Lihan syöminen arveluttaa eettisesti - ja olen 50-kymppinen mies
Soijarouhetta ja papuja. Järvikalaa en syö koska se maistuu pahalta ja merikalaa ei saa tuoreena täältä itärajalta. Herää kysymys olenko hullu vai mikä liene - rahastakaan ei ole kysymys.
Kommentit (22)
Minä jotenkin luulen, että en jaksaa 500-vuotiaana syödä enää mitään.
Et osaa kalasta tehdä ruokaa, kyllä järvikalat on hyviä kuha vähä katsoo milloin pyytää ja mitä :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Leonardo da Vinci: minun kehoni ei ole kuolleiden eläinten hautausmaa.
Kunhan elämä on hyvää.
Taidat olla ihmisverta juova vampyyri.
Jatka samaan malliin!
Terv. Punaista lihaa välttävä 29-v. mies.
Haluaisin syödä soijaa, mutta mulla menee siitä vatsa sekaisin :( Maistuu hyvältä, mutta välillä yrittää jopa nousta takaisin ylös.
Tee siten miten tuntuu hyvältä, AP. Jos saat tarpeeksi ravinteita ilman lihaakin niin miksei. Ja onhan lihansyönnin jättämiselle ihan hyviäkin perusteluja, älä välitä muista.
Hirveä ja peuraa varmaan sielläpäin riittää? Eettisempää saa hakea.
Itse palasin sekasyöjäksi terveyden ja ekologisten näkökohtien takia.
Ostan Järki-särkeä kotivaraksi, on hyvää keitettyjen perunoiden kanssa. Karitsaa, kyyttöä ja hirveäkin saa välillä kohtuuhinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Viidenkympin villitys. Se se on
Tarkoitat varmaankin viidenkympin kympin villitys?
Älä hei, äijä viitti. Raavas mies syö lihaa, eikä rehuja.
Et oo mikään mies
Nykypäivänä ei ole mitenkään outoa olla syömättä lihaa, olit minkä ikäinen tai mitä sukupuolta vaan. Syö mitä syöt tai ole syömättä, ei pitäisi olla muiden asia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin syödä soijaa, mutta mulla menee siitä vatsa sekaisin :( Maistuu hyvältä, mutta välillä yrittää jopa nousta takaisin ylös.
Tee siten miten tuntuu hyvältä, AP. Jos saat tarpeeksi ravinteita ilman lihaakin niin miksei. Ja onhan lihansyönnin jättämiselle ihan hyviäkin perusteluja, älä välitä muista.
Kantsii kohtuus olla soijan syönnissä. Muistaakseni runsas soijan syönti lisää miehellä estrogeeniä ja vähentää testoa :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Soija ja papu ei käy vatsalleni, saan sitten istua vessassa 20-30 kertaa yhden illan aikana, käyttää peräpuikkoja jne. Lisäksi lihasta saa rautaa, b -vitamiinia ja muita ravinteita. Eikä oikeasti se ole niin iso ympäristöteko jättää lihan syömättä. Syön hyvällä omallatunnolla lihaa.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii kohtuus olla soijan syönnissä. Muistaakseni runsas soijan syönti lisää miehellä estrogeeniä ja vähentää testoa :)
Tämä on ihan huuhaata, kasviestrogeenistä ei tarvitse olla huolissaan. Soijaa pitäisi syödä kilotolkulla päivittäin, että se jotain vaikuttaisi. Sensijaan esimerkiksi maitotuotteet sisältävät ihan oikeaa eläinperäistä estrogeeniä.
Älkää nyt hyvät ihmiset menikö mukaan näiden naistenlehtien höynäyttämien puidenhalailejoiden hömpötyksiin. Ihminen on sekasyöjä, ja tarvii lihaa että kasviksia.
Ehkä et ole sinut sen kanssa, että ihminen on eläin.
T. Viisikymppinen lihaa syövä nainen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et ole sinut sen kanssa, että ihminen on eläin.
T. Viisikymppinen lihaa syövä nainen
Miten ihmisen eläin liittyy ruokavalioon!
Olet havahtunut pohtimaan asioita. Itse olen alkanut myös hetkistymään ja arvostamaan elämää ja eläimiä. En ole kokonaan kasvissyöjä mutta sitä kohti menossa.
Vierailija kirjoitti:
Olet havahtunut pohtimaan asioita. Itse olen alkanut myös hetkistymään ja arvostamaan elämää ja eläimiä. En ole kokonaan kasvissyöjä mutta sitä kohti menossa.
* herkistymään
Eettistä lihaa on saatavissa, kallista on mutta siitä on hyvä aloittaa
Viidenkympin villitys. Se se on