Onko täällä muita joita pelottaa täysin yksinäinen tulevaisuus/vanhuus?
Minulla ei ole sukulaisia tai läheisiä, ei kavereita, tuttuja tai ystäviä tai lapsia. On puoliso mutta pelkään hänen kuolemaansa, haluaisin kuolla ennen häntä etten jäisi yksin, en pärjää vain yksin. Mies on 45v, minä 39v eli kumpikaan nyt ei todennäköisesti ole kuolemassa ihan heti mutta pelkään todella paljon jos miehelle sattuu jotain. Ihan hirveää ajatella että elämä mennyt näin ettei ole vain ketään. :(
Kommentit (45)
Ei pelota. Vanhuudessa yksinäänkin on varmasti tarpeeksi hankaluuksia, en kaipaa toista vanhusta siihen viereen huollettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelkään, miten mun kissa pärjää yksin ja kauanko kestää että minut löydettäisiin.
Oma kuolema ei juurikaan huoleta, se tulee jos on tullakseen.
Mutta en haluaisi että kissa sitten hiippailee täällä yksinään ilman ruokaa.
Tällaisia ajatuksia on tullut mietittyä kun olen sairastellut viime aikoina.
Ei se ilman ruokaa tuossa tilanteessa ole.
Ei. Muutan Filippiineille, jossa kyllä seuraa ja hoivaajia löytyy kunhan kortilla katetta.
Kavereiden kanssa ollaan mietitty kimppakämppää vanhuuden päiviksi, ettei kenenkään tarvitse olla yksin. Maksetaan sitten jollekin, joka käy katsomassa meitä kerran pari viikossa. Ruokaostokset voi tilata kotiinkuljetuksena, joten siihen ei tarvitse apua.
Arvelen, että eläkkeellä voisi löytyä helpommin ystäviä, kun aikaa on enemmän ja osalla ystävät kuolleet. Epävakauskin usein helpottaa ikääntyessä.