Milloin tämä KAUHU loppuu??!!! Ruokakaupassa suosikkituotteeni hinta pompannut yhdessä päivässä 1,75 eurosta yli 2 euroon.
Kommentit (970)
Ei milloinkaan tahti ei tästä parane, lidl tippui listoilta halpana kauppana kalliimpaa kuin halpa hallissa joka on kans kallis halvempaa prismassa ja s marketeissa.
Sanosin, että sitten vasta on kauhun aika, kun kaikki on kortilla - niin kuin pula-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanosin, että sitten vasta on kauhun aika, kun kaikki on kortilla - niin kuin pula-aikaan.
Aika koominen tuo ap:n alotus tosiaan dramatiikaltaan. Voi ei mun kermamunkkien hinnat on noussu miten tässä enää selvitään. Samalla kun vähän etelämpänä on sota ja osaa maailmaa uhkaa oikea nälänhätä
Vierailija kirjoitti:
HS tänään:
Miljoonavoittoja tehneet osuuskaupat saivat yli 10 miljoonaa koronatukea
Meillä Suomessa on:
- Yksi maailman kireimmmistä verotuksista
- Suhteellisen vaatimaton ansiotaso verrattuna muihin Pohjoismaihin
- Avokätisesti verovaroja sinne ja tänne kahmalokaupalla kylvävät poliitikot!
- Perusterveydenhoito aliresurssoitu ja kuralla
- Koulut kriisissä
- Pääministeri jolle tärkeintä on näyttää hyvältä Instagrammista jne.Mikä tässä voisi olla pielessä?
Lisäks: Aivokuollu kansa joka hallituksesta toiseen kuvittelee että pääministeriä vaihtamalla kaikki korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Milloin vaadimme palkkojen tuplaamista koska on tämä tilanne ???
Se vain lisää inflaatiota!
Mä olen tähän saakka tehnyt kuukausittain yhden isomman tilauksen Prismasta mutta nyt hintojen nousun myötä aloin tutkia vaihtoehtoja. Nmä nyt eivät ole välttämättömiä elämän kannalta mutta en haluaisi luopua. Ihokarvanpoistovoide, Saksasta 6,95 €, Prismassa 9,15, hiuslakka, hintaa nostettu 4,09, Saksasta 2,95 €, kuivashampoo Suomessa 4,50€, Saksasta 4,15 € jne. Kyllä nämä hinnannousut alkavat tuntua niin, ettei tarvitse enää miettiä mistä nämä ostan heti seuraavaksi. Eli mä tilaan samantien Saksasta huulirasvat, hiuslakan, muotovaahdon, ihokarvanpoistovoiteen, hoitoaineet ja Shampoot olen tilannut ulkomailta niin kauan kuin muistan mutta laajennan ulkomailta tulevaa valikoimaa _nyt_. Aion tutkia kaikki muutkin ostamani tuotteet mitä vaihtoehtoja niille on, koska varmaan sieltä voisi tilata muutakin. Olen mahdollisesti löytänyt halvemmalla jo huuhteluainetta ja aion nyt laajasti katsoa läpi kaikki vaihtoehdot mitä täällä taloudessa käytetään. Jo tähän Saakka Saksasta on tullut lelut, lasten tuotteita, lasten vaatteet pitkälti (paitsi ulkovaatteet) jne. Kyllä tämä rasittaa arkea ihan huomattavasti, koko ajan saa laskea mitä pystyy ostamaan missäkin kuussa ja kauanko voidaan sinnitellä vanhoilla vaatteilla tavaroilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Kultakinkku oli ennen Lidlissä 2,19€ ja nyt 3,69€.
Enää en mene kauppalistan kanssa kauppaan vaan ostan vaan ravintoa mitä saa tarjoushinnalla.
Olen tehnyt tätä jo kauan, eläke on pieni, tosin asun yksin, niin voin päättää itse mitä ostan, hinta on se mikä ratkaisee.
Leipää ostan sen mukaan onko puoleen hintaan tai joku tarjous. Leivon kyllä sämpylöitä, mutta nykyisen sähkön hinnan vuoksi tuntuu, että joskus ostoleipä kannattaa paremmin.
Kaikki laputetut käyn ensin läpi löytyykö niistä jotain mitä tarvitsen.
Kiertelen ja vien takaisin jos löydän saman tuotteen vielä halvempana. Katson aina kilohinnan ja vertaan pakkauskokoa.
Vaikka kuinka yrittää katsoa mitä ostaa, niin rahaa menee enemmän, miltei jatkuvasti joku tuote on noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu milloinkaan , taas on pikku hiljaa hilailtu hintoja reippaasti ylöspäin . Ihminen on ahne paska.
Juu, ei tule sitä päivää jossa firma sanoisi että laskimme hintoja koska tahdomme tehdä vähemmän voittoa!
Tämä on yhtä väliaikaista kuin:
"Kahden viikon sulku jolla suojelemme terveydenhuollon kantokykyä".
Eikä tule päivää, jona AY-liike vaatisi palkanalennusta. Syy kummallekin on sama. Oma napa on paras napa jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään huomisen lounaan ja päivällisen raaka-aineet sekä pari herkkua nyt illaksi - 50 euroa!! Ja aina olen kokannut yksinkertaista perusruokaa, ei mitään hienoa.
EI millään pahalla mutta jos saat tuohon törsättyä 50 euroa niin voisi aloittaa vähän katsomalla mitä sitä ostaa. Ei kaupan tehtävä ole tarjota sinulle puoli-ilmaisia sacherkakkuja.
Ei voi ostaa enää mitään. Pitää lopettaa myös vessassa käyminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos huomannut kun ennen wc-paperi maksoi n. 35 senttiä rulla niin nyt hinta on 70 senttiä.
Pitää varmaan jatkossa köyhän alkaa pyyhkiä puolet pienemmällä määrällä.
Onneksi bidee-suihku on keksitty! Vessapaperiakin löytyy vielä edullisesti tarjouksista, mikäli ei välttämättä tarvitse mitään kallista luxus-paperia.
Pakko ollut karsia sellaisissa menoissa mistä ei yleensä ole älynnyt karsia. Esimerkiksi puhelinlaskuista lähti parilla vinkillä noin 47e hintaa pois meidän perheeltä 10minuutin työllä: https://www.taloustaituriksi.com/puhelinliittym%C3%A4 Toinen on nuo isommat tilaukset verkkokaupoista kuivamuonat ja herkut. Lisäksi vaatteet netin alennusmyynnistä oppinut etsimään huomattavasti halvemmalla kun vähän viitsii käyttää vaivaa. Moni voi paheksua, että sovittaa liikkeessä ja tilaa netistä, mutta väittäisin säästöä tulevan näin satoja euroja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintojen noususta kauppaketjuja syyttävät voi ilman muuta perustaa oman kaupan, jos kerta halvemmalla on varaa myydä.
Ja varmaan kannattaa heti ottaa niin paljon lainaa kuin saa, jotta voisi ostaa salkun täyteen Keskon osakkeita! On muuten Kesko laskenut pörssissä yli 20% tammikuun alun jälkeen. Se on kumma juttu, sillä täältä lukemani mukaan tänä vuonna on keksitty huippukonstit kaupalla rahastamiseen. Ovatko sijoittajat vain typeriä?
Täällä puhutaan ruoan hinnasta. Kesko on mukana myös rakentamisessa, ja juuri tätä rakentamispuolen hyytymistä sijoittajat pelkäävät, mikäli inflaatio jatkuu tällä tai korkeammalla tasolla. Ruokaa ihmiset joutuvat kuitenkin kaupasta ostamaan - kalliilla hinnalla.
Kansa ei unohda Keskoa ja Fortumia. Pitkän aikavälin ennuste on huono.
Arvioiden mukaan hinnannousu kiihtyy loppuvuodesta ja jatkuu vaimeana alkuvuodesta (mutta ennusteet ovat menneet koko ajan pieleen). Kukaan ei tietenkään halua luoda paniikkitunnelmaa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos huomannut kun ennen wc-paperi maksoi n. 35 senttiä rulla niin nyt hinta on 70 senttiä.
Pitää varmaan jatkossa köyhän alkaa pyyhkiä puolet pienemmällä määrällä.
Pideellä hanuriin ja pyyhkii vaan papurulla kuivaksi.
-Niksi pirkka-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintojen noususta kauppaketjuja syyttävät voi ilman muuta perustaa oman kaupan, jos kerta halvemmalla on varaa myydä.
Ja varmaan kannattaa heti ottaa niin paljon lainaa kuin saa, jotta voisi ostaa salkun täyteen Keskon osakkeita! On muuten Kesko laskenut pörssissä yli 20% tammikuun alun jälkeen. Se on kumma juttu, sillä täältä lukemani mukaan tänä vuonna on keksitty huippukonstit kaupalla rahastamiseen. Ovatko sijoittajat vain typeriä?
Täällä puhutaan ruoan hinnasta. Kesko on mukana myös rakentamisessa, ja juuri tätä rakentamispuolen hyytymistä sijoittajat pelkäävät, mikäli inflaatio jatkuu tällä tai korkeammalla tasolla. Ruokaa ihmiset joutuvat kuitenkin kaupasta ostamaan - kalliilla hinnalla.
Voi äänestää jaloillaan jos tuntuu liian kalliilla, onhan tuossa liiterit ja osuuskunta naapurissa. Kauppa käy kuitenkin joten täällä itkee vain tietty väestöryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Minun suosikku tuotteeni eli Pirkka vadelma-pensasmustikka 250g maksoi vielä vuosi sitten 1,99€, mutta tammikuusta lähtien on hinta noussut pikku hiljaa. Nyt maksaa 2,89€.
Vaihdoin kesällä k-menun vadelmiin (500g), jotka maksoivat 5,15€ (vielä pari viikkoakin sitten), mutta nytpä maksaa 5,99€.
Olen köyhä, mutta en voi elää ilman marjoja puuroni päällä! Siksi edulliset ulkomaalaiset marjat ovat kuuluneet ostoslistalleni. En aio valehdella etten muka enää ostaisi, mutta kirpaisee kyllä ostaa.
Muista keittää ne ulkomaalaiset vadelmat ennen käyttöä.
Kyllä se hintojen nousu tasoittuu siinä vaiheessa kun Venäjän harjoittama hyökkäyssota ja kansanmurha loppuu. Ikävä kyllä Venäjältä ei tuoda öljyä vielä silloinkaan: Venäjön kauppa kiinnostaa vasta kun Venäjä on demokratia. Nyt siis kannattaa mukauttaa taloutensa ihan pysyvästi energiataloudelliseksi.