Kiinnostaako ihmisiä oikeasti toisten tulot?
Iltapaskat täynnä tulotietoja ja hysteriaa, ärsyttävää. Miksi ne tulot kiinnostaa niin kovin? Selvitätkö sinä heti naapurin/sukulaisen/kaiman tulot?
Kommentit (48)
Ja Sanna Marin salannut tulonsa, muut ministerit ei Yllätys.
Rehellisesti sanottuna kyllä kiinnostaa. Mukavaa, jos joku tienaa niin hyvin, että pääsee noihin iltalehtien verokoneisiin.
Ei. Tuossa sitä vain huomaa miten pienillä tuloilla itse on vaikka jonkinlainen keskituloinen onkin. Kuten joku kirjoittikin itsarilla pääsee pois paikkaan jossa tuloeroja ei tarvi enää murehtia.
Ei kiinnosta, en ole koskaan katsonut kenenkään tulotietoja.
Ei minua muiden tavallisten ihmisten tulot kiinnosta lainkaan. Ihan samantekevää mitä joku naapuri tienaa. Sen sijaan julkkisten tulot kiinnostaa aivan valtavasti. Koko vuoden olen odottanut tätä päivää jolloin saan taas tietää kuinka paljon esim. Sara Sieppi, Stefan Therman tai Jethro Rostedt ovat tienanneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta yhtään . Enkä ole kateellinen kenenkään tuloista .
Minua kiinnostaa, mutta en myöskään ole yhtään kateellinen vaan iloinen toisten puolesta, jos menestyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua muiden tavallisten ihmisten tulot kiinnosta lainkaan. Ihan samantekevää mitä joku naapuri tienaa. Sen sijaan julkkisten tulot kiinnostaa aivan valtavasti. Koko vuoden olen odottanut tätä päivää jolloin saan taas tietää kuinka paljon esim. Sara Sieppi, Stefan Therman tai Jethro Rostedt ovat tienanneet.
Yllätyin kuinka paljon Stefan tienasi. Saralla menee hyvin edelleen. Innolla odotan mikä on firman tulos sitten. Toivottavasti menee jo milli rikki.
Ei kiinnosta tulot, se kiinnostaa kuinka röyhkeesti kukakin veroa kiertää.
Näyttää olevan kovimmat tulot poikkeuksetta mulkattu pääoma verotuksen piiriin.
Melko kusipää on jos miljoonatuloista ei pysty työn verotuksen mukaan maksamaan vaan pitää sekin junailla pienemmäksi.
Lisääntyykö kusi päässä hankkeiden mukaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin kuinka paljon Stefan tienasi. Saralla menee hyvin edelleen. Innolla odotan mikä on firman tulos sitten. Toivottavasti menee jo milli rikki.
Oma ennusteeni on, että Saran tilikauden tulos voi olla jo 450 000 euroa tai jopa puoli milliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tulot, se kiinnostaa kuinka röyhkeesti kukakin veroa kiertää.
Näyttää olevan kovimmat tulot poikkeuksetta mulkattu pääoma verotuksen piiriin.
Melko kusipää on jos miljoonatuloista ei pysty työn verotuksen mukaan maksamaan vaan pitää sekin junailla pienemmäksi.
Lisääntyykö kusi päässä hankkeiden mukaan??
No sulla ainakin on lisääntynyt. Vähän törkeää vihjailla veronkierrosta.
Sanna Marin ei ole päivääkään ansainnut palkkaansa. Se somettaja tuottaa verotulollisesti plussaa verokassaan. Valtiolla töissä ole ei tuota, tai ne tuottaa pelkkää miinusta.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin ei ole päivääkään ansainnut palkkaansa. Se somettaja tuottaa verotulollisesti plussaa verokassaan. Valtiolla töissä ole ei tuota, tai ne tuottaa pelkkää miinusta.
Miksi pääministeri ei olisi ansainnut palkkaansa?
Enemmän outona pidän sitä, että joku näkee hysteriaa joka paikassa.
Ei kiinnosta. Kai ne monia kiinnostaa, kun joka vuosi on tämä sama sirkus. Jotenkin tuota uutisointia voisi muuttaa vaikka niin päin että ilmoitettaisiin vaikka summa jonka ihmiset on maksaneet veroja. Nykyinen uutisointi on pahansuopaa ja kateutta ruokkivaa. Kuitenkin Suomessa tasataan hyvin palkkatuloja.
Itseäni kiinnostaa ainoastaan sen verran että joku yhteiskunnan hommissa "suojatyöpaikassa" huseeraava pikkupomo ei mielestäni saa ansaita tolkuttomia summia samaan aikaan kun opettajille ei makseta kunnolla. Ja muitakin ökypalkkoja pitää verottaa rankasti, kukaan ei oikeasti tarvitse miljoonia eikä ole niin paljon tärkeämpi ihminen. Jos keksit kuinka syöpä parannetaan ja dementia, silloin saat puoelstani ansaita miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Kai ne monia kiinnostaa, kun joka vuosi on tämä sama sirkus. Jotenkin tuota uutisointia voisi muuttaa vaikka niin päin että ilmoitettaisiin vaikka summa jonka ihmiset on maksaneet veroja. Nykyinen uutisointi on pahansuopaa ja kateutta ruokkivaa. Kuitenkin Suomessa tasataan hyvin palkkatuloja.
Vielä paremmin pitäisi "tasata" eli alimpia palkkoja nostaa reilusti.
Tällä hetkellä yhteiskuntaa vähiten hyödyttävistä töistä maksetaan eniten, kumma juttu.
Ei aiheuta minussa mitään tunnereaktiota suuntaan tai toiseen. Raha on rahaa ja sitä on siellä ja sitä on täällä ja siinä se. Ihmiset on kiinnostavampia kuin raha, eivätkä nekään niin kovin kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pääministeri ei olisi ansainnut palkkaansa?
Kyllä yleensä pääministeri on hyvinkin palkkansa ansainnut.
Jauhosannaa on kiinnostanut oman jukisuus kuvan luominen enemmän kuin suomen etujen vaaliminen ja työn teko.
Minulle riittää, että Vero.fi huolehtii asioista. Tietenkin on hyvä, että maksetaan veroja itse kukin kykyjensä mukaan.