minkalainen maksa maara on haitallinen sikiolle? Soin lauantaina rokkaa jossa oli maksaa. Aiemmin olen epahuomiossa syonyt lapsen tahteet maksalaatikosta ja on mennyt myos maksamak
karaleipä. Onko tällaiset määrät vaarallisia. Pelottaa todella että olen omaa huolimattomuuttani vahingoittanut lastani. nyt rv 26
Kommentit (14)
mutta jatkuvasti käytettynä se ei ole hyväksi
Vaan sanottiin, että maskaa saa syödä kohtuudella. Kyllähän normaali ihminen tietää mikä kohtuus on!
jos kokonaisen maksalaatikon syöt niin se on jo liikaa.
Ei edes vaikka söisit sellaiset joka viikko.
Tuossa " kiellossa" on lähinnä kyse todella runsaasta käytöstä tai jostain puhtaasta maksasta.
Ei kannata ihan kauheasti stressata noista ruokalistoista, ihan oikeasti.
Neuvolassa juteltiin ja sain " luvan" käyntikertojen välillä (1kk) syödä maksalaatikon tai pötkön maksamakkaraa leivällä. Älä huoli!!
Sioille on syötetty takavuosian A-vitamiinipitoista ruokaa, jolloin A-vitamiini kertyi niiden maksaan ja maksa sisälsi todella paljon A-vitamiinia ja kiellettiin siksi raskaana olevilta.
Sioille EI SYÖTETÄ ENÄÄ A-vitamiinisapuskaa!!!! Tämä maksakielto on peräisin jostakin 80-luvulta!
Katsokaapas tuoteselosteita, paljonko maksamakkarassa ja -laatikossa sitä maksaa on. Aika pieni osuus...
Eli kuten edellä on todettu, kohtuudella voi silloin tällöin syödä. Eri juttu sitten, jos alat paistelemaan itsellesi maksaviipaleita pannulla aamiaiseksi, päivälliseksi ja illalliseksi.
maksamakkaraa tai maksalaatikkoa pitäisi syödä sellanen kilon verran joka ikinen päivä muutaman kuukauden ajan että nuo a-vitamiinipitoisuudet nousisivat haitalliselle tasolle. Sen sijaan yhdessä maksassa(kokonaisessa) on edelleen a-vitamiinia noin vuorokauden tarpeen verran joten raakamaksapihvien päivittäistä syöntiä ei kannata harrastaa. A-vitamiinikin on sikiön kehitykselle välttämätön vitamiini joten se, että sitä saa suositusten mukaiset määrät ravinnosta, ei ole millään lailla haitallista, päinvastoin.
Vierailija:
Sioille on syötetty takavuosian A-vitamiinipitoista ruokaa, jolloin A-vitamiini kertyi niiden maksaan ja maksa sisälsi todella paljon A-vitamiinia ja kiellettiin siksi raskaana olevilta.Sioille EI SYÖTETÄ ENÄÄ A-vitamiinisapuskaa!!!! Tämä maksakielto on peräisin jostakin 80-luvulta!
Vastatkaa nyt joku, mä pakahdun uteliaisuudesta!
silloin tällöin, ei siitä haittaa ollut, terveitä lapsia