Kiinnostaako ihmisiä oikeasti toisten tulot?
Iltapaskat täynnä tulotietoja ja hysteriaa, ärsyttävää. Miksi ne tulot kiinnostaa niin kovin? Selvitätkö sinä heti naapurin/sukulaisen/kaiman tulot?
Kommentit (48)
Täytyy myöntää etten koskaan ole katsonut muiden tuloja.
Joo, varmasti kiinnostaa, kun niistä kohkataan. Mua ei kiinnosta.
Minua ei kiinosta julkisuuden henkilöiden ystävien, tuttavien tai sukulaisten tulot.En ymärrä miksi ihmiset jotka elämässäni aina puhe rahasta,kaiki nosee ja samalla urkitaan minun tulojani.Yksi henkilä vanha nainen .Perityt rahat osake ymm. Nyt itkee tulojen vähyys ymm.Saman hengen vetoon kerto halua ja lähtee etelän aurinkon viikoksi.Sanoin minulla ei mahdolisuus jne. Keroin sästöni kohteen.Alkoi haukua minua en ymärä ihmisä jotka ostaa vateita,ostin katsokas lidi olo asu 18e. Raha säästän huonekaluihin,jotka vimeksi usinnut 20-25v sitten? Haukkui senkin lytyyn.Koti kuitenkin ole ja itseäni varten sitä laitan, en häntä tai muita varten .Ydin oli en lähtenyt mukaan aurinkon.Yksi ystäväni suttu ja katkaisi välit kun en myöskään lähtenyt joulukuu sesonki aika espanjan 1kk.Hänellä oli vaikavarainen mies,joka rahoitti kaiken.Minulla ei miestä oma valintani se.Joten ei rahoittajaa elämä tai perintörahoja.Sepä se.
Vois julkaista myös kuinka paljon on velkaa.
Joo satuin vilkaisemaan. Paha mielihän siitä vaan tulee. Esim. Sanna Marin on kyllä ihan ansainnut sen 200 000 e vuodessa, tekee kyllä sen eteen töitä. Mutta sitten kyllä täytyy ihmetellä miten somettajat voivat tienata niin paljon sillä, että mainostavat materiaa ja esittelevät elämäänsä. Joo kyllä, omat tulot niiden rinnalla tuntuu ihan p askalta enkä tiedä miksi tuloja katsoin kun tulee vaan epäonnistunut olo itselleni. Eihän ne tulot mitenkään itseltäni pois ole ja oma onnellisuus koostuu muusta kuin tuloista, mutta minkäs teet.
Eipä juuri, joskus olen jostain ihmisestä ihmetellyt, että miten riittää rahat hulppeaan elämäntyyliin, kun ei ole kummoisessakaan työssä, mutta ei niin paljoa kuitenkaan kiinnosta, että yrittäisin asiasta tarkemmin ottaa selvää.
Kyllä mä tsekkaan onko isoveli saanut lisää palkkaa.... ja olihan se: 50% korotus.
2 ihmistä tuolta tunnen, joiden tulot tsekkaan huvikseni. Työelämästä tuttuja katsoin joskus, mutta ei ole jaksanut kiinnostaa enää vuosiin.
Silleen ihan motivoivaa nuorille, että voi yrittää löytää sen oman alan ja miettiä mitä se vaatii.
Ärsyttävää touhua koko sirkus. Tulot on jokaisen oma asia, on niitä sitten vähän tai paljon.
Tätä minäkin ihmettelen joka vuosi.
Katson yleensä onko muutama tuttu päässyt listalle, oli päässeet, kun on nykyään niin helppoa. Jos listaa ei olisi, niin ei omaan elämään vaikuttaisi.
Sinällään julkiset verotiedot mielestäni hyvä juttu, että lisää läpinäkyvyyttä ja vähentää korruptiota. Mässäily ja jatkuvat uutiset turhia.
Samoja ihmisiä kiinnostaa,jotka lukee iltisten ja seiskojen kaltaisia julkaisuja innolla. Voin kuvitella hyvin mitkä ovat iltiksen päivän luetuimpia "uutisia."
Joitakuita kiinnostaa ja toisia ei. Itseäni ei kiinnosta, lähinnä ärsyttää, koska nyt media näillä retostelee. Mitä väliä sillä on mitä muut tienaa, tiedän mitä minulle tulee kuussa käteen ja sillä on elettävä eikä se muuksi muutu.
Töissä muutama vuosi sitten oli pari työkaveria, jotka imivät itseensä kaikki nämä tiedot ja etsivät monia henkilöitä, sitten ruotivat miksi joku saa noin paljon ja miksei itse voi tienata. Eivätkä siis katsoneet pelkästään joiden julkkisten tms. vaan myös omien työkaverien - täytyy kuulemma tietää palkkataso ettei muut saa jotenkin enemmän. Muuten olivat kovin mukavia, mutta tämä ihmeellinen kiinnostus jonkun verotietoihin oli kummallista. Mutta siis näitäkin ihmisiä on.
Minua kiinnostaa nuo virtuaalivaluutta miljonäärit. Jännä laillinen pyramidi.
Ei kiinnosta yhtään . Enkä ole kateellinen kenenkään tuloista .
Kiinnostaa vain se että oma eläke nousee 1.1.2023.
Tottakai kiinnostaa! Mukava tietää mitä kukakin tienaa
Ei kyllä kiinnosta. Miksi näistä pitää edes lehdissä kirjoitella.
Myönnän olevani kateellinen. Yli 100 000 tienaavien listoilta löytyy monta opiskelukaveria ja väkisin tulee mietittyä, missä kohtaa he tekivät oikein ja mitä valitsin itse väärin.
Kateus herää myös siinä, että monilla veroprosentti on kuitenkin verrattain matala, kun suurin osa tuloista otetaan pääomatuloina ulos. Niin että en kyllä kehtaisi heidän housuissaan valittaa kuinka veroihin menee niin paljon (siis tyypillisesti valittavat paljon aiheesta ja moittivat kaikkia hyvinvointiyhteiskunnan menoja).
Asun vieläpä alueella, jossa on paljon hyvätuloisia, niin naapurit ovat tietenkin myös listoilla. En ole köyhä itsekään, mutta jatkuvasti pätkätöiden ja työnhaun kurittama, ja koko omaisuus on käytännössä vain asunnossa. Mietin kyllä, miten omaa tilannetta saisi kohennettua, mutta vaikeaa se on, kun ala on tuulinen ja sataan tonniin pitäisi tienata tuplat lisää... Tyhmää itseltä tietenkin, kun en ole osannut edes sijoittaa.
Rehellisesti sanoen: eipä juurikaan kiinnosta.