Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö siis pitääkö koirien takamuksista puristella jotain mönjää?

Vierailija
09.11.2022 |

Koiranomistajat, kertokaa mikä tämä juttu oikein on? Siis jotain haisevia mönjää kerryttäviä rauhasia. Koskeeko tämä kaikkia koiria?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve koira tyhjentää anaalirauhaset ulostamisen yhteydessä. Jos ne vaivaa koiraa, eikä tyhjene itsestään, on jokin vialla esim. väärä ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriin jos epäilee että rauhaset on tulehtunut eikä osaa itse tyhjentää...

Vierailija
4/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistanut koiria 35v useita kerralla enkä ole koskaan niiden pylleröitä sörkkinyt. Syötän välillä luita. Ajanee saman asian.

Vierailija
5/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira puristaa itse mònjät takamuksista, minä noukin ne vain pussiin.

Vierailija
6/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisen poitsun anaalit pitää tyhjentää säännöllisesti, muuten ne tyhjenevät esim. sohvalle. Ja haju on karmea! Toisella koiralla ei tätä ominaisuutta. Sama ruokavalio.

Vierailija
7/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä koiran anaalirauhasia pidä itse mennä tyhjentelemään, riskinä on, että puhkaisee rauhasen seinämän ja sitten on koiralla vähän pahempikin tulehdus. Eläinlääkärin tai hoitajan hommia siis. Eikä kaikille koirille koskaan tule anaalirauhasongelmia, liittyvät esimerkiksi löysään vatsaan tai hormonaalisiin ongelmiin.

Vierailija
8/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaalirauhastulehdus on koirien elintasosairaus. Liian vähän liikuntaa ja mössöruokaa.

Vierailija
9/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä koiran anaalirauhasia pidä itse mennä tyhjentelemään, riskinä on, että puhkaisee rauhasen seinämän ja sitten on koiralla vähän pahempikin tulehdus. Eläinlääkärin tai hoitajan hommia siis. Eikä kaikille koirille koskaan tule anaalirauhasongelmia, liittyvät esimerkiksi löysään vatsaan tai hormonaalisiin ongelmiin.

Höpö höpö, meille nimenomaan eläinlääkäri näytti tekniikan, kun täyttyivät jatkuvasti eivätkä tyhjenneet.

Vierailija
10/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaalirauhastulehdus on koirien elintasosairaus. Liian vähän liikuntaa ja mössöruokaa.

Ei ole.

Vierailija
11/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Jotain kiinteitä kikkaroita? Ap

Vierailija
12/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistanut koiria 35v useita kerralla enkä ole koskaan niiden pylleröitä sörkkinyt. Syötän välillä luita. Ajanee saman asian.

Mitä luut tälle asialle tekee? Ap

Vierailija
13/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luut tälle asialle tekee? Ap

Kiinteyttävät ja kovettavat ulostetta, joka sitten poistuessaan puristaa anaalirauhasia jolloin ne tyhjenevät. Anaalirauhaset ovat siinä peräaukon vieressä kummallakin puolella ja tyhjenevät ulostaessa. Sillä on tarkoituksensa: koirat tuntevat toisensa sen eritteen hajun perusteella joka on yksilöllinen. Siksi ne nuuskivat ulosteita ja toistensa takapuolta, takapuolen nuuskiminen on koirilla kuin ihmisten kättely, siten ne tutustuvat toisiinsa. Sillä on merkitystä myös reviirin merkkauksessa. 

Vierailija
14/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Jotain kiinteitä kikkaroita? Ap

Useimmiten sellaisia ruskeita ja kiinteitä kikkaroita, juu.

Vierailija
15/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juoksun/valeraskauden aikana puristamalla tulee sellaista paksua vaaleankeltaista töhnää, kerran viikossa tyhjään. Kun nämä ajat loppuvat erite muuttuu aluksi läpinäkyväksi ja sitten eivät enää täyty/tarvitse tyhjennysapua kunnes seuraava juoksu. Toki myös syö hieman huonommin juoksun aikana joten voi olla että ulosteen koostumus/määrä myös jotenkin vaikuttaa.

Vierailija
16/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve koira tyhjentää anaalirauhaset ulostamisen yhteydessä. Jos ne vaivaa koiraa, eikä tyhjene itsestään, on jokin vialla esim. väärä ruokavalio.

Ihan voi johtua myös niin yksinkertaisesta asiasta kuin anatomiasta. Toisilla ne tuppaa vaan helpommin jäämään tyhjentymättä, toisilla ei ikinä.

Pääasia ettei ne pääse tulehtumaan. Asiaa kannattaa siis seurata ja tarvittaessa tyhjentää ajoissa.

Vierailija
17/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule paha kakka tule hyvä kakka.

Vierailija
18/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, kyllä voi tyhjentää itse. Tekniikan oppii nopeasti. Joillakin täyttyvät niin nopeasti, että johan sitä omistaja saisi ohjata palkkansa suoraan eläinlääkärille, jos siellä juoksisi teettämässä yksinkertaista asiaa jatkuvasti.

Vierailija
19/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helkkari.

Vierailija
20/44 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttyminen on eri asia kuin tulehdus.