Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin tämä KAUHU loppuu??!!! Ruokakaupassa suosikkituotteeni hinta pompannut yhdessä päivässä 1,75 eurosta yli 2 euroon.

Vierailija
12.11.2022 |

Kesällä maksoi vielä 1,60.

Kommentit (970)

Vierailija
321/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos S- ja K-ryhmä tyytyisivät edes vuoden 2020 voittotasoonsa (joka sekin oli jo ennätys aikaisempiin vuosiin verrattuna), ei hinnoissa olisi nyt minkäänlaista korotuspainetta. 

Mutta koska voittoputki on nähtävästi jäänyt ns. päälle, on jokaisen kvartaalin pakko olla aina entistä isompi. Muuten sijoittajat ja omistajat antaa huutia johdolle.

Ja kaikki kuitataan hyvesignaloinnilla että pitää vaan kestää koska Ukraina, inflaatio, sähkökriisi jne. Yhyy.

Tää on niin sikamaista peliä että oksettaa.

Keskon osake taitaa romahtaa sillä hetkellä, kun julkistetaan joskus tulevaisuudessa ensimmäinen kvartaalitulos jossa voitto jää aiempaa pienemmäksi.  Päitä putoilee silloin ja YT:t alkaa, kun ennätysputkeen on päästävä takaisin kiinni keinoja kaihtamatta.

Onhan se nyt saletti, ettei tällaisia massiivisia tulosparannuksia voi joka vuosi tulla, pää tulee vetävän käteen aikanaan ja ahneus kostautuu.

Vierailija
322/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reko-ryhmät ja suoraan tuottajilta ostaminen👍

Tämä.

Ostaisin kyllä mielelläni Rekosta jos ei olisi niin pirun kallista. Aina selaan reko-ryhmän tuotteet läpi ennen toimitusten treffipäivää, mutta hinnat on niin huisia, että en ole pystynyt ostamaan. Kauppakin on kallis, mutta rekoa silti halvempi. Kananmunia kerran hain kennolevyllisen koska se oli kauppaa halvempi.

No mitä, iskikö ahneus alkutuottajaankin kun kehtaa repiä jopa kauppaa korkeampia hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on sitten asiakkaiden syyllistäminen, että kaupoilla ja tehtailla menee huonosti, kun ihmiset eivät osta reilusti ylihinnoiteltua tuotetta.

Kai te nyt tiesitte, että hiilijalanjälki-terminkin keksi öljy-yhtiö jotta saa saastutusvastuun siirrettyä itseltään kuluttajille? Siinä ei nyt väki ehdi paljon miettiä miten se iso firma paskoo planeettaa, kun murehtivat omia hiilijälkiään.

Vierailija
324/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlan isot juustopaketit on noussu 7 eurosta 12.

Vierailija
325/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ennen monta vuotta sitten Lidlin halvin wc-paperipaketti, nykyisin pakettihinnaltaan taitaa olla Lidlin kallein, maksaa 4,99. Hinta noussut tänä vuonna vähän alle 3 eurosta tohon 5 euroon.

Silloin kun oli halvin oli muistaakseni vihertävässä muovipaketissa, nykyisin se halvin on ihan erilaista.

Miksi jos joku tuote on suosittu, sen hintaa nostetaan?

Piti vissiin metsäfirmojenkin päästä oma siivunsa repimään mehevästä kakusta?

Vierailija
326/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä tavallisen ihmisen pitäisi säästää kaikesta, kun samaan aikaan poliitikot ja artistit nauttivat huikeita tuloja ja extratukia?

Vierailija
327/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä hetkiä kun sitä onnittelee itseään kun tuli koulussa / yliopistossa oltua hereillä. Peppu on puuduksissa kaikesta pänttäyksestä ja työ tällä hetkellä ajoittain liiankin vaativaa. Mutta sitten taas - enpä ole edes huomannut ruoan kallistumista kun ei tällaisia asioita tarvitse miettiä. Senkus nakkaa ruokakoriin mitä mieli tekee.

Opettakaa te joilla on lapsia ainakin omat lapsenne siihen, että opiskelu kannattaa!

Vierailija
328/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos S- ja K-ryhmä tyytyisivät edes vuoden 2020 voittotasoonsa (joka sekin oli jo ennätys aikaisempiin vuosiin verrattuna), ei hinnoissa olisi nyt minkäänlaista korotuspainetta. 

Mutta koska voittoputki on nähtävästi jäänyt ns. päälle, on jokaisen kvartaalin pakko olla aina entistä isompi. Muuten sijoittajat ja omistajat antaa huutia johdolle.

Ja kaikki kuitataan hyvesignaloinnilla että pitää vaan kestää koska Ukraina, inflaatio, sähkökriisi jne. Yhyy.

Tää on niin sikamaista peliä että oksettaa.

Keskon osake taitaa romahtaa sillä hetkellä, kun julkistetaan joskus tulevaisuudessa ensimmäinen kvartaalitulos jossa voitto jää aiempaa pienemmäksi.  Päitä putoilee silloin ja YT:t alkaa, kun ennätysputkeen on päästävä takaisin kiinni keinoja kaihtamatta.

Onhan se nyt saletti, ettei tällaisia massiivisia tulosparannuksia voi joka vuosi tulla, pää tulee vetävän käteen aikanaan ja ahneus kostautuu.

Keskon osake on jo tippunut vuoden takaisesta yli 30%. Tulosparannuskin vain laski osakkeen arvoa enkä ihmettele, rupeaa jo sijoittajaakin oksettamaan tuo ahneus.

Vierailija
329/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos huomannut kun ennen wc-paperi maksoi n. 35 senttiä rulla niin nyt hinta on 70 senttiä.

Bidee ja peppupyyhe on keksitty

Miten sillä suihkulla putsataan jotkut sitkeät sinapit takapuolesta pois, hinkkaatteko siis toisella kädellä samalla kun suihkutatte toisella vai suihkutatteko ensin vettä ja sitten pyyhitte rannut siihen pyyhkeeseen?

Vierailija
330/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla rahamäärällä saa tavaraa vähemmän. Ei se sen kummempaa ole, tämä inflaatio. Nyt pitää säästää, kaikkien. Suurin osa täällä kirjoittajista ei kuitenkaan näe nälkää. He, jotka näkevät nälkää rahanpuutteen vuoksi, ovat tehneet kokemuksistaan oman ketjun. Se on karua luettavaa, ja olen iloinen, että moni on kertonut suoraan, millaista se on. Mutta suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista ei kuulu siihen porukkaan. Jos on varaa ostella kaupasta marjoja... Jotain suhteellisuudentajua kehiin sentään. Ja jos joku on täällä sillä rajalla, että oikeasti tipahtaa absoluuttiseen köyhyyteen, voi ainakin sanoa, että sinulla on kohtalotovereita, et ole yksin.

Ihmisellä, jolla ei ole sen vertaa resilienssiä (suom. sopeutumiskyky, joustavuus), että ei kestä muutoksia elämässään ja pysty sopeutumaan niihin, ei varmaankaan pitäisi olla kansalais- eikä siten myöskään valitusoikeuksia. 

Tympii kertakaikkisesti nämä tällaiset aloitukset. Jep oma vika, ei pitäisi provosoitua.

Jos on varaa ostella kaupasta marjoja... Jotain suhteellisuudentajua kehiin sentään.

Täällä se joka ostelee marjoja!

Olen ihan oikeasti köyhä, suomen mittapuulla. Vuokran jälkeen jää käteen 400€. Toisaalta asun yksin ja olen lapseton, eikä minulla ole velkaa, autoa tai muutakaan johon menisi rahaa.

Terveellinen ravinto on minun ensimmäinen prioriteettini ainakin tämän hetkisessä elämässäni yksin sinkkuna. Jos olisi lapsia niin ehkä sitten en ostelisi marjoja.

Ja huom! Joudun ihan oikeasti ostamaan niitä edullisia ulkomaalaisia marjoja, koska ovat ainakin puolet edullisempia kotimaisiin verrattuna. Voi kunpa joskus tulevaisuudessa voisinkin siirtyä kotimaisiin!

Vierailija
331/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä lukea tätä ketjua. Uhotaan, että ei osteta enää mitään "turhaa", ostetaan vain perus raaka-aineita ja tehdään keittoa juureksista ym.

Siis mitä te olette tähän asti ostaneet, syöneet ja laittaneet ruoaksi??? 😯 Tuntuu, että itse on elänyt ihan jossain muussa maailmassa, kun tähänkin asti olen tehnyt ruoat just niistä juureksista ja sun muusta perus aineksista. Ja hyvää ja terveellistä ruokaa niistä saakin!

Mutta eipä niissäkään hinnan nousulta ole vältytty. Vielä viime talvena esimerkkinä luomu kaurahiutaleet S-marketissa 1,05 €/ kg, nyt yhtäkkiä 1,59 €. 😔

Täytyy myöntää ettei me olla ikinä hintoja katseltu, verrattu hintoja tai ajateltu sen kummemmin ruokalaskua. Mulla esim ei ole ollut mitään käsitystä paljon esim maksaa kaurahiutaleet, sillä Elovena paketti on aina lähtenyt ostoskoriin. On ostettu sitä mitä tekee mieli ja haluaa, merkkituotteita, luomua, lähiruokaa. On syöty monipuolisesti ja terveellisesti, herkuteltu hyvin ja ruoka on ollut nautinto. Kauppalaskut ovat olleet hinnaltaan suuria ja paljon ollaan rahaa saatu palamaan ruokakauppaan. 

Nyt ollaan otettu elämänmuutosta monen asian suhteen tänä vuonna ja alettiin kiinnittään huomiota myös ruokakaupassa miten sitä voisi syödä edullisemmin, mutta silti hyvin. Valintoja on tehty ja pyritty kokkaan perusaineksista maukkaita ruokia ja kauppalasku pienentynyt vaikka hinnannousuja on. Niinkin simppelit ruoat kuin kaalilaatikko ja kasviskeitto linssiprotskulla ovat edullisia ja hyviä. 

Melkeen joka kauppareissulla tulee vastaan näky, että jään miettimään miten tiukka tilanne tuolla tai tuolla ihmisellä on. Tutkitaan pakkauksia ja hintoja laskimen kanssa, lasketaan kukkaron rahoja hyllyjen välissä, äiti sanoo lapselle ettei ole nyt varaa ostaa tuota ja tuota, kassalla tulee tilanteita missä rahat ei riitäkään ja joutuu poistamaan tuotteita (välillä olen aina antanut rahaa jotta saavat ostaa mitä olisivat ostaneet jos rahat olisi riittäneet). Muutama tuttukin on siirtynyt leipäjonoon, kun ei ole enää varaa ostaa perheelle ruokaa. Tilanne on monilla jo todella paha, sillä paha taloudellinen tilanne oli jo ennen hintojen nousua saati sitten tässä. Vaikea sanoa mihin tämä vielä johtaa jos hinnat vaan nousee ja ihmisille tulee todella tiukat tilanteet. 

Vierailija
332/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu tähän on se, että äänestäkää jaloillanne. Älkää ostako kalliilla, vaan jättäkää ainakin kala, liha, leivät ja maitotuotteet hyllylle vanhenemaan.

Kyllä kauppiaat alkavat laskea hintoja, kun hävikkiä alkaa syntyä.

Just eilen katselin S-marketissa, että laarillinen broilerin leikkeleitä oli -30%, viimeinen käyttöpäivä tänään. Vanhalla normaalihinnalla yrittävät nyt myydä, tuo 30 % on just se hinnankorotus. Ei ole mennyt riistohinnalla kaupaksi.

Itse ostelen enää -60 alella, tuo -30 tuntuu niin vitsiltä.

Vierailija
333/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niitä hetkiä kun sitä onnittelee itseään kun tuli koulussa / yliopistossa oltua hereillä. Peppu on puuduksissa kaikesta pänttäyksestä ja työ tällä hetkellä ajoittain liiankin vaativaa. Mutta sitten taas - enpä ole edes huomannut ruoan kallistumista kun ei tällaisia asioita tarvitse miettiä. Senkus nakkaa ruokakoriin mitä mieli tekee.

Opettakaa te joilla on lapsia ainakin omat lapsenne siihen, että opiskelu kannattaa!

No jaa, samalla lailla täälläkin nakellaan, mutta katson talouden hallinnan perustuvan enemmän talouskouluun kuin yliopistoon, jos käydyistä kouluista pitää joku nimetä.

Vierailija
334/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla rahamäärällä saa tavaraa vähemmän. Ei se sen kummempaa ole, tämä inflaatio. Nyt pitää säästää, kaikkien. Suurin osa täällä kirjoittajista ei kuitenkaan näe nälkää. He, jotka näkevät nälkää rahanpuutteen vuoksi, ovat tehneet kokemuksistaan oman ketjun. Se on karua luettavaa, ja olen iloinen, että moni on kertonut suoraan, millaista se on. Mutta suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista ei kuulu siihen porukkaan. Jos on varaa ostella kaupasta marjoja... Jotain suhteellisuudentajua kehiin sentään. Ja jos joku on täällä sillä rajalla, että oikeasti tipahtaa absoluuttiseen köyhyyteen, voi ainakin sanoa, että sinulla on kohtalotovereita, et ole yksin.

Ihmisellä, jolla ei ole sen vertaa resilienssiä (suom. sopeutumiskyky, joustavuus), että ei kestä muutoksia elämässään ja pysty sopeutumaan niihin, ei varmaankaan pitäisi olla kansalais- eikä siten myöskään valitusoikeuksia. 

Tympii kertakaikkisesti nämä tällaiset aloitukset. Jep oma vika, ei pitäisi provosoitua.

Niin, rahanarvo laskee, toisinsanoen jos on pieni palkka, niin käytännössä se on inflaation vuoksi vieläkin pienempi. Ei varmasti ole ongelma keskituloisille jotka on saaneet mässäillä mielinmäärin, mutta kun on oikeasti pieni palkka, niin ei se paljoa vaadi että ihminen on isommassakin pulassa kun rahanarvo laskee.

Vierailija
335/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa ostella kaupasta marjoja... Jotain suhteellisuudentajua kehiin sentään.

Olen ihan oikeasti köyhä, suomen mittapuulla. Vuokran jälkeen jää käteen 400€. Toisaalta asun yksin ja olen lapseton, eikä minulla ole velkaa, autoa tai muutakaan johon menisi rahaa.

Terveellinen ravinto on minun ensimmäinen prioriteettini ainakin tämän hetkisessä elämässäni yksin sinkkuna. Jos olisi lapsia niin ehkä sitten en ostelisi marjoja.

Ja huom! Joudun ihan oikeasti ostamaan niitä edullisia ulkomaalaisia marjoja, koska ovat ainakin puolet edullisempia kotimaisiin verrattuna. Voi kunpa joskus tulevaisuudessa voisinkin siirtyä kotimaisiin!

Etkä tosiaan osaa kesällä kävellä sinne metsään ilmaiseksi poimimaan tai edes ostaa torilta kilohinnoilla talveksi pakkaseen? Turhaan valitat.

Vierailija
336/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä tosiaan osaa kesällä kävellä sinne metsään ilmaiseksi poimimaan tai edes ostaa torilta kilohinnoilla talveksi pakkaseen? Turhaan valitat.

No ei ole näin yksinkertaista.

Asun kaupungissa enkä omista autoa, saatika tunne henkilöä joka kuskaisi minua metsään ja takaisin.

Yksiössäni on minimaallinen pakastin. Ei ole varaa ostaa isoa arkkupakastinta saatika tilaa edes sille.

Vierailija
337/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos huomannut kun ennen wc-paperi maksoi n. 35 senttiä rulla niin nyt hinta on 70 senttiä.

Pitää varmaan jatkossa köyhän alkaa pyyhkiä puolet pienemmällä määrällä.

Mä oon pyyhkinyt jo pitkään. Ei nyt ihan köyhä mutta kyllähän potuttaa hinnan nousu.

Vierailija
338/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en usko sodan olevan syynä siihen, että voin hinta tuplaantui parissa viikossa, tai että Atlantin alueen seiti maksaa nykyään vitosen per pakkaus.

Vierailija
339/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungissa enkä omista autoa, saatika tunne henkilöä joka kuskaisi minua metsään ja takaisin.

Yksiössäni on minimaallinen pakastin. Ei ole varaa ostaa isoa arkkupakastinta saatika tilaa edes sille.

Ei yhden ihmisen talven marjoihin tarvita arkkupakastinta. Riittää puolikas ns. pystykaappi, eli saman kokoinen kuin sulla nyt todennäköisesti on jääkaappina.

Vierailija
340/970 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Pieni pystymallinen tai miniarkku ei paljoa tilaa vie, palvelee myös laskutasona.

Torille on kaikkialla kaupungissa lyhyt matka ja metsäänkin osaa jokainen vähän vähemmän uusavuton matkustaa helposti julkisilla.