Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten järkyttävän huono ostovoima

Vierailija
09.11.2022 |

Mitä ajatuksia otsikko herättää?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että olen tyytyväinen ollessani työtön. Miesystävä paiskii niska limassa kolmivuorotöitä, käteen ei jää asumiskustannusten, vakuutusten ja auton kulujen jälkeen yhtään enempää kuin minulla. 

t. laitoin just satasen sähkölaskun Kelalle

Työssäkäynnin pitäisi aina olla kannattavampaa kuin ammattisossuilu..

Totta, mutta ratkaisun pitää olla kunnon palkka.

Pitää, mutta kunnon palkka saavutetaan vain järkevillä kuluilla, mikä ei nykyisessä systeemissä ole mahdollista.

Vierailija
22/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitten on järkyttävän hyvä ostovoima?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tässä maassa ihmiset heräävät? Ei poliitikoilla ole mitään oikeutta lähetellä rahojamme ties minne "projekteihin" hornan tuuttiin. Eikä myöskään tehdä lehmänkauppoja kustannuksellamme.

Suomalainen on siitä kätevä hallintoalamainen, että kaivaa oman hautansakin valmiiksi ja menee sinne jo pötköttelemään. Herrat saavat rauhassa korskeilla saleissaan ja huutaa alamaisille HILJAA

Vierailija
24/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksia suomalaisista tyhmistä junteista jotka kuvittelee että sormia napsauttamalla saadaan lisää rahaa.

Vierailija
25/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulet syömään ötököitä

Vierailija
26/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Kuinka voidaan olettaa, että kaikkien hintojen nosujen, henkilökunnan potkujen ja yt-neuvottelujen jälkeen köyhällä olisi varaa kerskakulutukseen?

Olen ollut puolet elämästäni köyhä ja köyhempi luultavasti kuin sinä koskaan. Toisen puolen olen yrittäjänä kovalla työllä pärjännyt sentään paremmin. Niin kysyn minäkin miksi köyhän kuuluisikaan kerskakuluttaa?

Mies 52

Vierailija
27/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinpä vain, kuinka moni on ainakin täällä pk-seudulla ostanut tuloihin nähden liian kalliin asunnon. Meillekin lainaneuvotteluissa pankkivirkailija totesi, että varaa olisi paljon suurempaankin lainaan. Onneksi ei otettu, koska nyt ei paljon haittaa sähkön hinta 0,50€/kwh tai korkojen nousu. Samaan malliin ei ehkä viitsi kuluttaa kuin ennen, mutta ei kuitenkaan tarvitse menettää yöunia vaikka asumiskulut nousisivat tonnilla kuussa.

Vierailija
28/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö, korot, kaukolämpö. ruoka, liikenne, vastikkeet jne jne nousevat

Vierailija
29/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on rikas, kansa köyhä. Juuri kuten liuta hallituksia on junaillut. Ei sitä turhaan Bulgarian ja Romanian kanssa samassa EU-korissa olla.

Vierailija
30/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmeessä avatko silmiänne. Jatketaan samalla linjalla vaan. Katsotaan kuola suupielestä valuen typerä ilme naamalla kun suomea ja suomalaisia viedään kuin pässiä narussa ja hakataan kuin vierasta sikaa.

Vierailija
31/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulo, tuet yms yhteensä 57 000. Kaikki romahti ruuan hintojen noustua. Tästä täytyy elättää 5 ihmistä. Säästöön jää 100e/kk. Ja säästöthän menee heti, jos tulee esim. autohuolto tms. Mitään ei lopulta kerry. Mitään hienoa ei ostella. Lapset syö hyvin. Itse en syö enää ollenkaan laadukkasti, koska se on ainoa, josta voin nipistää enää.

Vierailija
32/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saan kaiken tarpeellisen hankittua tuloillani ja välillä jotain vähemmän tarpeellistakin, 980 euroa netto. Käytän myös palveluja, esim. hierojalla käyn säännöllisesti. Säästöön tuosta ei kyllä jää.

Vierailija
33/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Helsingin siltahanke oli kyllä ahterista. Suurempaa osaa helsinkiläisistä olisi hyödyttänyt vaikka ilmainen joukkoliikenne. Nyt tästä silta/ratikka yhteydestä nauttii vain pieni osa helsinkiläisistä. Voisiko Helsinki edes joskus kuunnella asukkaitaan.

Vierailija
34/52 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkosta kaivattaisiin tässä maassa.

Hah. Ei todellakaan kaivata lisää ahneita vallanhimoisia dementikkoja. Meillä on jo suuret ikäluokat.

Vierailija
35/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ostovoima on jo vuosikymmeniä ollut Euroopan heikoin, jossain tutkimuksissa vuosia sitten samalla tasolla Romanian kanssa.

Ja Romania luokitellaan kehitysmaaksi

Vierailija
36/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot on 60 000, mutta kun elätän sillä teinin ja pidän perheasuntoa ja 15 vuotta vanhaa autoa, mitään ei jää. Ostan halvinta ruokaa, ja halvimmat välttämättömät markettivaatteet. Kesälomalla ajettiin Suomessa kylään kouluaikaiselle ystävälle, ja yövyttiin hänellä patjamajoituksessa.

Mikä ihmeen ostovoima?

Vierailija
37/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestäisin huonon ostovoiman, jos kokisin palveluista saavani riittävästi vastinetta.

Hallitus ottaa 7 miljardia euroa uutta velkaa ja lähtee toteuttamaan uuden tieliikennelain edellyttämää liikennemerkkien uusimista sukupuolineutraaleiksi. Pelkästään Helsingissä vaihtotyöt maksavat yhteensä 15 miljoonaa euroa. 

Ihan oikein teille. Mitäs äänestätte viherkommunisteja valtaan.

Vierailija
38/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ostovoima on jo vuosikymmeniä ollut Euroopan heikoin, jossain tutkimuksissa vuosia sitten samalla tasolla Romanian kanssa.

Ja Romania luokitellaan kehitysmaaksi

Väite on täyttä puppua, mutta kertoohan sekin jotain palstan tasosta, kun roskaväitteet saa yläpeukkua.

Vierailija
39/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa pienempiä asuntolainoja, rahat riittää ostosteluun.

Vierailija
40/52 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että olen tyytyväinen ollessani työtön. Miesystävä paiskii niska limassa kolmivuorotöitä, käteen ei jää asumiskustannusten, vakuutusten ja auton kulujen jälkeen yhtään enempää kuin minulla. 

t. laitoin just satasen sähkölaskun Kelalle

Kelalle = toisille suomalaisille