Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä en nykyään oikein tykkää enää kenestäkään, pl. oma perhe

Vierailija
11.11.2022 |

Miltei kaikissa tutuissa, sukulaisissa tai kavereissa on jotain joka ärsyttää. Yks on naiivi ja tyhmä, toinen puhuu liikaa ja liian kovalla äänellä, yks vaan valittaa aina ja elämänhallinta hukassa, yhdellä on typerät mielipiteet pinnalla olevista asioista, joista postaa someen ja paasaa rasittavuuteen saakka...

Vain kaks kaveria on sellaisia, jotka ovat ihan mukavaa seuraa, mutten heitäkään jaksaisi nähdä kuin korkeintaan tunnin kerrallaan ja max kerran kuussa.

Mielestäni en ole mitenkään masentunut enkä väsynyt, mutten oikein halua töiden lisäksi lähteä mihinkään kodistani enkä tavata ketään (paitsi perheenjäseneni ja omat sisarukseni), haluan vaan olla kotona, siivota, touhuta omiani, katsoa sarjoja ja surffailla netissä.

N42

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Siitä on hyvä aloittaa, että itsensä kanssa pärjää. Osaa olla yksin. Viihtyy.

Tiedän monta ihmistä, kelle olisi kauhistus

Esim: olla mökillä yksin, ulkohuussi, pihasauna, kantovesi, kauppaan 20km, pyörä, ei autoa, marraskuu.

Mulle ihanuus ja autuus, palapeli, ristikkolehtiä, kirjoja, kynttilöitä. Liiterissä kuivat puut.

Vierailija
22/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta. Siitä on hyvä aloittaa, että itsensä kanssa pärjää. Osaa olla yksin. Viihtyy.

Tiedän monta ihmistä, kelle olisi kauhistus

Esim: olla mökillä yksin, ulkohuussi, pihasauna, kantovesi, kauppaan 20km, pyörä, ei autoa, marraskuu.

Mulle ihanuus ja autuus, palapeli, ristikkolehtiä, kirjoja, kynttilöitä. Liiterissä kuivat puut.

Minäkinnaloitin taas kuukausi sitten tämän syksyn palapelien tekemiset ja nautin täysillä! Olen tehnyt kakarasta saakka aina syksyn pimeinä iltoina palapelejä ja muutama päivä sitten aloitin tyttäreni kanssa toisen 1000 palan palapelin. Minäkään en kaipaa iltoihini enää muuta toimintaa, vaan oman perheen kanssa ja yksin oleminen on ihan sitä parasta.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kauan aikaa jo noin. Eihän se tarkoita, että vihaisi muita. Sitä ei vain oikein tutustu muihin perheisiin aikuisiällä. Ja kukaan ei kutsu mihinkään niin ei itse kutsu.

Vierailija
24/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kirjoitti:

Mulla on ollut kauan aikaa jo noin. Eihän se tarkoita, että vihaisi muita. Sitä ei vain oikein tutustu muihin perheisiin aikuisiällä. Ja kukaan ei kutsu mihinkään niin ei itse kutsu.

Kyllä muihin tutustuu aikuisena aivan yhtä hyvin kuin ennenkin, mutta pitää vaan vaivautua. Itsellä ei ole ainakaan ollut mitään vaikeuksia saada uusia kavereita ja jopa ystäviä, vaikka olenkin liki viisikymppinen. En kuitenkaan kaipaa mitään kutsuja tai kyläilyjä kenenkään luokse, vaan töiden jälkeen on ihanna, kun voi vain olla.

Vierailija
25/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Maaginen 40. Sen jälkeen ei huvita enää mikään. Sitä alkoi vaan kyseenalaistaa ihmisiä elämässään. Mitä varten me muuten tunnettiinkaan, miksi me ollaan tekemisissä? Hei kuule nyt minä alan suojella sinua ja häivyn elämästäsi koska olet liian kiltti heittämään minua pihalle. Perustuukohan nämä meidän välit lähinnä valittamiselle ja vuonna keppi ja kivi olleille traumoille, jospa mentäisiin eteenpäin elämässä. Eri suuntiin. Olen muuten oikeasti tosi tylsää seuraa ja nyt aion olla sitä ihan rohkeasti, yksin.

Juuri näin kävi minulle. En edes väitä, että muissa olisi vikaa vaan näen oman tylsyyteni. Turha sitä on muille tyrkyttää ja olla mitä en ole. Ja siis yksin ei ole tylsää, mutta ei kukaan mun kanssa jaksaisi istua hiljaa ja tuijottaa lintuja. Pitäisi jauhaa vanhoja traumoja tai nykyisiä draamoja.

Vierailija
26/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on koulu- ja työpaikkakiusaamisen kärkimaa maailmassa, joten kuka näiden kanssa jaksaa kovin paljon seurustella.

Selkäänpukottajien seura ei jaksa kiinnostaa.

Vierailija
27/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele ollenkaan.

Vierailija
28/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 40 on maaginen luku tässä asiassa? Ihan samanlaisia kokemuksia!

N40

Vierailija
29/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N40

Sama, ja nykyään onnellinen erakko.

Vierailija
30/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N40

Ihmisen tunne-elämähän kehittyy 25 ikävuoteen asti ja sitten aivojen etulohko on valmis. Ehkä 40 vuotiaana jokin toinen kehitysvaihe tulee valmiiksi mitä ei olla vielä tutkittu?

Vierailija
32/47 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Ihmisen tunne-elämähän kehittyy 25 ikävuoteen asti ja sitten aivojen etulohko on valmis. Ehkä 40 vuotiaana jokin toinen kehitysvaihe tulee valmiiksi mitä ei olla vielä tutkittu?

Kyllä mulla kehittyi vasta sen jälkeen ja tarvitsin terapiaa. Nelikymppisenä sain rauhan.

Vierailija
33/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää edes perheestä/suvusta. Vietän aikaa yksin ja mieheni kanssa (olemme paljon erillään ja kotonakin paljon omissa oloissamme).

Vierailija
34/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Kyllä mulla kehittyi vasta sen jälkeen ja tarvitsin terapiaa. Nelikymppisenä sain rauhan.

Nykyisten tutkimusten valossa neuroplastisuus eli hermoston muovautumiskyky säilyy koko elämän, toki omat elintavat vaikuttaa.

Vierailija
35/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on hyvä olla. En kestäisi lapsia kun heille pitää olla koko ajan läsnä. Lapsena kotona oli parhaita hetkiä kun vanhemmat oli kylässä ja sai olla yksin.

Vierailija
36/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kirjoitti:

Perheisiin? Eikö voi tutustua yksilöihin?

Vierailija
37/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä nykyaikaa. Moni kokee ihan samoin että muut ihmiset käy hermoille ja ei päästä muiden kanssa samalle aaltopituudelle. Tosi harmi, koska olemme kuitenkin pohjimmiltamme sosiaalisia olentoja.

Vierailija
38/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sitä uskoo ja toivoo, että toisista ihmisistä olisi jotain iloa. Kun elämänkokemusta karttuu, sitä toteaa, että ei ole eikä tule. Tai ainakin se on hyvin harvinaista.

Itse olen yli 50v ja tällä hetkellä tulen jotenkuten toimeen vain kahden nuorimman lapseni kanssa, jotka vielä asuvat kotona. En tosin heidänkään kanssa paljon  ole, vain silloin kun on sellainen fiilis. Miestä välttelen kuin ruttoa ja kaikki kaverit olen jo ghostannut elämästäni.

Työni on sosiaalista ja olen siinä ihan hyvä. Mutta se on duunia. Vapaa-aikanani haluan olla vain itseni seurassa. Olen maailman ainoa mukava ja täydellinen ihminen :D

Viimeistä lausetta en kenellekään livenä ääneen sano, enkä myöskään hauku ketään selän takana, mutta se ei muuta sitä, että ihmiset ovat pohjimmiltaan enimmäkseen ihan paskoja.

Vierailija
39/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ja itsesi ikäinen emä silti patistaa pois kodista.

Vierailija
40/47 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää edes perheestä/suvusta. Vietän aikaa yksin ja mieheni kanssa (olemme paljon erillään ja kotonakin paljon omissa oloissamme).

En tykkää VARSINKAAN suvusta. Vanhempien kanssa Max. Kerran kuussa voi puhua ja sen jälkeen kaikki elämä valuu minusta pois. Valittaa vanhuuttaan. Muut vanhemmat sukulaiset kauheita draaman kehittäjiä, syyllistäjiä ja alkoholisteja.