Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muut säilyttäneet vanhoja farkkujaan, jos joku päivä niihin vielä mahtuisi?

Vierailija
12.11.2022 |

Itellä on koon 36 farkut vielä tallella, joita pidin 14-vuotiaana. Toivottavasti pääsen niitä vielä pitämään, jos laihdun niin paljon. Nyt koko 42/44. Harmittaa, kun en ole pitänyt itsestäni parempaa huolta ja liikkunut jo yläasteaikana :( Nyt laihdutus alussa ja lähtenyt 3 kiloa. Vielä 20 niin ole ihannepainossani. Psykologi väitti kerran, ettei muka mahdollista mahtua noihin farkkuihin, kun oli eri ruumiinrakennekin silloin, mutta miksei muka, kun on muitakin tuon kokoisia aikuisia ja pituuskasvunikin oli loppunut silloin?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuissa koko 36 = 91,44 cm. Kuinka monella 14-vuotiaalla on noin paksu vyötärö?

Vierailija
22/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti muuttuu niin paljon, että jos joskus laihtuukin kyseisiin mittoihin niin tulisiko vaatetta käytettyä?

Muutenhan hyviä farkkuja ei kannata heittää menemään kun niissä on varavetoketju ja farkkukangasta voi käyttää farkkujen sisäpuolelta käsin paikkaamiseen. Stömsö-ohjelmassa näytettiin, että kuinka vaikkapa haaruksien läheltä reisien hankaamat rikkinäiset farkut korjataan tai fiksuimmissa tapauksissa ehkäistään kun paikka ommellaan sisäpuolelle vahvistukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta tarkoitus antaa niitä pois tai myydä.

Hyvin epätodennäköistä että tulen niihin enää mahtumaan koska ruumiinrakenne oli minulla ihan erilainen.

Vierailija
24/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdet odottamassa :-D. Luulen että mahtuisin niihin noin 10 kilon pudotuksella, ehkä vähemmänkin.

Vierailija
25/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mitenkään erityisen muodokas nainen, mutta epäilen että en saisi nykyistä muodokkaampaa peppuani farkuihin joita pidin 14 vuotiaana. Vaikka laihtuisi samaan painoon kuin teininä kroppa on kuitenkin erimallinen mitä se on joskus aikoinaan ollut.

Eikö auttaisi, vaikka tekisin takamusta litistäviä liikkeitä? Luulisi, että ylimääräinen on rasvaa?

Vierailija
26/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkuissa koko 36 = 91,44 cm. Kuinka monella 14-vuotiaalla on noin paksu vyötärö?

Mistä ihmeestä olet mitat katsonut, kun 36 on S-koko farkuissa ja vyötärönympärys siinä 71-75cm.

Vierailija
27/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun netissä oli viime vuonna yksi kiva Punahilkka-halloweenmekko, mutta huomasin, etten mittojen puolesta olisi mahtunut edes suurimpaan kokoon, vaikka en erityisen lihava edes ole. Myös joissain Vero Modan mekoissa koot loppuu 42:een, kun itella 44 koko.

Vierailija
28/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Laihduin 50 kiloa vuoden aikana eikä ole tarvinnut ostaa ainuttakaan uutta vaatetta. Suurin osa vanhoista vaatteistani on tullut juuri uudestaan muotiinkin.

Vierailija
29/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut vaihtaa tuumakokoa aikuisiällä.

Vierailija
30/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet mitat katsonut, kun 36 on S-koko farkuissa ja vyötärönympärys siinä 71-75cm.

Merkkifarkut ovat järjestään tuumamitoissa. Itse olen käyttänyt vain tuumamittaisia farkkuja 70-luvun puolivälistä alkaen. Tietysti halpoja market- ja halpahallifarkkuja myydään myös muilla kokonumeroilla, mutta ne ovatkin suorastaan retkaleita. Vastikään ostettiin 120-kiloiselle miehelle farkut kokoa 36.

Vierailija
31/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku naisten juttu? Mulla ollut sama farkkukoko 20 vuotta ja olen 183cm/78kg mies.

M36

Naisilla jo pelkkä murrosikä aiheuttaa alakroppaan muutoksia. Toki miehetkin muuttuu yleensä luisevista pikkupojista vahvempitekoisiksi. Että jos on 183cm ja 78kg ja sama farkkukoko menee kuin teininä niin on teininä ollut ikäisekseen isokokoinen.

Vierailija
32/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mitenkään erityisen muodokas nainen, mutta epäilen että en saisi nykyistä muodokkaampaa peppuani farkuihin joita pidin 14 vuotiaana. Vaikka laihtuisi samaan painoon kuin teininä kroppa on kuitenkin erimallinen mitä se on joskus aikoinaan ollut.

Eikö auttaisi, vaikka tekisin takamusta litistäviä liikkeitä? Luulisi, että ylimääräinen on rasvaa?

"Takamusta litistäviä liikkeitä" :D :D Mitä ne sellaiset on? Ensinnäkin ei ole olemassa kohdistettua rasvanpolttoa. Eli vatsalihasten tekeminen ei polta rasvaa vyötäröltä, eikä kyykkääminen poista rasvaa pakaroista. Sen sijaan lihakset näillä alueilla kasvavat ja voivat tulla paremmin esiin jos rasvaprosentti laskee dieetin avulla. 

14-vuotiaan teinin kroppaa on oikeasti ihan turha haikailla. Murrosikä muuttaa paljon kroppaa ja on ihan hyvä asia, että reisissä on vähän rasvaa. Paaaljon terveellisempää kuin se, että aikuinen nainen laihduttaa itsensä todennäköisesti alipainoiseksi.

Vierailija
33/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54v, kolmen lapsen äiti. Olen edelleen samoissa mitoissa kuin lukioaikoina, paino vähän päälle 50kg. En ole ikinä päästänyt itseäni lihomaan, paitsi toki raskausaikoina. Varmaan geenitkin vaikuttaa, kun ei ole juuri ollut tarvetta miettiä syömisiä.

Vierailija
34/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuttuni, jotka ovat laihduttaneet, ovat lihoneet takaisin. Onnistuuko kukaan oikeasti saamaan pysyvämpiä tuloksia?

Vierailija
35/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Takamusta litistäviä liikkeitä" :D :D Mitä ne sellaiset on? Ensinnäkin ei ole olemassa kohdistettua rasvanpolttoa. Eli vatsalihasten tekeminen ei polta rasvaa vyötäröltä, eikä kyykkääminen poista rasvaa pakaroista. Sen sijaan lihakset näillä alueilla kasvavat ja voivat tulla paremmin esiin jos rasvaprosentti laskee dieetin avulla. 

14-vuotiaan teinin kroppaa on oikeasti ihan turha haikailla. Murrosikä muuttaa paljon kroppaa ja on ihan hyvä asia, että reisissä on vähän rasvaa. Paaaljon terveellisempää kuin se, että aikuinen nainen laihduttaa itsensä todennäköisesti alipainoiseksi.

Niin, ellei sitten käy rasvanpoistossa, kuten Todella Upeeta näytti Edinan näkevän tästä painajaisia :D

Vierailija
36/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan paksuja reisiäni ja pulleaa ylämahaa, joka osittain tullut ärtynyt suoli-oireyhtymän takia. Toivon näyttäväni jonakin päivänä laihdutuksen jälkeen sellaiselta, että kiva katsoa itseään peilistä.

Vierailija
37/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkifarkut ovat järjestään tuumamitoissa. Itse olen käyttänyt vain tuumamittaisia farkkuja 70-luvun puolivälistä alkaen. Tietysti halpoja market- ja halpahallifarkkuja myydään myös muilla kokonumeroilla, mutta ne ovatkin suorastaan retkaleita. Vastikään ostettiin 120-kiloiselle miehelle farkut kokoa 36.

Marketista ostetut farkut minulla ja ne ihan kivan näköiset, kun kullanväriset koristenapit lahkeissa. Tosin haalistuneet käytössä, kun alunperin olivat pehmeämmät ja hennosti vaaleanvihreät, kun nykyään harmahtavat.

Ap

Vierailija
38/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvinnut vaihtaa tuumakokoa aikuisiällä.

Olet onnekas!

Vierailija
39/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun netissä oli viime vuonna yksi kiva Punahilkka-halloweenmekko, mutta huomasin, etten mittojen puolesta olisi mahtunut edes suurimpaan kokoon, vaikka en erityisen lihava edes ole. Myös joissain Vero Modan mekoissa koot loppuu 42:een, kun itella 44 koko.

Vero Modassa on italialainen mittataulukko eli vaatteet ovat numeron pienempiä kuin ne, joihin olemme tottuneet.

Vierailija
40/53 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero Modassa on italialainen mittataulukko eli vaatteet ovat numeron pienempiä kuin ne, joihin olemme tottuneet.

Kerran löysin sieltä sopivat farkut, jotka ihan oikean kokoiset.