Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orgalutran!

06.11.2006 |

Hei,

Minä ensikertalainen tarvitsisin vähän apua. Eli Orgalutran pitäisi aloittaa tänään. Ohjevihkosessa luki, että ilma poistetaan ruiskusta ja pakkausselosteen ohjeissa taas ei lukenut. Ajattelin poistaa ilman. Oletteko poistaneet ilman siten, että se vain näyttää kokonaan poistuneen vai niin, että tulee pisara nestettä pois??

Entä miten olette toimineet, jos ruiskuun tulee sisäänvedettäessä verta? Lääkäri sanoi, että vaihtaa vaan paikkaa ja pistää saman nesteen uudelleen, vaikka ohjevihkosessa käskettiin vaihtaa uuteen ruiskuun.

Jos osaisitte auttaa varsinkin ekaan kysymykseen, niin olisin tosi kiitollinen. Klinikan hoitajat lähti jo klo 15 :(.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne vastaamaan tuolta meidän omasta pinosta, eli itse olen poistanut ilman aina niin että lopulta pisara näkyy neulan päässä. Itselläni ei ole koskaan tullut verta ja luottaisin lääkärin ohjeisiin.

Odottelua

Vierailija
2/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts se sattui, se pistosaine. Mä pistin sitä aikoinaan viitenä päivänä, eka piikki sattui. En poistanut ilmaa, mutta sillein se tehtäs et naputetaan (koputetaan) ja vähän nestettä ulos painetaan. Kun otat kunnon makkaran ja pistät siihen, ei mene lihakseen. Jos tulee verta se on vain pintaverisuonia, ei haittaa. Mahaa pistäessä ei se nyt lihakseen menekään. Mulla vain on insuliini pistos ohjeet niin päässä:=)

Tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli paljon apua teidän vastauksistanne. Yritän saada ruiskusta yhden pisaran pois. Reiteen ois tarkoitus pistää ja vähän hankala löytää hyvää pistoskohta, kun oon aikast hoikka, mut toivottavasti menee oikeaan osoitteeseen :). Tunnin päästä pitäis pistää. Jänskättää...

Vierailija
4/7 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan " vauvaprojekti" !

Mäkin aloitin juuri eilen elämäni ekan orgalutran - piikityksen. Jänskätti kanssa, miten sujuu, mutta ihan hyvin meni. Toista IVF:ää mennään, tällä kertaa lyhyellä kaavalla. Mäkin ihmettelin tuota noita ohjeita, mutta pistin piikin vain suoraan " sivureiteen" eikä sieltä ainakaan mitään verta onneksi ruiskuun ilmaantunut, kun vedin sitä hieman taaksepäin.. Ehkä se siis meni ihan hyvin. Joksikin aikaa jäi pistoskohta sen jälkeen kyllä vihlomaan. Miten teillä muuten hoito etenee? Meillä punktio ilmeisesti ensi viikon maanantaina, kyseessä toinen IVF neljän vuoden lapsettomuuden jälkeen. Tsemppiä teille hoitoihin!!

Vierailija
5/7 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli missä vaiheessa Orgalutran aloitetaan? Ensin varmaan Puregon ja sitten Orgalutran, mutta mikä kp noin on oikea ajankohta?

Vierailija
6/7 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voi kai vaihdella riippuen siitä, miten elimistö reagoi puregoniin. Meillä siis lyhyen kaavan IVF ja mulla puregon aloitettiin (vasta) kp 6. Mun elimistö reagoi puregoniin tosi helposti - edellisessä IVF:ssä melkein hyperi. Kp 12 oli sitten eka ultra, jossa löytyi jo paljon kasvaneita ja suuria muniksia, joten käskettiin heti aloittaa jarrut (orgalutran) heti samana iltana, eli eilen.

Vierailija
7/7 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa saada punktiopäiväkaveri :)! Mennään tosiaan ihan samoissa. Orgalutranin pistäminen on ollut onneksi ihan ok. Paljon helpompaa kuin luulin. Kävin tänään lääkärissä ja myös mulla on melkein varmasti punktio maanantaina, mutta perjantaina vielä varmistetaan tilanne. Toivottavasti munikset jatkavat kasvua mukavasti. Olisi kiva, jos tulisit viikon 46 pinoon!

Ai niin ja kysymykseen orgalutranin aloituspäivästä. Mulla se alkoi kp 6, joka on kai tavallisin, mutta ultrassa katsotaan, milloin se olisi syytä aloittaa.