Suomalaisten järkyttävän huono ostovoima
Kommentit (52)
Mä en ainakaan osta mitään itselleni. En myöskään käytä palveluita. Elätän 2 teiniä ja jos rahaa on niin heille ostan. Tulot 50t€ vuodessa. Siinä mun ostovoima. Eikä säästön jää mitään. Laina, yhtiövastike + muut normi laskut hoidan ja siinä mun panos yhteiskunnalle. Enkä ole edes pienituloinen. Mites muiden ostovoima?
Sitä, että olen tyytyväinen ollessani työtön. Miesystävä paiskii niska limassa kolmivuorotöitä, käteen ei jää asumiskustannusten, vakuutusten ja auton kulujen jälkeen yhtään enempää kuin minulla.
t. laitoin just satasen sähkölaskun Kelalle
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että olen tyytyväinen ollessani työtön. Miesystävä paiskii niska limassa kolmivuorotöitä, käteen ei jää asumiskustannusten, vakuutusten ja auton kulujen jälkeen yhtään enempää kuin minulla.
Työssäkäynnin pitäisi aina olla kannattavampaa kuin ammattisossuilu..
Avustuksia lähtee Ukrainaan, ei muualle.
Maksettavien verojen määrä on todella iso mikä sekä vähentää duoraan käytettävissä olevaa rahaa sekä tekee kaikesta kallista. Ja suoraan sanoen nyppii verorahojen holtiton käyttö ja suhteettoman suuri ja kallis hallinto. Rahaa olisi, mutta sitä ei laiteta päiväkotien, koulujen, lasten tai terveydenhuollon hyväksi vaan esim. täällä Helsingissä jonninjoutavin 700M€ siltoihin ja autoilun mahdollisimman suureen ahdinkoon ajamiseen.
Kestäisin huonon ostovoiman, jos kokisin palveluista saavani riittävästi vastinetta.
Korjaan: avustuksia lähetän vain Ukrainaan. Muuten ties miten käy ?
Juuri tässä asiassa monet ajattelevat väärin kun puhutaan verotuksen keventämisestä. Kun sitä kevennetään niin ihmisillä riittää rahaa palveluihin ja tuotteisiin, eli talous alkaa pyöriä. Kun sitä kiristetään niin ihmiset lopettavat palveluiden sekä tuotteiden oston, eli talous sakkaa. Siinä kyllä moni on oikeassa että tätä virkamieskuntaa ja palkintovirkoja pitäisi vähentää. Hyvinvointialueille on jo nyt valittu johtajat eikä ensimmäistäkään ole edes perustettu. Kuka tavallinen suomalainen edes tietää mitä nuo hyvinvointialueet edes ovat? Rahaa ne kuitenkin tulevat maksamaan ja paljon varsinkin näiden täysin turhien virkamiesten mitä sinne on haalittu lisää taholta. Tämän takia Keskusta sinne hallitukseen meni.
Vierailija kirjoitti:
Korjaan: avustuksia lähetän vain Ukrainaan. Muuten ties miten käy ?
Jatka vain Alzheimer potilaan imutusta, heippa.
Täyttä paskaa. 40 tonnii tulot ja mitään ei jää. Vihaan tätä maata ja hallitusta
Vierailija kirjoitti:
Täyttä paskaa. 40 tonnii tulot ja mitään ei jää. Vihaan tätä maata ja hallitusta
Täällä 47 000e/v ja sama ongelma!
No että se on suuri vale.
Kyllä löytyy ostovoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kestäisin huonon ostovoiman, jos kokisin palveluista saavani riittävästi vastinetta.
Hallitus ottaa 7 miljardia euroa uutta velkaa ja lähtee toteuttamaan uuden tieliikennelain edellyttämää liikennemerkkien uusimista sukupuolineutraaleiksi. Pelkästään Helsingissä vaihtotyöt maksavat yhteensä 15 miljoonaa euroa.
Justiinsa kolahti sähkölasku. Ei tosiaan ole enää ostovoimaa. Positiivista tässä on se, että olen laihtunut jo useamman kilon, kun on pakko harkita ruokaostokset tosi tarkkaan. Ei tule osteltua ylimääräisiä pullia.
Kuinka voidaan olettaa, että kaikkien hintojen nosujen, henkilökunnan potkujen ja yt-neuvottelujen jälkeen köyhällä olisi varaa kerskakulutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäynnin pitäisi aina olla kannattavampaa kuin ammattisossuilu..
Totta, mutta ratkaisun pitää olla kunnon palkka.
Onhan täällä poliitikoilla ja virkaköpeillä hyvä ostovoima, saavat nääs lisien ja palkkojensa lisäksi myös hulppeat edutkin "firman" piikkiin!
Muilta ei tarvii asiasta kysyä!
HILJAA!
HÄVETKÄÄ!
Suomen talous on itäeurooppalaista tasoa. Yritetään olla etulinjan hyvinvointivaltio, mutta käytännössä valtiolla ei ole varaa ylläpitää tällaista palvelutasoa.
Milloin tässä maassa ihmiset heräävät? Ei poliitikoilla ole mitään oikeutta lähetellä rahojamme ties minne "projekteihin" hornan tuuttiin. Eikä myöskään tehdä lehmänkauppoja kustannuksellamme.
Kekkosta kaivattaisiin tässä maassa.
Kallista täällä on...