Miten välttää karenssi?
En viihdy työssäni. Ainoa syy miksi sitä siedän on raha, n.3300€/kk brutto. Onko vinkkejä miten päästä ansiosidonnaiselle mahdollisimman vähällä karenssilla?
Kommentit (30)
Oletko koskaan ollut työttömänä työnhakijana? Josko edellinen oli ap. joka kesän loman jälkeen olisi palaamassa työelämään...
Työpaikat ovat tiukassa ja menevät usein "pöydän alta" tai työpaikan vaihtajille.
Oletko nainen ja yli nelikymppinen? Älä lähde nykyisestä, voit joutua pitkäaikaistyöttömäksi pahimmillaan, ota tämä ainakin huomioon!
Kuten joku mainitsikin, ansiosidonnainen päiväraha on vain n. puolet nykytuloistasi ja sitä maksetaan runsas vuosi ( jos sinulla pidempi työura/et lähentelee eläkeikää).
Työttömänä oleminen on alkuinnostuksen jälkeen kamalaa! Joudut hankkimaan valtavan määrän tietoa siitä mitä voit ja et voi tehdä, laskemaan jatkuvasti paitsi rahojasi, myös eri vaihtoehtoja, jos sinulle löytyisikin jotain työtä,
siinä on runsaasti sudenkuoppia tarjolla. Kas kun pelkkä mikä vaan työ ei aina riitä, sen pitäisi myös elättää.
Koita sinnitellä ja etsiä samalla jotain sopivampaa!
Olen nainen ja lähimpänä 30 vuotta. Ap
Mä olen kesät anssareilla. Toisella alalla on työvoimapula ja määräaikaisuuksia ja toinen ei työllistä sitten millään, näitä vuorottelemalla. 5 viikkoa elelet lopputilillä ja lomakorvauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kesät anssareilla. Toisella alalla on työvoimapula ja määräaikaisuuksia ja toinen ei työllistä sitten millään, näitä vuorottelemalla. 5 viikkoa elelet lopputilillä ja lomakorvauksilla.
Pystytkö pitämään saman elintason ympäri vuoden? Riittääkö rahaa mukavaan elämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö pitämään saman elintason ympäri vuoden? Riittääkö rahaa mukavaan elämään?
Jep, tosin mulla ei ole enää lainoja eikä lapsia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tosin mulla ei ole enää lainoja eikä lapsia kotona.
Olet tehnyt selvästi hyviä valintoja elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista saat vain reilun vuoden, että kannattaa ehkä joku plan b miettiä siihen kuitenkin.
No jos vaikka kesän 23 jälkeen palaisi töihin. Olisi ihan kiva loma.
Voitko saada palkatonta vapaata? Säästäisit palkastasi esim 3kk ajan - 2kk vapaata, voisit suunnitella tulevaa - tai palata takaisin samaan? Kirjoitat vaikka kirjaa vapaallasi, jos syytä tarvitaan.
Itse jäin kolmesti tyhjän päälle. Viimeksi 45-vuotiaana, töitä löytyi, kun tahdoin.
Tee itsellesi palvelus ja irtisanoudu vasta kun nimesi käytännössä on seuraavassa työsopimuksessa. Et uskokaan kuinka vaikea työttömänä voi olla työllistyä. Mikään laki ei kuitenkaan estä sinua etsimästä uuttaa työpäaikkaa vielä töissä ollessasi.
Vierailija kirjoitti:
Tee itsellesi palvelus ja irtisanoudu vasta kun nimesi käytännössä on seuraavassa työsopimuksessa. Et uskokaan kuinka vaikea työttömänä voi olla työllistyä. Mikään laki ei kuitenkaan estä sinua etsimästä uuttaa työpäaikkaa vielä töissä ollessasi.
Kehtaako työkoneella tehdä hakemuksia ja lähettää ne työsähköpostista? Voiko työnantaja hermostua?
Eikös itseaiheutetut potkut rinnasteta irtisanoutumiseen?