Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkarattaat lentokoneeseen, miten se nyt menikään? Apua kaivataan

Vierailija
06.11.2006 |

Olen menossa Keski-Eurooppaan todennäköisesti Finnariilla 3vuotiaan kanssa. Olen aiemmin matkustanut vain pienten sateenvarjorattaiden kanssa, mutta nyt olisi mukana kuomulliset matkarattaat. Lasketaanko rattaat matkatavaroiden painoon? Menevätkö ruumassa helposti rikki? Pakataanko ne jotenkin? Help!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sallittu määrä kirjattavaa matkatavaraa reittilennoilla:

Suomesta -> Eurooppa, Lähi-itä, Kaukoitä, Afrikka, Keski- ja Etelä-Amerikka -> Suomeen

Bisnesluokassa 30 kg.

Turistiluokassa 20 kg.

Finnair Plus Platinum-, Gold- ja Silver-jäsenet saavat ottaa 40 kg matkatavaraa matkustusluokasta riippumatta.

Alle 2-vuotiaalla, jolle ei ole varattu omaa istumapaikkaa, saa olla 10 kg matkatavaraa sekä yhdet kokoontaitettavat lastenrattaat."

Eli rattaita ei lueta aikuisen 20 kg tai lapsen 10 kg painorajaan.

Kokemukseni perusteella rattaita käsitellään aika rajusti. Lentoyhtiö kyllä korvaa rikkoutumiset, mutta eihän se paljon lohduta, jos rattaat eivät ole lomalla käytettävissä. Lentoyhtiö tarjoaa enintään muovipussin rattaiden suojaksi, mutta sekin kannattaa hankkia valmiiksi omasta takaa.

Vierailija
2/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaat saa pitää koko ajan kentällä, ja kun menet koneeseen niin jätät ne siihen koneen ovelle. Siitä sitten henkilökunta hoitaa ne viime hetkellä ruumaan ja tuo sinulle heti kun saavutte perille niin taas siihen ovelle.

Jos et tarvi rattaita kentällä (esim helsingin kentällä on rattaita joita sa lainata niin rattaat menee erikseen sinne " bulky baggage" -pisteeseen. Finnairilla on omia muovisäkkejä rattaille, muuten ota itse mukaan. Eivät mene siis hihnalla laukkujen seassa vaan erikseen esim soittimien kanssa. Ihan hyvin kohtelevat, meillä ei lukuisten lentojen aikana ole tullut naarmuakaan rattaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole argumentoinut mitenkään ottamista, olen vain kysynyt saanko ottaa ja aina olen saanut. Lennämme noin 8 krt/vuosi ja kaikilla mahdollisilla (ja mahdottomilla) yhtiöillä. No, meillä on kolme pientä lasta ja paljon tavaraa, että ehkä me ollaan sitte sellanen näky, ettei henno kieltäytyä.

Vierailija
4/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen ajan kolmivuotias kävellee muutenkin hyvin lentokoneita katsellen. Helpointa laittaa samantien rattaat muidenkin ruumaan menevien matkatavaroiden mukaan.

Meillä matkustetaan sellainen 6krt/vuosi ja vain yhden kerran vaunujen(taisi mennä yli 10kg) renkaat menivät rikki. Finnairilta saimme voucherin, jolla menimme lasten tavaraliikkeeseen ja he arvioivat voivatko korjata vai antavatko uudet vaunut entisten tilalle. Meillä korjattiin hienosti.

Vierailija
5/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos on yksi kolmevuotias niin sillon ei ehkä kannata ottaakaan. Meillä tosiaan kolme pientä ja tavaraa joten rattaat on kätevät. Erityisesti sitten kun saavutaan perille niin kävelemistä voi olla isolla kentällä tosi paljon...

Vierailija
6/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi rattaiden kanssa ja hgissä ne jätettiin matkatavaroiden kanssa samaan aikaan mutta eri hihnalle (muistaakseni) eli rikkimenevien tavaroiden hihnalle muovipussissa (saa kentältä). helsinki-vantaalta löytyy rattaita (tosin ei kovin helposti ;) eli niitä kyllä oli mutta aika piilossa.

kreikasta tultiin takaisin pienehköltä kentältä ja siellä sai rattaat kyllä ihan koneen ovelle, johon ne jätettiin makaamaan ja joku ne poimi siitä viimeiseksi ruumaan. se oli ihan näppärää.

mitään vahinkoja ei ole rattaille käynyt, jos käy niin ne kyllä korvataan.

Vierailija
7/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Alle 2-vuotiaalla, jolle ei ole varattu omaa istumapaikkaa, saa olla 10 kg matkatavaraa sekä yhdet kokoontaitettavat lastenrattaat."

Eli rattaita ei lueta aikuisen 20 kg tai lapsen 10 kg painorajaan.

Nykyään nimenomaan yli 2 v rattaat eli ei infanttejen rattaat luetaan matkatavaramäärään ja lomalennoilla niistä pitäisi veloittaa 10 e. kuinka paljon niitä jaksetaan veloittaa riippuu virkailijasta, ja hesassa kannattaa jättää rattaat heti kuljetettavaksi kun voivat jäädä muuten lähtöportille oven taakse... tiedän kokemuksesta kun ei muistettu hakea sieltä alhaalta ruumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme