on, että pitää ihan väittää tosiasioita vastaan...
Sivistetäänpä teitä tietämättömiä.
Keski-ikä on määritelty ihan virallisesti, joten omalla mielipiteelläsi ei ole keski-iän määrittelyssä merkitystä. 😉
Nerokas määritelmä jos 60-vuotias on keski-ikäinen, ihmisten elinikä kun ei ole kuin jotain 80 vuotta tai vähemmän suurella osalla...
T: Jälleen kerran eri
äitini mielestä minä olen nuori ihminen
57 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin jonne itket tällä palstalla muutaman vuoden päästä, kun et enää kelpaa nuorille naisille, joita himoitset.
Muista silloin omat sanasi.
Mahtaako kelvata nytkään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista silloin omat sanasi.Mahtaako kelvata nytkään. :D
Kysymys taitaa olla väärä. Oikea kysymys on että "kelpaako 37-vuotias naarasvalas kenellekkään?"
Ei ole nuori, mutta ei vanhakaan,lähelläkään.
Meidän kylällä asuu 37 v tyttö. Asuu edelleen vanhempiensa luona, eikä koskaan ennen ole ollut töissä. Nyt sai työpaikan, jossa töitä 6 tuntia viikko. On siitä tohkeissaan ja aikoo ostaa auton.
37-vuotias ei ole "nuori" eikä "tyttö". En tajua, mikä ajatusharha on ihmisellä, joka ei tätä tajua. Sana nuori on monimerkityksinen: on eri asia olla vain "nuori" kuin vaikka nuori äiti tai nuori pääministeri. Yksinään käytettynä nuori viittaa henkilöihin, jotka ovat aikuisuuden alussa, keski-ikään on vielä reilusti matkaa, enemmän kuin lapsuuteen. Jos sanotaan, että "nuoret kokoontuvat puistossa" kukaan ei ajattele, että joukossa on myös 37-vuotias perheenäiti.
Ajattelen myös niin, että nuoruudesta ei siirrytä yhtäkkiä suoraan keski-ikään, vaan välissä on jotakin, jolle en kyllä heti keksi yksiselitteistä termiä. Aikuinen? 40-vuotias on keski-ikäinen ja se on sille jotenkin selkeähkö rajapyykki, mutta ei 39-vuotias ole "nuori". Keski-ikä ehkä alkaa hiljalleen. Ei muutkaan ikäkaudet ole selvärajaisia.
Aikuinen nainen. Ei enää nuori aikuinen, muttei vielä ihan keski-ikäinenkään, joka on n 45v. Sellainen voisiko sanoa paras ikä? Ehkä ei, mutta on jo sopivasti iän tuomaa kypsyyttä, mutta kuitenkin on vielä aika babyface.
Sivistetäänpä teitä tietämättömiä.
Keski-ikä on määritelty ihan virallisesti, joten omalla mielipiteelläsi ei ole keski-iän määrittelyssä merkitystä. 😉
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Keski-ik%C3%A4