83 -vuotias appiukko vaihtoi tänään autooni talvirenkaat
Käsin siis. Älytöntä kuulemma maksaa mokomasta pikkujutusta. 40 minuuttia meni. Pultit auki, tunkilla rengas ylös ja pois sekä uusi tilalle.
Olisipa sitä itse yhtä timmissä kunnossa yli 80 -vuotiaana.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rengasliike. 20 e ja 10 minuuttia.
Siihen lisäksi 50, renkaiden edestakainen siirto varastokoukusta, pesu ja säilytys kevääseen.
Ei tartte suvun miehiä kiusata. Eikä nekään kyllä itse viitsi. Ja osannevatko ees?Tätähän se nykymiesmatsku valitettavasti on. Ei oo motii, ei osata eikä ymmärretä. Mitään ei viitsitä itse tehdä. En arvosta.
Rahan paras puolihan on se, että voi maksaa siitä, että joku muu tekee ripulihommat.
Kyllähän niitä on vielä kovakuntoisia ikämiehiä, tubessakin on mukava seurata Mercedessource kanavaa, mies on hyvän matkaa yli 70v mutta edelleen tekee remonttia ja vuosikymmenten kokemus Mersuista näkyy tiedoissa ja taidoissa, tekee mm. omia erikoistyökaluja ja käytännöllisiä ratkaisuja ongelmiin, esim. kun avo-Mersun konepelti ei alunperin nouse tarpeeksi ylös, vaan keulamaskin terävään nurkkaan nurkkaan iskee päänsä aina kun nousee moottoritilasta korjaustyön aikana, kokenut mekaanikko teki ratkaisun siihenkin :)
105 v mummoni vaihtoi koko suvulle renkaat ja pesi ja varastoihti kesärenkaat.
Eiköhän appi saanut hyvän mielen, kun oli hyödyksi. Ei kannata aina ajatella kielteisesti. Uskon että ap kyllä vastavuoroisesti auttaa ex-appeansa.