Kannattaako 45v lähteä opiskelemaan kokonaan uutta alaa?
Olen koulutukseltani KTM, mutta oman alan työt ei motivoi yhtään. Mietin vaan olenko liian vanha luomaan kokonaan uuden uran..
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Sinulla on vielä 23 työvuotta jäljellä. Eiköhän vastaus ole ilmiselvä.
Ei välttämättä. Lähihoitajaksi ei palkata vanhoja ihmisiä.
Minun 56 v ystäväni juuri valmistui lähihoitajaksi. Ja sai heti töitä.
Joo, minäkin näin viime yönä kauniita unia :)
Älä viitsi dissata. Tämä on fakta.
Bullshittiä :D Jos 50+ lähihoitajat olisivat haluttua työvoimaa, ei heitä olisi niin suurta määrää kortistossa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mulla sekin vaihtoehto, että myyn kämppäni (2kol) täällä ja muutan Espanjaan, jossa mulla on jo asunto. Mutta kaipaan elämään jotain uutta sisältöä ja älyllistä haastetta. T. Ap
Mikä estää sinua opiskelemasta ihan vain huvin vuoksi? Niin minäkin teen.
Kaipaa älyllistä haastetta ja kirjoittelee av:lla :D:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
45-vuotiaan tavoite-eläkeikä on tällä hetkellä 67 vuotta ja se tulee varmasti nousemaan. Eli kannattaa opiskella, ehdottomasti.
Eläkeiällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, pääseekö noin 5-kymppisenä uudesta ammatista valmistuva ihminen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellisesti pärjään kyllä opiskeluajan, eli se ei ole ongelma tässä. Lähinnä pelottaa onko 50v vastavalmistuneelle töitä noilla em. aloilla. T. Ap
Psykologeista on pulaa, hyvä työtilanne
Vierailija kirjoitti:
Ap, kun valmistut olet viisikymppinen ilman kokemusta alalta. Hyvännäköisten kuvasti hymyilevien 24-vuotiaiden terhakkatissisten kyynärpäätappelijoiden kanssa samalla rivillä. Ja luulet että joku hra 47 sinut palkkaa?
Rva 60 palkkaa.
Hoiva-avustajan paperit hommaat ja pääset varmasti töihin. Lyhyt koulutus ja moneen muuhun amishommaan, esim. kokki verrattuna hyvä palkka (jotain 14+ euroa/tunti) ja hyvät lisät. Vaikka hoitajat kuinka palkoistaan valittaa, niin on noissa hommissa oikeasti hyvät palkat koulutustasoon nähden. Lähihoitaja voi tienata jopa 19 €/tunti. Näitä välillä näkee, kun haetaan vuokrafirman kautta kovilla palkoilla hoitajia. Niin kova pula osaajista nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinulla Laudatur pitkästä matikasta, ap? Ilman sitä et pääse minnekään.
Pääsee sinne, jos vaan jaksaa harjoitella.
Lääkäriksi ei kannata tuossa iässä enää ryhtyä jo ihan koulujen keston takia. Muuten tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustajan paperit hommaat ja pääset varmasti töihin. Lyhyt koulutus ja moneen muuhun amishommaan, esim. kokki verrattuna hyvä palkka (jotain 14+ euroa/tunti) ja hyvät lisät. Vaikka hoitajat kuinka palkoistaan valittaa, niin on noissa hommissa oikeasti hyvät palkat koulutustasoon nähden. Lähihoitaja voi tienata jopa 19 €/tunti. Näitä välillä näkee, kun haetaan vuokrafirman kautta kovilla palkoilla hoitajia. Niin kova pula osaajista nyt.
Olin tulossa sanomaan samaa! Ja ikäsyrjintää ei oikeastaan alalla ole, suunnilleen revitään töihin.
Onhan sinulla Laudatur pitkästä matikasta, ap? Ilman sitä et pääse minnekään.