Etuuden ja palkan verotuksesta.. oisko tietäviä paikalla
Olisko täällä verotuksesta paremmin tietäviä? Mulla on sellanen tilanne, että alan saada tammikuussa aikuiskoulutustukea. Tarkoitus on kuitenkin myös tienata kesällä omissa töissä. Miten näiden verotus menee? Tarvitsenko kaks eri verokorttia? Annanko tuesta mennä sen 20 prosenttia automaattisesti ja palkasta vero sitten verokortin mukaan? Ei ole itsellä tällasesta mitään hajua niin osaisko joku auttaa?
Kommentit (5)
Vero.fi tilaat verokortin etuudelle ja kesällä palkalle
"Toimita myös muutosverokortti, jos haluat pienentää tai suurentaa ennakonpidätystä. Aikuiskoulutustuesta pidätetään veroa automaattisesti 20 prosenttia, mutta muutosverokortilla voit muuttaa prosenttia. Muutosverokortin pitää olla etuutta varten, eli palkkaa varten annettua verokorttia tai monisivuista päätöstä verokortista ei voi käyttää aikuiskoulutustukeen.
Tilaa muutosverokortti kätevästiVerohallinnon verkkosivuilta:
Valitse muutosverokorttia tilatessasi kohtaan Etuuden maksajamuu suomalainen maksaja. Valitse myös kohtaan Tiedot etuudesta maksajaksi alasvetovalikostamuu suomalainen maksaja. Kirjoita maksajan nimeksiTyöllisyysrahasto.
Tarvitset muutosverokorttia varten tiedon sinulle kuluvan vuoden aikana maksetuista tuloista ja niiden ennakonpidätyksestä. Arvioi myös, minkä verran aikuiskoulutustukea ja muita tuloja tulet saamaan loppuvuoden aikana. Sinun tulisi itse tehdä myös arvio aikuiskoulutustuen määrästä, sillä saat tiedon tuen määrästä vasta maksuhakemuksen päätöksessä. Saamasi tuen määrä voi myös vaihdella, jos sinulla on tuloja tukikuukauden aikana."
Lähde: https://www.tyollisyysrahasto.fi/aikuiskoulutustuki/hakeminen/nain-haet…
Vinkkinä kaikille täältä tietoja milloin mistäkin aiheesta kysyville:
Löydätte vastauksen melko varmasti lähes kaikkeen paljon paljon nopeammin ja luotettavammin hakukonetta ihan itse käyttämällä kuin kysymällä täältä..
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä kaikille täältä tietoja milloin mistäkin aiheesta kysyville:
Löydätte vastauksen melko varmasti lähes kaikkeen paljon paljon nopeammin ja luotettavammin hakukonetta ihan itse käyttämällä kuin kysymällä täältä..
No kuuleppa kun en löytänyt. En edes vero.fi sivuilta saanut selkeää vastausta, vaikka lähetin sinne saman kysymyksen. Ympäripyöreää jargonia sain vastaukseksi.
Ap
Laskettaisin uuden verokortin heti kun tietäisin palkan.