Annatteko teinin pitää huonettaan kaaoksessa?
Miten on?
Saako teinin huone olla kaaoksessa kuin kaaoksen kesyttäjät -sarjan pahimmat huoneet vai joutuuko hän pitämään järjestystä? Miten se onnistuu ilman jatkuvaa riitaa?
Vertaistukea kaivattais...
Kommentit (43)
Ei ole kyse säilytystilan puutteesta, vaan haluttomuudesta olla järkevä. Halu kapinoida ja olla coolisti kaoottinen taitaa pikemminkin olla syy. Ap
En antanur kuin ihan poikkeustilanteessa (koeviikko tms). He saivat viikkorahan perjantaina, koti siivottiin kimpassa torstaisin, jonka jälkeen herkuteltiin ja katsottiin leffaa tms. Eli kiristys ja lahjonta toimivat meillä hyvin.
Anna olla ja ovi kiinni ! Tytär selvisi hengissä vaikka oli polviin asti tavaraa ja roskat vielä seassa.
Tällä hetkellä siisti ihminen eikä ikinä kukaan uskoisi että oli teininä sotkuinen !
Kerran viikossa siivous on meillä käytäntö ja mihinkään ei vkloppuna lähetä ennen kun huone siisti ja imuroitu.On toiminu hyvin ja ainakin tuntuu et ajan kanssa on oppinu elää vähän vähemmän kaaoksessa et ei oo niin iso homma siivota kun täytyy
Tää on mun huone. Pistä ovi kii, jos häiritsee. Näin näpsästi vastasin äidille 80-luvulla teininä, kun huoneen kaaos häiritsi häntä.
Nyt olen sitten itse teinin äiti 🤔
Eipä sille mitään voi. Ruoanjämät, astiat ja roskat on pakko kerätä pois, imuroida täytyy ja lakanat pitää vaihtaa. Siivoamisen jälkeen noin puolessa tunnissa kaikki vaatesäilytys on jo taas lattialla.
Millä alunperin oli sääntönä, että huone siivotaan joka viikko. Tämän jälkeen sai viikkorahan. Välillä jäi viikkoraha saamatta. Sitten tuli ikää lisää ja siirryttiin kk-rahaan. Rahan saa, kun on siivonnut.
Huone ei nykyään ole kauhean sotkuinen, koska ei teinillä ole kauheasti rojua. Vaatteille on vaatetanko ja iso kori, jossa pitää puhtaita vaatteitaan ja ottaa siitä käyttöön. Ennen noita vaatteet olivat lattialla, kun ei saanut laitettua niitä kaappiin.
Ei ole mitään pölyä kerääviä turhia tasoja, vaan isot kaapit.
Eikun teini antaa minun pitää hänen huoneensa kaaoksessa. Minun vaatekaappini ovat nimittäin siinä teinin huoneessa, koska itse nukun olohuoneessa. Ja vaatteeni ovat sitten hujanhajan usein, kun jotain olen penkonut sieltä kaapeista, nytkin vaatekasa hänen sängyssään. Teini itse on siisti eikä sotke, minulla taas ei pysy mikään siistinä.
Annoin pitää. Huoneen oven piti olla kiinni ja muihin huoneisiin ei saanut omaa epäjärjestystään uloittaa
Toimi meillä.
Ei me anneta. Meidän teinit siivoo huoneensa joka viikko ja pitää sitä siistinä koko ajan. Muuten ei tule viikkorahaa ja kotiintulo on kuudelta illalla viimeistään joten kavereiden luokse ei ole menemistä. Meillä on säännöt että huone pidetään siistinä ja teinit imuroi sen itse joka viikko.
Annoin <3 nyt on aikuinen omassa kodisssaan. Kaikki on vimpan päälle. Peace! Ootko koskaan ite ollut nuori?
Perheellinen mies kirjoitti:
Ei me anneta. Meidän teinit siivoo huoneensa joka viikko ja pitää sitä siistinä koko ajan. Muuten ei tule viikkorahaa ja kotiintulo on kuudelta illalla viimeistään joten kavereiden luokse ei ole menemistä. Meillä on säännöt että huone pidetään siistinä ja teinit imuroi sen itse joka viikko.
Ja armeijaanseuraavaks?
Perheellinen mies kirjoitti:
Peace love and understanding.
Kun itse olin teini, huoneeni oli aina sekaisin ja käytin aikani lueskeluun.
Tuloksena tunnen aika hyvin kirjallisuutta. Huoneen sekaisuutta ei muistele kukaan.
Kerran viikossa siivoaa. Ei nyt mitään supersiivousta tarvi tehdä, mutta lattiat ja tasot järjestykseen. Meillä on ollut tällainen tapa jo kauan, että viikonloppuherkut saa, kun huone on siivottu ja vielä ainakin 13,5 vuotiaskin tekee sen mukisematta 😅
Vuosia sitten katsoin lapseni huonetta, täysi kaaos. Kuvittelin hetken, että mainitsisin omalle äidilleni asiasta. Sitten kuvittelin, kuinka äitini nauraisi itsensä tärviölle, muistellessaan minua lapsena ja teininä huoneeni suhteen. Jätin kertomatta oikeasti ja kaaos on piilossa katseeltani oven takana. Ihan perussiisti itsestänikin tuli kun omaan asuntoon pääsin asumaan, vaikka lapsena oli täysi kaaos omassa huoneessani.
Huone on teinin huone. Meillä ei saa viedä ruokaa omaan huoneeseen (siis nimenomaan ruokaa, jostain karkeista ei ole väliä), joten eipä siellä ole mätäneviä ateriantähteitä ja hometta haisemassa. Muuten on ihan se ja sama, miltä siellä näyttää.
Kerran viikossa pitää siivota pölyt pois. Kun on tarpeeksi säilytystilaa niin kaikille tavaroille on oma paikka ja ne pysyvät järjestyksessä.