Milloin tämä KAUHU loppuu??!!! Ruokakaupassa suosikkituotteeni hinta pompannut yhdessä päivässä 1,75 eurosta yli 2 euroon.
Kommentit (970)
Maustettu jogurtti on tosi sokerista!
1) aamulla puolet maustamatonta, puolet maustettua jogurttia& itsetehty mysli
2) lounas kasvisateria, yleensä joku juures/ kaali/ papu/ linssijuttu, paljon sipulia ja mausteita. Kesäkurpitsaa ym.sesonkina
Jälkiruuaksi yksi makeinen joskus.
3) välipala rahka, joskus ruisnäkkäri
4) illalla puuro, marjat , kauden halvin hedelmä
Mielestäni syön halvalla ja hyvin. Sokerijuttuja syön vain kylässä. Tuliaisiksi tuodaan joskus esim.Mariannepussi, syön siitä yhden karkin jälkkäriksi.
Olen keventynyt sopivasti, ja voin hyvin näin. Kahvia, alkoholia, tupakkaa tms tarpeetonta en käytä. Hyvin pärjään noin 1000e kuukausituloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona ja koronarokotteet oli osa 1 sodassa kansalaisia vastaan ympäri maailmaa.
Ukrainan sota oli osa 2.
Tämä kansalaisten elämän kurjistamisosa on nyt menossa.
Googlatkaa Agenda 2030, se ei oikeasti ole mikään ruusunpunainen kiva juttu, kuten annetaan ymmärtää.
Tähän astinen elämä sellaisenaan, johon olemme tottuneet, aiotaan vakaasti viedä meiltä pois ja me vain annamme sen tapahtua... Ellei sanota kaikki ei!
Yläpeukuttakaa, jotka uskotte:
- rokotteilla haluttiin vähentää meitä
- Ukrainan sodalla länsi halusi luoda kulissin ja saada hyvän uskottavan tekosyyn kansalaisten olojen kurjistamiselle
Alapeukuttakaa, jotka uskotte, että asiat on niinkuin iltalehdissä väitetään ja ylläolevat epäilyt on höpöhöpöä.
Ukrainaa on tietysti autettava, mutta se, että meille luodaan siitä keinotekoinen sotatalous Suomeen on kyllä ihan överiä. Nytkin tuulee, mutta tuulivoimaa ei näköjään tuoteta, aurinko paistaa, mutta ei näköjään sitäkään tuoteta ja ostetaan kalliilla ulkomailta. Olkiluoto on pahemmin sökönä kuin vuosiin ja Ruotsissakin voimala yhtäkkiä rikki, puolassa hajoaa putket. Ei näitä usko enää kukaan sattumiksi. Markkinamiesten ja energiantuottajien metkuja kaikki.
Eihän Suomen energiatuotannossa ole edes mitään ongelmia, ongelma on vaan siinä, että kun muualla maailmassa on kaasukriisi, niin suomalaiset sähköyhtiötkin haluaa osansa tästä seuraavista voitoista: Huijaustahan tuo siis on, pelkkää sähköyhtiöiden ahneutta ja tilanteen hyödyntämistä, heillä kun ei ole mitään riskiä siitäkään, että asiakkaat mihinkään kaikkoaisi vaikka kuinka kallista hintaa pyytäisi, kaikki on nin riippuvaisia sähköstä, etenkin me, joiden asunnot lämmittyy sähköllä.
Itse en osta enää kotimaasta kuin ihan pakolliset vaikka varaa olisi. Tilaan ulkomailta kaiken mitä pystyn. Ruokaa on valitettavasti pakko ostaa Suomesta mutta käyn nykyään Lidlissä pääasiassa, halvempi kuin viereinen Prisma vaikka ovat nekin hintoja nostaneet. Vielä pitäisi tutkia netistä, josko onnistuisi siivoustarvikkeet tms. kemikaalit tilattua jostain päin Eurooppaa.
Mun puolesta Suomen kaupat ja Suomen hallitus pitäkööt tunkkinsa, ryöstävät multa jo ihan tarpeeksi niin kaiken kulutan ulkomaille mitä mahdollista! Pää tuli mun kohdalla ainakin vetävän käteen! Näin kun toimisi kaikki ketkä pystyvät niin voisi hinnat alkaa Suomessa laskea..
Länsimaalaiset ihmiset palautetaan takaisin pilvilinnasta oikeaan elämään, missä köyhät ovat köyhiä, rikkaat ovat rikkaita ja muita ei sitten juuri olekkaan. Puuttuu vielä se, että veroja kevennetään ja julkiset palvelut ajetaan alas.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo vielä mitään. Suosikkikahvini hinta nousi 11,99 eurosta 29,99 euroon. Joudun vähentämään kahvin juontia.
X-tra kahvi on halpaa
Ryhdyn miettimään kulutustottumuksiani tarkemmin ja laadin tarkemmat listat tarvitsemistani elintarvikkeista. Näin ollen mun ei tarvitse naamaani näyttää K- ja S- ryhmien kaupoissa. Onneksi asun kaupungissa, jossa on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä elämän kallistaminen on ihan perseestä kun sähköyhtiöt ja kauppiaat tienaa tällä eikä kyse ole edes niinkään mistään sodan nostamista hinnoista.
Päätin että nyt alan katsomaan tarkempaan mitä ruokakaupasta ostan. Jääkööt paskat kauppoihin. On nihkeää elämää mutta ei voi mitään. En ainakaan osta enää mitään ylihinnoiteltuja eineksiä yms missä hinnat on vedetty pilviin. Mädäntykööt kauppoihin puolestani. Ostan kunnon ruokaa. Lihaa, hedelmiä ja sellaisia kasviksia joissa on järkeä. Esim kurkut ja salaatinlehdet saa jäädä kauppaan.
Näin minä olen aina tehnyt. Paskaa ja eineksiä en ole koskaan ostanut, vaan kunnon ruokatrvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta enää kotimaasta kuin ihan pakolliset vaikka varaa olisi. Tilaan ulkomailta kaiken mitä pystyn. Ruokaa on valitettavasti pakko ostaa Suomesta mutta käyn nykyään Lidlissä pääasiassa, halvempi kuin viereinen Prisma vaikka ovat nekin hintoja nostaneet. Vielä pitäisi tutkia netistä, josko onnistuisi siivoustarvikkeet tms. kemikaalit tilattua jostain päin Eurooppaa.
Mun puolesta Suomen kaupat ja Suomen hallitus pitäkööt tunkkinsa, ryöstävät multa jo ihan tarpeeksi niin kaiken kulutan ulkomaille mitä mahdollista! Pää tuli mun kohdalla ainakin vetävän käteen! Näin kun toimisi kaikki ketkä pystyvät niin voisi hinnat alkaa Suomessa laskea..
Höpsöjä on joka junaan.
Hymyt vielä hyytyy.... kirjoitti:
Tämä ei ole vielä kauhua nähnytkään 😂. Tulevaisuudessa saamme sitäkin kokea: tulee sota, nälänhätä, alistaminen, kurjuus ja orjuus. Vielä kuuluu epätoivoinen itku monesta talosta. Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa, nauttikaa vielä kun voitte...
Hymyt vielä hyytyy.... on toivoton optimisti.
Tulevaisuus on nimittäin vieläkin huomattavasti synkempi.
Ja todella, nauttikaa elämästänne nyt kun vielä voitte ja hyvää isänpäivää kaikille iseille.
Vierailija kirjoitti:
Hymyt vielä hyytyy.... kirjoitti:
Tämä ei ole vielä kauhua nähnytkään 😂. Tulevaisuudessa saamme sitäkin kokea: tulee sota, nälänhätä, alistaminen, kurjuus ja orjuus. Vielä kuuluu epätoivoinen itku monesta talosta. Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa, nauttikaa vielä kun voitte...
Hymyt vielä hyytyy.... on toivoton optimisti.
Tulevaisuus on nimittäin vieläkin huomattavasti synkempi.
Ja todella, nauttikaa elämästänne nyt kun vielä voitte ja hyvää isänpäivää kaikille iseille.
Hohhoijaa teidän katastrofiajattelijoiden kanssa 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsöjä on joka junaan.
Ja tän sun asenteen vuoksi suomalaisia vedätetään kaikessa. Onko höpsöä kapinoida sitä vastaan, että suomalaisia rahastetaan surutta? Mikään muu kuin rahastus ei selitä sitä, että hinnat on nousseet joka kerta kun kauppaan menee ja ruokaryhmät tekee huipputuloksia vaikka vetoavat kustannusten nousuun sodan vuoksi.
Jos kaikki kynnelle kykenevät nousisivat kapinaan niin asialle ehkä tapahtuisi jotain. Nyt ei voi muuta kuin yrittää yksin minimoida oman kukkaron ryöstöä ja helpoiten se tapahtuu siten, että kuluttaa kotimaassa mahdollisimman vähän🤷
Vierailija kirjoitti:
Minun suosikku tuotteeni eli Pirkka vadelma-pensasmustikka 250g maksoi vielä vuosi sitten 1,99€, mutta tammikuusta lähtien on hinta noussut pikku hiljaa. Nyt maksaa 2,89€.
Vaihdoin kesällä k-menun vadelmiin (500g), jotka maksoivat 5,15€ (vielä pari viikkoakin sitten), mutta nytpä maksaa 5,99€.
Olen köyhä, mutta en voi elää ilman marjoja puuroni päällä! Siksi edulliset ulkomaalaiset marjat ovat kuuluneet ostoslistalleni. En aio valehdella etten muka enää ostaisi, mutta kirpaisee kyllä ostaa.
24€ kilo... Jos tuntisin sinut, toisin ihan ilmaiseksi noita. Keräsin vattuja omalta pihalta 25 litraa kesällä. Järkyttävä hinta. Ehkä miettisin kohdallasi hilloon siirtymistä.
Oli ennen monta vuotta sitten Lidlin halvin wc-paperipaketti, nykyisin pakettihinnaltaan taitaa olla Lidlin kallein, maksaa 4,99. Hinta noussut tänä vuonna vähän alle 3 eurosta tohon 5 euroon.
Silloin kun oli halvin oli muistaakseni vihertävässä muovipaketissa, nykyisin se halvin on ihan erilaista.
Miksi jos joku tuote on suosittu, sen hintaa nostetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun suosikku tuotteeni eli Pirkka vadelma-pensasmustikka 250g maksoi vielä vuosi sitten 1,99€, mutta tammikuusta lähtien on hinta noussut pikku hiljaa. Nyt maksaa 2,89€.
Vaihdoin kesällä k-menun vadelmiin (500g), jotka maksoivat 5,15€ (vielä pari viikkoakin sitten), mutta nytpä maksaa 5,99€.
Olen köyhä, mutta en voi elää ilman marjoja puuroni päällä! Siksi edulliset ulkomaalaiset marjat ovat kuuluneet ostoslistalleni. En aio valehdella etten muka enää ostaisi, mutta kirpaisee kyllä ostaa.Kai tiesit että vain kotimaiset marjat ovat turvallisia syödä ilman kypsentämistä, ulkomaiset pitää aina kypsentää. Nuo halpismerkit on aina ulkomaisia.
Kai tiesit, että metsät joissa thaimaalaiset yms kerääjät keräävät näitä marjoja, ovat täynnään vessapaperia, kun käyvät tarpeillaan metsässä poimimisen lomassa... Need I say more.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma moka, tissihallituksen äänestäjä
Jep pääasia on että marinilla sievä ponnari ja on niin kaaaauuuniiis muutenkin siksi palkitaan myös kultaisilla peniksillä ei haittaa jengirikollisuus, ei köyhyys ei vilu ei nälkä ei korkeat hinnat, ihmiset aivopesty tehokkaasti mehän maksetaan prkl koska Ukraina ja sota mitä sitä vaikka syötäisiin puuroa ja kykitääb alle + 20 asteen "lämmössä "!
Marin saa epäreiluja naispisteitä, kuten koko hallitus. Ja miten meillä nyt menee, oikeesti?????
Äänestäkää muutosta!Muutos tapahtuu uusilla puolueilla, esim. VKK:lla. Se on ainut nykyisistä eduskuntapuolueista joka on kansan puolesta, eikä sitä vastaan.
Unohdit vain mainita että minkä kansan.
Hintoja nostetaan ihan tahallaan eikä suomalaiset kuitenkaan kapinoi niistä mitään ja asetu vastustamaan oikeasti näitä ryöstäjiä. Maksatte vain mukisematta kuten aina ennenkin. Pthui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona ja koronarokotteet oli osa 1 sodassa kansalaisia vastaan ympäri maailmaa.
Ukrainan sota oli osa 2.
Tämä kansalaisten elämän kurjistamisosa on nyt menossa.
Googlatkaa Agenda 2030, se ei oikeasti ole mikään ruusunpunainen kiva juttu, kuten annetaan ymmärtää.
Tähän astinen elämä sellaisenaan, johon olemme tottuneet, aiotaan vakaasti viedä meiltä pois ja me vain annamme sen tapahtua... Ellei sanota kaikki ei!
Yläpeukuttakaa, jotka uskotte:
- rokotteilla haluttiin vähentää meitä
- Ukrainan sodalla länsi halusi luoda kulissin ja saada hyvän uskottavan tekosyyn kansalaisten olojen kurjistamiselle
Alapeukuttakaa, jotka uskotte, että asiat on niinkuin iltalehdissä väitetään ja ylläolevat epäilyt on höpöhöpöä.
Ukrainaa on tietysti autettava, mutta se, että meille luodaan siitä keinotekoinen sotatalous Suomeen on kyllä ihan överiä. Nytkin tuulee, mutta tuulivoimaa ei näköjään tuoteta, aurinko paistaa, mutta ei näköjään sitäkään tuoteta ja ostetaan kalliilla ulkomailta. Olkiluoto on pahemmin sökönä kuin vuosiin ja Ruotsissakin voimala yhtäkkiä rikki, puolassa hajoaa putket. Ei näitä usko enää kukaan sattumiksi. Markkinamiesten ja energiantuottajien metkuja kaikki.
Eihän Suomen energiatuotannossa ole edes mitään ongelmia, ongelma on vaan siinä, että kun muualla maailmassa on kaasukriisi, niin suomalaiset sähköyhtiötkin haluaa osansa tästä seuraavista voitoista: Huijaustahan tuo siis on, pelkkää sähköyhtiöiden ahneutta ja tilanteen hyödyntämistä, heillä kun ei ole mitään riskiä siitäkään, että asiakkaat mihinkään kaikkoaisi vaikka kuinka kallista hintaa pyytäisi, kaikki on nin riippuvaisia sähköstä, etenkin me, joiden asunnot lämmittyy sähköllä.
Näistä pitäisi tehdä tutkintapyyntö. Selkeästi tässä kusetetaan joka suuntaan kaikkia. Keinotekoisesti nostetaan sähkön hintaa ja tuotteiden hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Kävin tänään kaupassa ja melkein jokainen tuote alkoi olla yksinään vitosen luokkaa.
Todella pihistelee ja jätin monta tuotetta ostamatta. Kassalla 80e.
Mitähän mahdoit ostaa kun melkein jokainen tuote alkoi vitosella 🤔?
5 snt, 50 snt, 5 euroa vai 50-59 euroa?
Vai peräti 500+ euroa?
Liha ja juusto saattavat maksaa reippaasti yli 5 euroa (riippuu tuotteen koosta) mutta ei muut ruoka-aineet kyllä ole maksaneet yli vitosta per kpl.
Mitähän nämä tällaiset liioittelevat
kommentoijat kuvittelevat saavuttavansa? Jotain gloriaako? Myötähäpeää ennemminkin...
Samalla rahamäärällä saa tavaraa vähemmän. Ei se sen kummempaa ole, tämä inflaatio. Nyt pitää säästää, kaikkien. Suurin osa täällä kirjoittajista ei kuitenkaan näe nälkää. He, jotka näkevät nälkää rahanpuutteen vuoksi, ovat tehneet kokemuksistaan oman ketjun. Se on karua luettavaa, ja olen iloinen, että moni on kertonut suoraan, millaista se on. Mutta suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista ei kuulu siihen porukkaan. Jos on varaa ostella kaupasta marjoja... Jotain suhteellisuudentajua kehiin sentään. Ja jos joku on täällä sillä rajalla, että oikeasti tipahtaa absoluuttiseen köyhyyteen, voi ainakin sanoa, että sinulla on kohtalotovereita, et ole yksin.
Ihmisellä, jolla ei ole sen vertaa resilienssiä (suom. sopeutumiskyky, joustavuus), että ei kestä muutoksia elämässään ja pysty sopeutumaan niihin, ei varmaankaan pitäisi olla kansalais- eikä siten myöskään valitusoikeuksia.
Tympii kertakaikkisesti nämä tällaiset aloitukset. Jep oma vika, ei pitäisi provosoitua.
Samaa mieltä. Kyllä on kauppojen ahneus huipussaan. Kauppiaiden tulojakin kun katsoo niin jopa pienet supermarketit tekee voittoa satoja tuhansia. Kesko ja S ryhmä nostaa perusteetta hintoja mutta kitisevät, ettei tuottajille voi maksaa enempää. Maataloustuotanto on mittavassa kriisissä ,monet menevät konkurssiin. Kyllä pitäisi meidän suomalaisten romuttaa tuo k ja s ryhmän ylivoima.