Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aloittaisitko seurustelun asperger henkilön kanssa?

Vierailija
11.11.2022 |

tai jos saisit tietää alussa toisen olevan asperger niin jatkaisitko?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aloitin ja jo 12 vuotta yhdessä, josta puolet naimisissa.

Aspergerit on yksilöitä siinä missä kaikki muutkin eikä heitä todellakaan voi survoa vain yhteen muottiin. Varmasti monen aspergerin niin kuin neurotyyppisenkin kanssa olisin ollut huono match, mutta omassa miehessäni monelta osin juuri ne asperger-piirteet ovat niitä, jotka tekevät hänestä just täydellisen puolison mulle. Esimerkiksi olen itse tosi introvertti, ja puolisoni tykkää myös vain olla kotona rauhassa. Hän on äärimmäisen hyvä keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta (on älykäs ja tietää vähän kaikesta jotain) ja on mahtavaa keskustella aina syvällisiä hänen kanssaan, se lähentää meitä hurjasti. Hänellä on myös erityiskiinnostuksen kohteita (jotka tosin vaihtuu, kun hän kiinnostuu aina intensiivisesti jostain uudesta) ja oon oppinut häneltä vaikka mitä, miten ei muuten tulisi opittua, kun hän innostuu pitämään monologeja aiheesta :D  Hän on hauska ja saa mut aina nauramaan (tässäkin on eroja aspergereiden välillä, esim. mieheni isä, joka on myös asperger, nauraa vain lähinnä tilannekomiikalle, koska ottaa kaiken puhutun kirjaimellisesti.) Eniten pidän siitä, että hän on sataprosenttisen luotettava, rehellinen ja lojaali. Hän ei osaa esittää mitään muuta kuin hän on. En olisi uskaltanut nuorempana edes haaveilla näin turvallisesta kumppanista. Tykkään myös siitä assipiirteestä, että hän ei aina ihan ymmärrä kaikkia sosiaalisia normeja ja saattaa vaikka tanssittaa mua julkisilla paikoilla tai muuta hupsua. Auttaa vähän itseänikin löysäämään pipoa ja ottamaan elämä vähän vähemmän vakavasti. Tietenkin hänessä on myös sellaisia piirteitä, jotka aiheuttavat harmaita hiuksia, mutta eiköhän meissä jokaisessa ole (minussa ainakin taatusti on.)

Vierailija
62/66 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus suhde tyttöön/naiseen, jolla Asperger. Hirmu lahjakas taiteellisesti; soitti ja lauloi, maalasi ja kirjoitti. Luki ihan älyttömästi. Toisaalta sitten näytti todella suoraan kun jokin ei häntä kiinnostanut, ja niitä asioita oli _paljon_. Ei voi sanoa että olisi ollut perinteisellä tavalla itsekäs, mutta jollakin tapaa kuitenkin niin itsekeskeinen ja omiin asioihinsa keskittynyt, että ulkopuolinen elämä lähinnä rasitti ja ärsytti häntä. Siihen kuplaan oli aika vaikea mahtua. En usko että lähtisin toista kertaa kokeilemaanz

Vierailija
64/66 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen suhteessa assin kanssa, mutta nämä piirteet tulivat ilmi suhteen aikana vähitellen. (Diagnoosia hänellä ei ole, eikä itse tunnista mitään ongelmaa.) Olen nyt tähän ihmiseen sitoutunut, mutta jos olisin tiennyt tämän kaiken jo ensimmäisillä treffeillä, toisia ei olisi tullut. 

Vierailija
65/66 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/66 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittely assin kanssa on välillä todella tuskallista kun ei tekstistä tajua toisinaan mitä tarkoitan ja millä sävyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi