Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihuus palaamassa muotiin. Mitä mieltä?

Vierailija
11.11.2022 |

Siis 90-luvun tyyli.

Kommentit (273)

Vierailija
121/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mähän olen sitten kerrankin muodissa! Olen hoikka, mutta mulla ole fitness-lihaksia tai brassi-peppua. Perus hoikka vaan.

Laihaläski.

Onkohan naurettavampaa sanaa kuin tämä? Tällainen mollaussana joka antaa ymmärtää ettei se nyt kuule riitä, että on hoikka vaan rasvaprosenttikin pitää saada alas ja salikissan fysiikka. Siihenkin on olemassa varmaan joku taulukko ettei jollekin luonnostaan hoikalle vahingossakaan tulisi hyvä mieli omissa nahoissaan.

Veikkaan että monikin luulisi sellaista perus raskaan fyysisen työn tekijää laihaläskiksi kun sellainen jäntevyys ei hirveästi edes erotu kropasta. Jostain syystä vain ihanne on, että täytyy myös näyttää jotenkin todella vahvalta vaikka olisi hento eikä hoikallakaan saisi olla rasvaa missään.

Laihaläski on sana, joka kuvaa tilaa, jossa hoikalla ihmisellä on veriarvot kuten lihavalla ihmisellä. Esim. ystäväni järkytyksekseen sai juuri tietää, että hänellä kolesterolit tosi huonot, verenpainetta jne. Hän on kuitenkin hoikka, muttei urheile juuri ollenkaan (korkeintaan käy kävelyllä joskus). Eli vartalon terveys on lihavan kanssa samaa tasoa, vaikkei se ulospäin näykään. Ystäväni siis kuvaili itse itseään laihaläskiksi, kun kertoi asiasta.

Ei laihaläskiydellä ole mitään tekemistä luonnostaan hoikan kanssa, jolla todennäköisesti on veriarvot ihan kunnossa.

Taas näitä oletuksia ja yleistyksiä, että on raivostuttavaa. 

Olen keski-ikäinen nainen ja juuri kävin lääkärin paikkeilla ja verikokeissa. Olen 166 cm/100 kg (reilun vuoden aikana paino noussut jostain syystä raketin lailla yli 10 kg, selvitetään tätä). Mutta siis verikokeet näytti priimaa, ei sokeriarvoissa, eikä kolesterolissa mitään vikaa. Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen sairastanut 20 vuotta, mutta näytti arvot olevan kunnossa. Hormoniarvot olivat jonkin verran koholla, eli vaihdevuosien alkaminen käynnissä. Ainoa lääkitys on Thyroxin kilpparin vajaatoimintaan. 

Verenpaineet ok, samoin syke, joka on n. 51-60. Liikun paljon kävellen ja pyörällä, eli en ole mikään sohvaperuna, joten kuntoni kestää päivittäisen työn (paljon liikkumista) ja vapaa-ajan aktiviteetit. Totta kai ulospäin näyttää, että olen huonokuntoinen, epäterveelliset elämäntavat omaava naishenkilö, mutta totuus on ihan jotain muuta. Ei pitäisi aina vetää yhtäläisyyksiä lihava = sairas, vetelä ja vetää mättöä päivät pitkät ja hoikka = terve, liikunnallinen ja syö terveellisesti. 

Vierailija
122/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kammottavaa, vaarallisempaa kuin ylipaino. Ei tässä tarkoiteta terveellisistä elämäntavoista johtuvaa normaalipainoa vaan itsensä kiduttamista sairaalloisen laihaksi. Näin tästä aamulla jutun jossain lehdessä eli siitä tosiaan kyse.

Luuletko että siihen moni pystyy? Ehkä 1 promille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä keino saada naiset huolehtimaan ulkonäöstään olisi se että mistään vaatekaupasta ei saisi kokoa 38 suurempia vaatteita ja niiden tilaaminen netistä estettäisi. Näin alkaisi pikkuhiljaa läskit huolehtia painostaan.

Vierailija
124/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva ajoitus kun ruoka kallistuu ja maailmanlaajuisesta ruokakriisistä varoitellaan. Jokainen laihtuu luurangoksi, halusi tai ei! Kannattaa nyt ostaa monta kokoa liian pienet farkut, koska ne ovat muutaman kuukauden nälkäkuurin jälkeen juuri sopivat.

Vierailija
125/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä keino saada naiset huolehtimaan ulkonäöstään olisi se että mistään vaatekaupasta ei saisi kokoa 38 suurempia vaatteita ja niiden tilaaminen netistä estettäisi. Näin alkaisi pikkuhiljaa läskit huolehtia painostaan.

Miksi juuri naiset? Eikö sama pitäisi saada myös miehille, joissa on suurempi prosentti ylipainoisia?

Vierailija
126/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelko alipainoisista naisista on samaa huttua kuin liian suuret lihakset naisilla muutaman salikäynnin jälkeen. Ongelma on ja tulee olemaan liian lihavat ihmiset. Anorektikot ovat todella harvinaisia ja joku 175/50 teinityttö ei ole yhtään liian laiha. Ei edes aikuisena.

Täyttää roskaa.

Anoreksiaa on on enemmän kuin ennen ja USA:ssa sitä on alkanut esiintyä enemmän hyvin nuorilla eli alle 15-vuotiailla.

Toiseksi ihan lääketieteellisesti katsoen 175/50 eli BMI 16 on alipainoinen ellei ole todella heiveröinen ruumiinrakenne.

Lisäksi vähäinenkin alipaino on nopeasti vaarallisempi terveydelle kuin lievä ylipaino, joka ei välttämättä altista millekään vuosienkaan jälkeen tulevalle sairaudelle.

Ei voi yleistää kaikkiin ikäryhmiin. Nuorilla jo lieväkin ylipaino on vaarallista, koska iän mukana paino tuppaa suurimmalla osalla nousemaan ja BMI 28 20-vuotiaana saattaa hyvinkin olla BMI 35-40 60-vuotiaana. Sen sijaan ikääntyneillä (>65-v) lievä ylipaino näyttää vähentävän kuolleisuutta verrattuna BMI normaalialueella oleviin eikä vanhuksille/iäkkäille suositella laihduttamista ellei kyse ole merkittävästä lihavuudesta. Iäkkäillä,joilla BMI on 25-30 välillä, on todennäköisesti paremmin lihasmassaa, kuin laihemmilla ja iän myötä lihasmassan merkitys korostuu toimintakyvyn ylläpidossa. Nuorten ylipainoa ei pidä vähätellä eikä puolustella, vaan taistella aggressiivisesti sitä vastaan. Jos parikymppisenä painaa jo 130kg, on melko iso riski olla viimeistään 60-vuotiaana liikuntakyvytön lihavuuden takia. Työssäni tulee nähtyä lihavuuden seurauksia, surullista nähdä kun joku on parhaassa työiässä kotona liikuntakyvyttömänä ja toimettomana ylipainon takia.

Vierailija
127/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mähän olen sitten kerrankin muodissa! Olen hoikka, mutta mulla ole fitness-lihaksia tai brassi-peppua. Perus hoikka vaan.

Laihaläski.

Onkohan naurettavampaa sanaa kuin tämä? Tällainen mollaussana joka antaa ymmärtää ettei se nyt kuule riitä, että on hoikka vaan rasvaprosenttikin pitää saada alas ja salikissan fysiikka. Siihenkin on olemassa varmaan joku taulukko ettei jollekin luonnostaan hoikalle vahingossakaan tulisi hyvä mieli omissa nahoissaan.

Veikkaan että monikin luulisi sellaista perus raskaan fyysisen työn tekijää laihaläskiksi kun sellainen jäntevyys ei hirveästi edes erotu kropasta. Jostain syystä vain ihanne on, että täytyy myös näyttää jotenkin todella vahvalta vaikka olisi hento eikä hoikallakaan saisi olla rasvaa missään.

Laihaläski on sana, joka kuvaa tilaa, jossa hoikalla ihmisellä on veriarvot kuten lihavalla ihmisellä. Esim. ystäväni järkytyksekseen sai juuri tietää, että hänellä kolesterolit tosi huonot, verenpainetta jne. Hän on kuitenkin hoikka, muttei urheile juuri ollenkaan (korkeintaan käy kävelyllä joskus). Eli vartalon terveys on lihavan kanssa samaa tasoa, vaikkei se ulospäin näykään. Ystäväni siis kuvaili itse itseään laihaläskiksi, kun kertoi asiasta.

Ei laihaläskiydellä ole mitään tekemistä luonnostaan hoikan kanssa, jolla todennäköisesti on veriarvot ihan kunnossa.

Olen keski-ikäinen nainen ja juuri kävin lääkärin paikkeilla ja verikokeissa. Olen 166 cm/100 kg (reilun vuoden aikana paino noussut jostain syystä raketin lailla yli 10 kg, selvitetään tätä). Mutta siis verikokeet näytti priimaa, ei sokeriarvoissa, eikä kolesterolissa mitään vikaa. Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen sairastanut 20 vuotta, mutta näytti arvot olevan kunnossa. Hormoniarvot olivat jonkin verran koholla, eli vaihdevuosien alkaminen käynnissä. Ainoa lääkitys on Thyroxin kilpparin vajaatoimintaan. 

Verenpaineet ok, samoin syke, joka on n. 51-60. Liikun paljon kävellen ja pyörällä, eli en ole mikään sohvaperuna, joten kuntoni kestää päivittäisen työn (paljon liikkumista) ja vapaa-ajan aktiviteetit. Totta kai ulospäin näyttää, että olen huonokuntoinen, epäterveelliset elämäntavat omaava naishenkilö, mutta totuus on ihan jotain muuta. Ei pitäisi aina vetää yhtäläisyyksiä lihava = sairas, vetelä ja vetää mättöä päivät pitkät ja hoikka = terve, liikunnallinen ja syö terveellisesti. 

Ethän sinä ole terve, kerrot itse, että selvitetään tätä (vikaa).

Vierailija
128/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Janni deler laihtunut huomattavasti

Vierailija
129/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko 38 on normaalipaino, eikä laiha. Tuo pitäisi rajata 32/34 kokoon jos haluaisi et oikeasti on kaunis.

Vierailija
130/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää. Olin teini 90 luvulla ja itse sekä moni muu kaveri sairastui syömishäiriöön tuon ihanteen vuoksi. Aina mittailtiin mittanauhoilla kuka hoikin mistäkin vartalonkohdasta. Ei käynyt mielessä, että oltiin ihan eri kokoisia ja mallisiakin keskenämme, vaikka normaalipainoisia.

Vierailija
131/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ollaan ensi kesänä kaikki muodin mukaisia, kun ei kohta enää kellään ole varaa ostaa ruokaa...

Kyllä tässä talven aikana kilot karisee nälkää nähdessä ja palellessa!

p.s. Kaikki mukaan Helsingin Tuomiokirkon eteen Senaatintorille ensi lauantaina 19.11. klo 14. 

Mielenosoituskulkue lähtee sieltä.

Liian kova nälkä ja liian kylmää. Tilanne ei ole noin paha kuin kuvailet - ennen huovan sai kiedottua vain yhden kierroksen vartalon ympärille, nykyään melkein kaksi kierrosta. Samoin päällysvaatteiden alle mahtuu useampia vaatekerroksia kuin ennen.

Vierailija
132/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri naiset? Eikö sama pitäisi saada myös miehille, joissa on suurempi prosentti ylipainoisia?

Miksi luulet että juuri naiset ovat se kauniimpi sukupuoli, jos heidän tehtävä ei ole miellyttää silmää?

Vierailija
133/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, tässä teille hyvä mittari sopivaan painoon:

Solisluiden ja kaulan jänteiden TULEE NÄKYÄ TERÄVINÄ kauniilla naisella. Jos ne ei näy, olet lihava. Ja tämä on miehen ja uskallan väittää että myös aivan kaikkien miesten mielipide.[/quote

Onneksi omakaan elämäni ei ole "miehistä" riippuvainen eikä ole tarvetta saada lasta "miehen" kautta, kun voi rahalla saada ilmankin. Ja lisäksi ns. yksin saatuna se on paljon mukavampaa, ei tarvitse toimia vastentahtoisesti patjana.

Vierailija
134/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu miten muutaman vuoden kestänyt isopersemuoti on vaikuttanut anoreksian ilmaantuvuuteen Suomessa. Onko vähentynyt? Vai johtuuko anoreksia jostain muusta kuin median ja somen kauneusihanteista.

Vierailija
135/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikkuu paljon mutta syö hirveän paljon niin lihoo. Ihan on mahdollista.

Vierailija
136/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihaläski.

Ethän sinä ole terve, kerrot itse, että selvitetään tätä (vikaa).

Vikana ei kumminkaan taida olla alipaino eikä laihaläskisyys. Itselläni muuten lähti paino reippaaseen nousuun kortisonin syömisen yhteydessä. Todella vähiin täytyi jättää syöminen jotta paino palautui normaaliini. Tosin tuntuu siltä että nyt olisi lihasmassa vähentynyt ja rasvakudos lisääntynyt, vaikka juuri nyt olenkin normaalipainoni alapuolella. Laihaläski siis.

Vierailija
137/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun liikkuu paljon mutta syö hirveän paljon niin lihoo. Ihan on mahdollista.

Tarkoitatko, että sumopainijoita olisi oikeasti olemassa?

Vierailija
138/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla Euroopassa näitä laihoja ja hoikkia on koko ajan ollut. Lähinnä Suomessa ja Ruotsissa, ehkä myös Norjassa ollut enemmän muodissa lihaksikas kroppa myös naisilla.

Höpöhöpö!

Naisilla läskitkin muuttuu lihaksiksi.

Tässä on lihaksikkaita 65kg/160cm kroppia.

Vierailija
139/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, tässä teille hyvä mittari sopivaan painoon:

Solisluiden ja kaulan jänteiden TULEE NÄKYÄ TERÄVINÄ kauniilla naisella. Jos ne ei näy, olet lihava. Ja tämä on miehen ja uskallan väittää että myös aivan kaikkien miesten mielipide.[/quote

Onneksi omakaan elämäni ei ole "miehistä" riippuvainen eikä ole tarvetta saada lasta "miehen" kautta, kun voi rahalla saada ilmankin. Ja lisäksi ns. yksin saatuna se on paljon mukavampaa, ei tarvitse toimia vastentahtoisesti patjana.

Ja säästyy heterotinderin maksut.

Vierailija
140/273 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että palaa. Kehopositiivisuus ei kyllä kaunista ketään. 160-senttisen naisen ei ole tarkoitus painaa 100 kiloa, se on sairasta eikä siitä tule kaunista, vaikka sitä kuinka hehkutettaisi naistenlehdissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä