Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei puhuta oikeasti pienituloisten palkoista?

Vierailija
09.11.2022 |

Miksi puhutaan vain hoitoalan kuormittavuudesta ja heidän pienipalkkaisuudesta? He sentään tienaa mukavasti yli 2000 euroa kuukaudessa.

On myös muita aloja ja niissä tienataan vielä vähemmän, alle 2000 euroa kuukaudessa. Tällaisia mm. vartiointiala ja siivousala.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 1700 euroa nettona siitä, että kuuntelen hulluja puhelimessa firmassa, jossa on naurettavan pienet palkat. 

Hyvät hullut: soittakaa toisille hulluille, ei meille. 

Vierailija
62/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin hoitajana hävettää muiden hoitajien narina palkoista. Kyllä, moni toisella alalla työskentelevä saa paljonkin parempaa palkkaa, mutta moni saa myös huomattavasti huonompaa, vähintään yhtä kovasta työstä. Osa-aikaisena saan tilille varmat yli 2000 euroa joka kuukausi, kun monelle eri alalla täyttä päivää tekevälle se bruttokin on alle tuon. Keskustelua niistä todella pienistä palkoista olisi todellakin aihetta herätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro kirjoitti:

Pienipalkkaisia on muitakin aloja, esim puhelinpalvelu, ei siis myyntiä, vaan juurikin niitä sisääntulevia puheluita vastaanottavat. Saattavat olla koulutettujakin, mutta ikä ja terveys ei päästä "omiin" töihin tai koulutusta vastaavaan. Esim nyt vaikka nuo teleoperaattorit, kopiokoneiden huoltoilmoitukset ja muut palvelut, joissa työtä riittää, mutta palkka on surkea, kielilisä on naurettava eikä bonuksiakaan tule. Liksa on usein juuri sen 10 E/tunti. Ja vaikka painaa pitkää päivää, ei palkka nouse. Toista työtä ei vaan saa, kun on yli 50. Pärjätä täytyy koska ei ole vaihtoehtoja.

Oikeastiko luulet etta esim tuosta kuvaillusta tyosta pitaisi maksaa enemman?

Eikohan se tyonkuva maarittele aika paljon palkan maaraa. Jos istuu puhelimessa ja "joutuu" kayttaan vahan vaikka koulussa oppimaansa enkkua ja ruotsia, niin ei tuo ole mikaan taito josta voi vaatia enemman rahaa. Joku roti tahan jatkuvaan "minulle lisaa" touhuun.

Tyosta maksetaan sen verran minka arvoista se on! Jos et tee yhtaan enempaa firmalle rahaa, et siis myoskaan saa sita. Jos olet tuottoisa, saat toki palkankorotuksen.

Puhutko ihmisistä vai tuotantoeläimistä?

Vierailija
64/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap höpöttää? Olen 58v lähihoitaja vanhustenhoivapaikassa ja nettotuloni ovat 1740€/. Töskentelen Attendolla.

Vierailija
65/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella paljon erilaisia sihteerejä, kirjanpitäjiä, palkanlaskijoita julkisella sektorilla. Kaikki näiden bruttopalkat ovat alle 2500 euroa, vaikka koulutustaso on yleensä tradenomi. (Eli sama kuin hoitajat).

Eikä ole mitään ylityökorvausta, iltavuoroja eikä mitään, millä saisi palkan nostettua.

Vierailija
66/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa. Pienituloistenkin pitäisi näkyä verotilastoissa.

Ei vaan pienituloiset pitäisi vapauttaa kokonaan veroista. Maksakoot ne, joilla on siihen varaa.

Miksi ihmeessä kukaan pyrkisi sitten etenemään? Progressiivinen verotus kun on siinä mielessä hassu, että itse asiassa esimerkiksi 2000 bruton ja 2500 bruton palkoissa NETTOero on todella pieni.

Vierailija
67/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanpa sitten. Mikset ole kouluttautunutalalle. Jossa saapi enempi liksaa?

Nimenomaan olen, mutta kun sillä alalla ei ole enää töitä. Tai jos on, niitä pitäisi tehdä ilmaiseksi "harrastuksena". Niinpä alan töissä ovat enää rikkaiden miesten puolisot ja rikkaiden perheiden jälkeläiset.

Vierailija
68/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan pienituloiset pitäisi vapauttaa kokonaan veroista. Maksakoot ne, joilla on siihen varaa.

Miksi ihmeessä kukaan pyrkisi sitten etenemään? Progressiivinen verotus kun on siinä mielessä hassu, että itse asiassa esimerkiksi 2000 bruton ja 2500 bruton palkoissa NETTOero on todella pieni.

Miksi pitäisi pyrkiä eteenpäin, jos esim. lähihoitajista on pulaa?

Vierailija
69/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki ei voi eikä halua olla lähihoitajia. Ja tässä puhuttiin PIENIpalkkaisista. Hoitajat ei siihen kastiin kuulu.

Vierailija
70/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida mikään maa pärjätä toistensa pyllyja pyyhkimällä. Suomesta on jo nyt paljon aivovuotoa maihin joissa korkeakoulutettujen palkat ja uramahdollisuudet ovat ihan eri planeetalta suomeen nähden. Kuka ne lähihoitajien palkat maksaa jos korkeastikoulutetut pakenee maasta?

Vierailija
71/71 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanpa sitten. Mikset ole kouluttautunutalalle. Jossa saapi enempi liksaa?

Nimenomaan olen, mutta kun sillä alalla ei ole enää töitä. Tai jos on, niitä pitäisi tehdä ilmaiseksi "harrastuksena". Niinpä alan töissä ovat enää rikkaiden miesten puolisot ja rikkaiden perheiden jälkeläiset.

Nyt olen utelias - millä alalla on ennen ollut hyvät palkat ja hyvä työllisyystilanne, mutta nyt tilanne on tuo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi