Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

83 -vuotias appiukko vaihtoi tänään autooni talvirenkaat

Vierailija
12.11.2022 |

Käsin siis. Älytöntä kuulemma maksaa mokomasta pikkujutusta. 40 minuuttia meni. Pultit auki, tunkilla rengas ylös ja pois sekä uusi tilalle.
Olisipa sitä itse yhtä timmissä kunnossa yli 80 -vuotiaana.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengasliike. 20 e ja 10 minuuttia.

Siihen lisäksi 50, renkaiden edestakainen siirto varastokoukusta, pesu ja säilytys kevääseen.

Ei tartte suvun miehiä kiusata. Eikä nekään kyllä itse viitsi. Ja osannevatko ees?

Onpa halpa paikka jos saat tuohon hintaan. Mutta tuskin aivan riskitön. Et näe enää renkaitasi jos firma menee konkkaan tai lopettaa muuten vaan. On myös sattunut että nuo firmat ovat pilanneet vanteita kun ne ovat lojuneet koko talven pinossa jossakin lumikinoksessa. Tai eivät löydä enää renkaitasi. Joka tapauksessa joudut maksamaan extraa jos vaihdat autoa ja tarvitset renkaat tai haluat hakea yhden vararenkaaksi rikki menneen tilalle.

Nuorempana vaihdoin itse renkaat vanteille, ilman mitään konetta. Nyt on mennyt monta vuotta että olen ostanut tuon palvelun, mutta nyt aion vastaisuudessa palata käsityöhön, tosin ilmaa en aio enää pumpata käsin, ja hankin vähän pidemmät rengasraudat ja ehkä hiukan mekaanisia apuvälineitä.

Vierailija
22/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen lisäksi 50, renkaiden edestakainen siirto varastokoukusta, pesu ja säilytys kevääseen.

Ei tartte suvun miehiä kiusata. Eikä nekään kyllä itse viitsi. Ja osannevatko ees?

Onpa halpa paikka jos saat tuohon hintaan. Mutta tuskin aivan riskitön. Et näe enää renkaitasi jos firma menee konkkaan tai lopettaa muuten vaan. On myös sattunut että nuo firmat ovat pilanneet vanteita kun ne ovat lojuneet koko talven pinossa jossakin lumikinoksessa. Tai eivät löydä enää renkaitasi. Joka tapauksessa joudut maksamaan extraa jos vaihdat autoa ja tarvitset renkaat tai haluat hakea yhden vararenkaaksi rikki menneen tilalle.

Elämä sun ajattelumaailmassa on yhtä uhkakuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei mulle kuulu, mutta kysyn mikset itse vaihtanut oman autosi renkaita?

Tai miksei ukko vaihtanut, miksi miehen isän piti vaihtaa?

Olemme eronneet.

Eli kuppaat ex-appiukolta, vieläpä 9-kymppiseltä, ilmaiset renkaanvaihdot? Etkö edes häpeä?

Eiköhän tuossa iässä ex-appi jo tiedä mitä tekee. Ehkä häpeää poikaansa tms?

Vierailija
24/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se nykymiesmatsku valitettavasti on. Ei oo motii, ei osata eikä ymmärretä. Mitään ei viitsitä itse tehdä. En arvosta.

Nykyihmismatsku pikemminkin, kun yhtä lailla naiset voisivat tuon homman opetella, jos viitsisivät. Huudetaan vaan kovaan ääneen, kuinka mielellään maksetaan palveluista, mutta talouden kiristyessä pitäisi varmaan jotain opetella tekemään itsekin.

Vierailija
25/44 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme eronneet.

Ok. Eikö se oo sitten korkeintaan ex-appiukko?

Vierailija
26/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se nykymiesmatsku valitettavasti on. Ei oo motii, ei osata eikä ymmärretä. Mitään ei viitsitä itse tehdä. En arvosta.

Tuijasta ei siltikään saaha pokaalivaimoa.

Avaa uusi ketju Tuijalle.

Vierailija
27/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi Ukko

Vierailija
28/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kuittaus makuuhuoneessa?

Vierailija
29/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 8kymppinen voi olla paremmassa kunnossa kuin 6kymppinen. Riippuu kuinka on elämäänsä elänyt. Vanhat ihmiset tehneet fyysistä työtä koko ikänsä niin ei se kuntopohja heti rapistua jos terveenä vain pysyy.

Vierailija
30/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se parempi on tehdä itse jos suinkin kykenee, kun ei ne renkaanvaihtajat liikkeissäkään mitään ammattilaisia ole mainoslauseista huolimatta, työkkäristä palkattuja kausityöläisiä, ja edes mitään koulutustakaan ei vaadita:

https://yle.fi/a/74-20004297

En kyllä mielelläni veisi autoa rengasliikkeeseen särettäväksi, nostettavaksi väärin, se ruttu kynnyskotelossa tai pohjassa alkaa ruostua eikä ole mikään ilo silmällekään, laskee auton arvoa, jne.

Jos sähköautoa nostetaan väärin, lasku voi olla pyörryttävän kallis.

Ne ongelmanuoret niissä rengasliikkeissä käsittelee asiakkaan autoa kovakouraisesti, kun eihän se ole heidän omaisuuttaan ja huono palkkakin vituttaa...

Vierailija
31/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaidenvaihto kuuluu kyllä niihin asioihin joista en ymmärrä miksi joku tuhlaa rahaa maksamalla siitä.

20min meni itseltä perjantaina, tietyisti 83 vuotiaalta menee vähän kauemmin.

Mutta suurempi kysymys on, jos sinulla appiukko, miksei miehesi vaihtanut? Onko ihan kädetön beta?

Vierailija
32/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Clint Eastwood. Yksi tuttu äijä pyörittää vielä autokorjaamoa, vaikka on melkein 80. On paljon pätevämpi, nopeampi ja edullisempi kuin monet merkkikorjaamot. 

Vierailija
33/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä renkaita vaihdetaan tai entisiä pestään, kun suurin osa asuu rivi- ja kerrostalossa. Parkkipaikka ei ole tarkoitettu renkaan vaihtoon.

Ja millainen ihminen laittaa 83v konttailemaan maassa, kun lämpötila nolla astetta?

Itse maksoin 22€ talvirenkaiden vaihdosta, rengaspaineiden tarkastuksesta ja kesärenkaiden pesusta.

Vierailija
34/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmismatsku pikemminkin, kun yhtä lailla naiset voisivat tuon homman opetella, jos viitsisivät. Huudetaan vaan kovaan ääneen, kuinka mielellään maksetaan palveluista, mutta talouden kiristyessä pitäisi varmaan jotain opetella tekemään itsekin.

Kyllä se renkaiden vaihto onnistuu. Ei ole millään lailla hankalaa. Mutta se pulttien kiristäminen ei meinaa omin voimin onnistua. Täytyy käydä ostamassa sähkövehje siihen.

Vierailija
35/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvrtta vaihtoon vielä. Kesärenkailla ainakin vielä ensi viikko.

Vierailija
36/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti ladata netistä appi!

-ap

Vierailija
37/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko on ihan kädetön sähköautoilija (arvaus)?

Satutko muuten tietämään mikä on Teslassa pyöränpulttien kiristysmomentti, ja miksi se tieto on merkittävä ymmärtääkseen Teslaa?

Eiks ne itsestään kiristykään sähköllä?

Vierailija
38/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä renkaita vaihdetaan tai entisiä pestään, kun suurin osa asuu rivi- ja kerrostalossa. Parkkipaikka ei ole tarkoitettu renkaan vaihtoon.

Ja millainen ihminen laittaa 83v konttailemaan maassa, kun lämpötila nolla astetta?

Itse maksoin 22€ talvirenkaiden vaihdosta, rengaspaineiden tarkastuksesta ja kesärenkaiden pesusta.

Parkkipaikalla voi ihan hyvin vaihtaa renkaat. Jos tulee kitinää, ajaa vaikka levähdyspaikalle tai muulle tyhjälle alueelle ja vaihtaa siellä. 

Vierailija
39/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme eronneet.

Eli kuppaat ex-appiukolta, vieläpä 9-kymppiseltä, ilmaiset renkaanvaihdot? Etkö edes häpeä?

Maksoitko luonnossa? Olis varmaan ottanut kiitollisuudella vastaan. Kun kerran on exä.

Vierailija
40/44 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka pitää 83 vuotiasta appiukkoa täysijärkisenä ja -valtaisena ihmisenä, joka kykenee itse arvioimaan ja päättämään, mikä itselle sopii. Sinä vaikutat siltä, että väheksyt ikääntynyttä ja holhoat sellaista kuin lasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän