MOT: Vaiettu abortti.
Sikiötutkimukst ja keskoshoidot ovat kehittyneet nopeasti. Aborteista on tullut ongelma.
Kommentit (30)
etenkin elinkelvottomien lasten abortointia.
Turha jeesustella ja kauhistella. Abortti on naisen oikeus ja jokainen päättää omasta puolestaan. Ei kukaan muu.
Ja ei kai kukaan tässä ketjussa ollut kokonaan aborttia kieltämässä. Kyllä sen pitäis olla nimenomaan se viimeinen keino. Ja pitäis todella satsata perheiden tukemiseen. Mutta helpompaa ja halvempaahan se on yhteiskunnalle tehdä abortteja. Ihan niinkuin joku tuossa aiemmin kirjoitti.
abortit olivat yleisimpiä 20-30v naisilla, ei siis " nuorilla opiskelijoilla" , vaan juuri tälläisillä av-mammoilla jotka täällä korottaa itsensä jalustalle.. ja en nyt tosiaa tarkoita sinua.
Mä hoksasin tuon ohjelman vasta viime metreillä, mikä sen pienen naisen tarina oikein oli? Sen pianonsoittajan/kissanomistajan?
Jos ei ole valmis synnyttämään lasta itselleenkään juuri abortointihetkellä?
Jokaisen normaalin aikuisen olisi se asia käsitettävä, että aina voi tulla raskaaksi. Pitää kantaa vastuu teoistaan. Ärsyttää nämä ruikuttajat, " voi ei tulin raskaaksi ja vauva ei nyt vaan kertakaikkiaan sovi elämäntilanteeseen..." .
Tunnen erään nuoren naisen joka jokunen vuosi sitten sai abortin noilla viikoilla ja hänen tapauksessaan sikiöllä ei ollut mitään hengissä selviämismahdollisuusksia, olisi joka tapuksessa menehtynyt hetkenä minä hyvänsä. Noin myöhäiseksi asia meni, koska tyttö oli silloin kovin nuori, 15v eikä ollut uskaltanut kertoa kenellekään raskaudesta ennen noita viikkoja.
Mutta siis saako tuon abortin jos sikiöllä on olemassa eloonjäämis mahdollisuudet? Jostain kuulin että pelkän downin perusteella voitaisiin abortti tehdä vielä tuolloin ja se kuulostaa jo hurjalta!
joten ei uskalleta pitää niitä lapsia. Ja en tarkoita nyt todellakaan rahallisesti, vaan sosiaalisesti.
Miettikää nyt minkälainen natsihenki täälläkin vallitsee, lapset pois sellasilta ja tollasilta ja mitääh, vain yksi lämmin ruoka päivässä ja ette ulkoile joka päivä, blaah blaah blaah.
ja kaikki muut tietää parhaiten miten niitä lapsia pitäis kasvattaa ja hoitaa, varsinkin ne jolla niitä ei itsellä ole. " pitäis olla sen verran järkeä päässä ettei tee lasta tollaseen tilanteeseen, turha marista nyt" eikä varmasti kukaan tarjoudu hoitamaan lapsia koskaan eikä auttamaan, haukkumaan vain.
" Minä ainakaan en raskinut olla sekuntiakaan erossa vauvasta ensimmäisen 6n kkn aikana. Ja en ole ollut kertaakaan erossa 5 tuntia kauempaa meidän taaperosta."
Joka on nähnyt suomalaismammojen fanaattisuuden ja toisten kyttäämisen ja arvostelun ei varmasti halua mukaan siihen porukkaan. Ja miten mulkoillaan jossei lapset käyttäydy hiirenhiljaa ravintolassa tai kylässä. Se mitä minä olen nähnyt ja kuullut saa äitiyden näyttämään hirveältä rangaistukselta ja piinalta ja loppumattomalta kelpaamattomuudelta, kuka hullu sellaiseen haluaisi? Koko yhteiskunta on äiti- ja lapsivastainen. Verratkaa vaikka Italiaan tai Espanjaan.
Miksei niistä lapsista voi iloita ja ottaa vähän rennommin ja ylipäänsä ottaa ne mukaan kokonaisvaltaiseen elämään eikä niin että sulkeudutaan kaiken sosiaalisen elämän ulkopuolelle nyhjäämään ja raatamaan ainakin vuosikymmeneksi?
Tai vähän vanhempiakin, joille on käynyt ehkäisyn puutteen takia " oma moka" ja vastuuta ei haluta kantaa.
Abortteja tehdään mitä typerimmistä syistä, etenkin opiskelijoilla, kun se lapsi nyt tulis vähän huonoon rakoon.
Myöskään parisuhteessa elävien joilla on jo lapsia, abortteja en hyväksy.
Tosiasia on että noista 11 000 suurin osa on ihan terveitä lapsia ja ne vaikeasti vammaiset on vain noista joku 1 prosentti.