Onko kellään ollut korona nyt lähiaikoina? Millaiset oireet ja kauanko kesti??
Millaiset on koronassa oireet nyt ja kauanko kestää? Milloin kotitesti näytti negatiivista?
Täällä menossa päivä neljä, ensimmäisenä päivänä oli lihaskipua, päänsärkyä ja vähän kuumetta, toisena päivänä ei oikein mitään, kolmantena päivänä yskää ja nyt neljäntenä päivänä on kamala nuha. 🤧 Kuumetta ei ole ollut. Enemmänkin alilämpöä, 35 ja jotain näyttää mittari.
Kommentit (81)
Kovin monenlaisia oireita näyttää olevan. Yllättävänkin monenlaisia.
Korkea kuume, kamalat jalkasäryt, pääkipu, kuiva yskä, järkyttävä pahoinvointi, okääminen, ripulointi, makuaisti lähti osittain, ei ole palautunut vielä. Luulin oikeasti kuolevani tähän tautiin. Viikossa lähti reippaasti painoa ja toipuminen ollut hidasta. Kuukausi sitten alkoi ja pari viikkoa oli vaikeaa.
Onko muilla jäänyt pahoinvointi päälle? Ei tunnu helpottavan millään, alkaa menemään jo hermot tämän taudin kanssa :(
Minä, sain jonkun flunssan elokuussa. Hirveä räkätauti, yöllä kuumepiikki, lihassärkyjä, ensin vesinuhaa. Sitten paksua limaa nenästä ja keuhkoista, hirveä kutiava yskä. Korvat kutisivat. Kesti 3vk. Tein 3 kotitestiä- negatiiviset. Nyt 4 viikon jälkeen limaa nenästä ja keuhkoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla jäänyt pahoinvointi päälle? Ei tunnu helpottavan millään, alkaa menemään jo hermot tämän taudin kanssa :(
Minulle ei maistu aamupuuro entiseen tapaan. Joihinkin muihin ruokiin, kuten keitettyyn riisiin tai maustettuun lihaan on taas iskenyt ihmeellisiä himoja.
Kuukausi sitten. Kotitesti positiivinen, labratesti positiivinen. Neljä päivää pikkuflunssan oireita, ei kuumetta. Pikkuinen kurkun karvastelu kesti noin kuukauden.
Kolme rokotetta alla, perusterve, 10kg ylipainoinen mies 40v.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on monta kertaa korona on olleet rokotettuja tai sitten rokotettuja kenellä ei ole aiemmin ollut koronaa.
Samaa minäkin ole tässä nyt ihmetellyt. Lähipiirissä kaikki moneen kertaan rokotetut ovat vähän väliä kipeenä. On nuorempaa ja vanhempaa sukulaista siskoa ja veljeä, anoppia ja appiukkoa.
Nytkin piti olla viikko sitten veljen lasten synttäreitä, niin koko poppoo taas yskässä ja kuumeessa. Ne peruttiin. Kuukausi sitten oli toisen veljen lapsen ristiäiset, porukoita ollut nyt jo kuuksuden päivät koronan jälkimainingeissa.
Mua ei ole rokotettu kertaakaan. Mä käytän joka reissulla kasvomaskia, pesen käsiä ja vältän ihmismassoja. Mieluummin niin, kuin että joka toinen kuukausi kuumeessa ja nuhassa sekä voimaton olo.
Pari viikkoa nyt sairastanut aivan samanlaisin oirein kuin silloin keväällä -20 kun pandemia alkoi. Ainoastaan se ero oli, että yskä tuli nyt liki viimeisenä oireena kun tuolloin milteipä se eka oire oli yskä.
Haju- tai makuaisti ei lähtenyt kummallakaan kertaa. Tai no, kai se vielä kerkiää kun en ole tervehtynyt.
Silmissä oli ne ihan ekat oireet eli tuntui kuin olisi jotain sahajauhoa pölähtänyt silmille sekä silmät oli tosi valonarat. Sitten nousi pieni kuume (alle 38 astetta "korkeimmillaankin") ja tuli kurkku kipeäksi. Kurjin on jotenkin tämä kokonaisvaltaisen kummallinen ja huonovointinen olo jota ei edes kuume selitä. Heikottaa ja huimaa ja kaikkia paikkoja särkee ja juimii. On hiki ja hetken päästä vilustaa ja pian on taas hiki. Sydän jumpsuttaa hurjan äänekkäästi ja syke on normia korkeammalla.
Nuo flunssamaiset oireet on kyllä ihan sinänsä lieviä ollut molemmilla kertaa, mutta muuten ei kyllä tunnu yhtään lievältä eikä varsinkaan flunssamaiselta tämä tauti. Niistääkään ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kovin monenlaisia oireita näyttää olevan. Yllättävänkin monenlaisia.
Tässä viruksessa on vissiin kaikki ympättynä mutta ihan on aito luonnontuote eikä missään tapauksessa kiinalaisten bioase ja/tai labramiksaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on monta kertaa korona on olleet rokotettuja tai sitten rokotettuja kenellä ei ole aiemmin ollut koronaa.
Samaa minäkin ole tässä nyt ihmetellyt. Lähipiirissä kaikki moneen kertaan rokotetut ovat vähän väliä kipeenä. On nuorempaa ja vanhempaa sukulaista siskoa ja veljeä, anoppia ja appiukkoa.
Nytkin piti olla viikko sitten veljen lasten synttäreitä, niin koko poppoo taas yskässä ja kuumeessa. Ne peruttiin. Kuukausi sitten oli toisen veljen lapsen ristiäiset, porukoita ollut nyt jo kuuksuden päivät koronan jälkimainingeissa.
Mua ei ole rokotettu kertaakaan. Mä käytän joka reissulla kasvomaskia, pesen käsiä ja vältän ihmismassoja. Mieluummin niin, kuin että joka toinen kuukausi kuumeessa ja nuhassa sekä voimaton olo.
En usko noilla piikeillä olevan merkitystä, itse kahdesti rokotettu ja sairastanut koronan 4 kertaa, joka kerta eri oireilla. Äidilläni useampi rokote, eikä kertaakaan sairastanut. Ja niin, maski käytössä itellä jne, mutta lapset tuoneet koulusta. Ärsyttää tollanen oman kruunun kiillotus, kun ihan arpapeliä tämä on.
Neljäs päivä menossa. Alkoi kurkkukivulla, sitten nousi lämpö. Ei kuitenkaan yli 38 asteen missään vaiheessa. Vähän yskittää, sellaista kuivaa yskää, joka käy kurkun päälle. Joskus tulee paksuja, limaisia ysköksiä. Ääni on todella käheä ja särkyy välillä, äänen perusteella vaikutan sairaammalta, kuin olenkaan. Tänään ei ole ollut enää kuumetta, eikä nokka tukossa. Ehkä tämä tästä. Tuntuu aikalailla normiflunssalta toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa nyt sairastanut aivan samanlaisin oirein kuin silloin keväällä -20 kun pandemia alkoi. Ainoastaan se ero oli, että yskä tuli nyt liki viimeisenä oireena kun tuolloin milteipä se eka oire oli yskä.
Haju- tai makuaisti ei lähtenyt kummallakaan kertaa. Tai no, kai se vielä kerkiää kun en ole tervehtynyt.
Silmissä oli ne ihan ekat oireet eli tuntui kuin olisi jotain sahajauhoa pölähtänyt silmille sekä silmät oli tosi valonarat. Sitten nousi pieni kuume (alle 38 astetta "korkeimmillaankin") ja tuli kurkku kipeäksi. Kurjin on jotenkin tämä kokonaisvaltaisen kummallinen ja huonovointinen olo jota ei edes kuume selitä. Heikottaa ja huimaa ja kaikkia paikkoja särkee ja juimii. On hiki ja hetken päästä vilustaa ja pian on taas hiki. Sydän jumpsuttaa hurjan äänekkäästi ja syke on normia korkeammalla.
Nuo flunssamaiset oireet on kyllä ihan sinänsä lieviä ollut molemmilla kertaa, mutta muuten ei kyllä tunnu yhtään lievältä eikä varsinkaan flunssamaiselta tämä tauti. Niistääkään ei tarvitse.
Aivan samat oireet! Hikipuuskia ja vilunväreitä, ilman kuumetta. Kuvottava olo ja mahaoireita. Aamuisin jännittää, että oisko jo parempi olo, mut ei, taas alkaa kuvotus...
Mies oli maanantaina yhteydessä työterveyteen, kun kotitesti näytti plussaa. Hoitsu linjan toisessa päässä sanoi, että nyt on ihan älyttömästi tullut yhteydenottoja koronaan liittyen. Eli olisikohan taas joku aalto tulossa.
minun eka korona:
Alkoi tosi lieväl kurkkukivulla muutamaa päivää ennen. Sitten se alkoi. Tuli aivan helvetillinen päänsärky minkä kanssa ei voinut nukkua ja meinasin yökkäillä. Niska jäykän tuntuinen ja kipeä. Selkään pisti. Tuli kuumetta n.viideksi päiväksi joka jäi alle 39. Kova pääkipu ja niskakipu jatkui kokoajan hallitsevimpana oireena. Nukuin väsyneenä kokoajan. Neljäntenä päivänä katosi haju- ja makuaisti täysin vaikka ei ollut merkittävää nuhaa. Kamala tunne. Oli vähän kuivaa yskää. Eri puolilla kehoa meni sähköiskumaisia kipuja ja pistelyä jotka jatkuneet siitä lähtien.
Pääkipu on jatkunut kuukauden päivät joka helkkarin päivä. Sitten iski aivosumu ja tunne että lähimuisti pätkii ja on kuupan toiminnassa ongelmaa. Kamalia oireita nämäkin. Hajuaisti on palautunut jonkin verran mutta on lievempi en haista asioita kuin lähellä nenääni. En haista yhtä hyvin ja normaalisti minulla on tosi tarkka hajuaisti. Hajuaisti on myös vääristänyt. Ilo syömisestä meni täysin pitkäksi aikaa koska maku- ja hajuaistissa vikaa.
Tässä odotellaan että palautuuko nämä jäännösoireet ja milloin.
3 vk paksua limaa nenästä/ keuhkoista. selkäsärkyä, nivelkipuja. Yskä öisin makuulla. Korvat kutisevat.
Vierailija kirjoitti:
minun eka korona:
Alkoi tosi lieväl kurkkukivulla muutamaa päivää ennen. Sitten se alkoi. Tuli aivan helvetillinen päänsärky minkä kanssa ei voinut nukkua ja meinasin yökkäillä. Niska jäykän tuntuinen ja kipeä. Selkään pisti. Tuli kuumetta n.viideksi päiväksi joka jäi alle 39. Kova pääkipu ja niskakipu jatkui kokoajan hallitsevimpana oireena. Nukuin väsyneenä kokoajan. Neljäntenä päivänä katosi haju- ja makuaisti täysin vaikka ei ollut merkittävää nuhaa. Kamala tunne. Oli vähän kuivaa yskää. Eri puolilla kehoa meni sähköiskumaisia kipuja ja pistelyä jotka jatkuneet siitä lähtien.
Pääkipu on jatkunut kuukauden päivät joka helkkarin päivä. Sitten iski aivosumu ja tunne että lähimuisti pätkii ja on kuupan toiminnassa ongelmaa. Kamalia oireita nämäkin. Hajuaisti on palautunut jonkin verran mutta on lievempi en haista asioita kuin lähellä nenääni. En haista yhtä hyvin ja normaalisti minulla on tosi tarkka hajuaisti. Hajuaisti on myös vääristänyt. Ilo syömisestä meni täysin pitkäksi aikaa koska maku- ja hajuaistissa vikaa.
Tässä odotellaan että palautuuko nämä jäännösoireet ja milloin.
Makuaisti siis palautunut suurelta osin muttei sataprosenttisesti. Sitten oli myös silmäoireita ja silmien liikuttelu sattui. Kun lähti kävelemään huippasi päässä ja heikotti. Vieläkin on lihasheikkoutta. En ole kuukaudessa lähellekään palautunut
Vierailija kirjoitti:
Minä, sain jonkun flunssan elokuussa. Hirveä räkätauti, yöllä kuumepiikki, lihassärkyjä, ensin vesinuhaa. Sitten paksua limaa nenästä ja keuhkoista, hirveä kutiava yskä. Korvat kutisivat. Kesti 3vk. Tein 3 kotitestiä- negatiiviset. Nyt 4 viikon jälkeen limaa nenästä ja keuhkoista.
Putosin kärryiltä. Joillakin positiivinen tulos näkyy vasta neljäntenä päivänä ja ehkä myöhemminkin. Itselläni näkyi kolmannen päivän kotitestissä.
En tiedä, onko mulla koronaa, mutta kipeänä olen nyt 3. tai 4. päivää. Ensin oli kurkku karhea, sitten on ollut yli 38 astetta kuumetta ja vähän yskää, pääkipua ja ruokahaluttomuutta. Ei muita oireita.
Pari päivää kuumeessa, ei kurkkukipua tai lihaskipuja, ei limaisuutta/tukkoisuutta. Muiden oireiden hävittyä huomasin hajuaistin kadonneen. Hajuaisti palasi ennalleen n viikossa.