Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko romanttista parisuhdetta olemassakaan

OP
12.11.2022 |

Olen nyt toista kertaa avioliitossa elävä mies ja jälleen törmään samaan, eli romantiikan ja kipinän hiipumiseen. Nyt toista liittoa on eletty noin 10 vuotta ja rehellisesti sanottuna kiihkeintä aikaa oli ehkä kaksi ensimmäistä, jonka jälkeen kiinnostus toisen puolelta on laskenut tasaisesti. Lapsia meillä nykyisestä liitosta on kaksi ja itselläni aiemmasta liitosta lisää, jotka ovat jo kohta kaikki aikuisia. Itselläni ikää on 46 enkä haluaisi tuntea itseäni mitenkään vanhaksi, vaikka olenkin jo isoisä vanhimpien lasteni saatua omia lapsia.
Onko niin, että intohimoinen rakkaus ja kiihko tosiaan hiipuu suhteessa, vai olisiko minullakin oikeus edelleen elää rakastuneen elämää niin kauan kuin vain voin.
Olen melko epätoivoinen kun itsetuntoni alkaa olla ihan pohjilla siitä, ettei puoliso millään tavalla halua olla romanttinen, viehkeä, naisellinen ja innostava.
Itselläni toista kohtaan on edelleen vahvoja tunteita niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta vastakaikua kun ei saa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oikeus edelleen elää rakastuneen elämää niin kauan kuin vain voin."

Ei parisuhde ole mikään ihmisen perusoikeus. Jos löytää romanttisen suhteen, niin sitten löytää. Jos ei löydä, niin ei löydä. Sellaista se elämä on.

Vierailija
2/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään jos et näe syvällisemmässä suhteessa mitään kiinnostavaa ja kipinää vaan vain siinä alkuhässäkässä. Olet tuomittu tylsistymään kuihtuviin suhteisiin. Mulla loppuisi kiinnostus mieheen sillä sekunnilla kun alkaisi noin latteaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus, siitä vaan! Toivottavasti onnistuu.

Vierailija
4/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttiset suhteet kuuluu teini-ikään. Ihan normaalilta kuulostat.

Vierailija
5/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että naisesi ei enää panosta romanttisessa mielessä. Niin kai useimmiten käy molemmille parisuhteessa. Näin olen kuullut, mutta ei omaa kokemusta.

Vierailija
6/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että naisesi ei enää panosta romanttisessa mielessä. Niin kai useimmiten käy molemmille parisuhteessa. Näin olen kuullut, mutta ei omaa kokemusta.

Monesti käy noin, että toivotaan toiselta huomionosoituksia ja kiinnostusta, vahvistusta itselle, omien tarpeiden näkemistä ja täyttämistä... naisen pitäisi olla kiinnostunut ja osoittaa tarpeeksi huomiota. Miksi tätäkään vaimoa ja pikkulasten äitiä ei kiinnosta eniten maailmassa tämä ukko, joka tahtoisi että vaimo olisi yhä rakastunut kuten ennen kuin oikeasti tunnettiin...

Oikeasti onnellisissa suhteissa mietitään, että mitä minä itse voin tehdä ja ymmärretään, että ei tietenkään toinen ole yhtä kiinnostunut ja rakastunut kuin suhteen alussa jos vain sössötät, että huomioi ja rakasta minua, mutta et oo kovin ihana kuitenkaan itse.

Vierailija
7/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitat mutta oletko tosiaan sitä mieltä ettei romantiikka kuulu kuin teini-ikään? Miksi ihmeessä? Fyysinen ikämme lisääntyy vääjäämättä mutta miksi meidän pitäisi taantua vain siksi, että ajattelemme niin että pitääkin taantua. On aika uskomatonta, että pitäisi lakata tuntemasta intohimoa vain siksi, että ikää on liikaa

Vierailija
8/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romantiikka hiipuu parissa vuodessa, jos mitään ei tehdä sen eteen. Moni ei jaksa, koska mukavuudenhalu menee sen edelle. 

Vierailija
9/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti käy noin, että toivotaan toiselta huomionosoituksia ja kiinnostusta, vahvistusta itselle, omien tarpeiden näkemistä ja täyttämistä... naisen pitäisi olla kiinnostunut ja osoittaa tarpeeksi huomiota. Miksi tätäkään vaimoa ja pikkulasten äitiä ei kiinnosta eniten maailmassa tämä ukko, joka tahtoisi että vaimo olisi yhä rakastunut kuten ennen kuin oikeasti tunnettiin...

Oikeasti onnellisissa suhteissa mietitään, että mitä minä itse voin tehdä ja ymmärretään, että ei tietenkään toinen ole yhtä kiinnostunut ja rakastunut kuin suhteen alussa jos vain sössötät, että huomioi ja rakasta minua, mutta et oo kovin ihana kuitenkaan itse.

No tässähän varsinainen parisuhdeterapeutti puhuu. Eli vain miehen tulee tehdä jotain parisuhteen eteen? Tiedätkö paljon olen yrittänyt? Ja sössöttämistähän ei tule kuin miehen puolelta?

Vierailija
10/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän varsinainen parisuhdeterapeutti puhuu. Eli vain miehen tulee tehdä jotain parisuhteen eteen? Tiedätkö paljon olen yrittänyt? Ja sössöttämistähän ei tule kuin miehen puolelta?

Et varmasti ole yrittänyt, oot mokannut jo kaksi liittoa herraseni. Yritä ensi kerralla valita vaimosi paremmin äläkä kälätä vain itsestäsi. Vaikka vaimosi ei osoittaisi mitään kiinnostusta niin sitä vähiten saat parannettua surkuttelemalla asiaa mammojen kanssa av:lla ja säälimällä itseäsi ja vaivannäköäsi. Voisit olla tekemässä parannuksia siihen suhteeseen surkuttelun sijaan. Voit joko miettiä mitä itse voit vielä yrittää, siihen et voi vaikuttaa mitä vaimosi päättää tehdä. Katsot miten paljon olet valmis tekemään, onko toinen sulle sen arvoinen... valitettavasti puolisosta erkaantumisesta valittaminen harvoin tuo suhteeseen mitään kipinää lisää.

Vierailija
11/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätäpä juuri ajan takaa eli onko jokaisella oikeus hakea onnellisuutta ja hyvää oloa vai pitääkö vain taipua siihen, että kun on avioliitossa, ei tarvitse enää kokea näitä tunteita. Riittää, että kerran on sovittu olevamme yhdessä ja sen jälkeen ei tarvitse olla enää mitään

Vierailija
12/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmasti ole yrittänyt, oot mokannut jo kaksi liittoa herraseni. Yritä ensi kerralla valita vaimosi paremmin äläkä kälätä vain itsestäsi. Vaikka vaimosi ei osoittaisi mitään kiinnostusta niin sitä vähiten saat parannettua surkuttelemalla asiaa mammojen kanssa av:lla ja säälimällä itseäsi ja vaivannäköäsi. Voisit olla tekemässä parannuksia siihen suhteeseen surkuttelun sijaan. Voit joko miettiä mitä itse voit vielä yrittää, siihen et voi vaikuttaa mitä vaimosi päättää tehdä. Katsot miten paljon olet valmis tekemään, onko toinen sulle sen arvoinen... valitettavasti puolisosta erkaantumisesta valittaminen harvoin tuo suhteeseen mitään kipinää lisää.

No voihan sitä noinkin ajatella jos haluaa. En edes vaivaudu enempää kommentoimaan

Vierailija
13/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan sitä noinkin ajatella jos haluaa. En edes vaivaudu enempää kommentoimaan

Hyvä, säästä vaivannäkö parisuhteen pelastamiseen. 

Vierailija
14/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa voi rakastua aina uudelleen, mutta se vaatii tietysti vaivannäköä ja motivaatiota teiltä molemmilta. Kirjoituksesi perusteella en voi tietää, mikä teidän hommassanne mättää. Sen toki varmaan tuon ikäiseksi ehtineenä jo tiedät, ettei se rakkauden alkuhuuma tosiaan ole ikuista, vaan kestää noin pari vuotta? Jos vain sen perään siis haikailet, ei kannattaisi mennä naimisiin.

Vierailija
15/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti käy noin, että toivotaan toiselta huomionosoituksia ja kiinnostusta, vahvistusta itselle, omien tarpeiden näkemistä ja täyttämistä... naisen pitäisi olla kiinnostunut ja osoittaa tarpeeksi huomiota. Miksi tätäkään vaimoa ja pikkulasten äitiä ei kiinnosta eniten maailmassa tämä ukko, joka tahtoisi että vaimo olisi yhä

rakastunut kuten ennen kuin oikeasti tunnettiin...

Hyvä, säästä vaivannäkö parisuhteen pelastamiseen. 

No sinulla itselläsi taitaa olla maailman paras, romanttisin ja täysellisin parisuhde.

Vierailija
16/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä kohta 20 vuotta ja kipinä on todellakin jäljellä. Rakastan häntä todella paljon ja hän minua.

Jos haluaa pysyä tiiviisti yhdessä pitää myös tehdä asioita sen eteen. Me vietämme todella paljon aikaa yhdessä, mikä on ihanaa. Myös seksi on hyvää ja monipuolista.

Toisaalta on hyvä muistaa, että ihmiset ja suhteet ovat erilaisia ja erilaiset ihmiset haluavat elämältä eri asioita. Voisitko istua alas vaimosi kanssa ja keskustella tilanteesta? Kertoa että sinusta olette etääntyneet toisistanne ja toivoisit että voisitte taas lähentyä.

Vierailija
17/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätäpä juuri ajan takaa eli onko jokaisella oikeus hakea onnellisuutta ja hyvää oloa vai pitääkö vain taipua siihen, että kun on avioliitossa, ei tarvitse enää kokea näitä tunteita. Riittää, että kerran on sovittu olevamme yhdessä ja sen jälkeen ei tarvitse olla enää mitään

Ettekö te naimisiin mennessänne muusta sopineet tai muuta luvanneet, kuin olla yhdessä? Olisi ehkä kannattanut keskustella tällaisista kuivista kausista (joiden varmaan aikuisina ihmisinä tiesitte kyllä olevan edessä jonakin päivänä) ja siitä, oletteko molemmat valmiita tekemään toisenne myös onnellisiksi.

Vierailija
18/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä itse olen todella skeptinen sen suhteen, että pidemmissä suhteissa enää olisi varsinaisesti mitään suurempia kipinöitä, se muuttuu lähinnä kumppanuudeksi. Tästä syystä uskon myös, että luonnollisinta suurimmalle osalle ihmisistä olisi sarjapariutua.

Vierailija
19/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen romanttisen alkuhuuman pitäisi vaihtua vuosien vieriessä iloon ja kiitollisuuteen esimerkiksi siitä että sinulla on perhe.  Totta kai sitä romantiikkaa pitää olla mutta kyllä sen eteen pitää jotain tehdä.

Voin sanoa, että jos eroat, ja sitten jatkossa etsit sitä romantiikkaa baareissa niin kyllästyt ja turhaudut aika pian. Sitten tulee uusi nainen ja jos on hiukankin nuorempi niin saatte yhteisen lapsen ja sitten olet lähtöruudussa taas. Mieti.

Vierailija
20/46 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monen eri parittelukumppanin kanssa. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.

Normaali luonnon kiertokulku:

Paritellaan tytön 1 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 2 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 3 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 4 kanssa, porsitaan, erotaan.

Paritellaan tytön 5 kanssa, porsitaan, erotaan.

jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi