Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään ollut korona nyt lähiaikoina? Millaiset oireet ja kauanko kesti??

Vierailija
08.11.2022 |

Millaiset on koronassa oireet nyt ja kauanko kestää? Milloin kotitesti näytti negatiivista?

Täällä menossa päivä neljä, ensimmäisenä päivänä oli lihaskipua, päänsärkyä ja vähän kuumetta, toisena päivänä ei oikein mitään, kolmantena päivänä yskää ja nyt neljäntenä päivänä on kamala nuha. 🤧 Kuumetta ei ole ollut. Enemmänkin alilämpöä, 35 ja jotain näyttää mittari.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule koronaa lähiaikoina.

2/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli toukokuussa, testin tein samana päivänä kun kuume nousi ja positiivinen oli. Pari päivää korkea kuume, todella väsynyt olo, päätä särki, yskää oli kans muistaakseni.

Koronan jälkeen jäi varmaan kuukaudeksi hirveä väsymys ja hengästyin todella helposti jos vaikka muutamat rappuset nousi ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän tässä kysyttiin

Vierailija
4/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös päivä 4 ja tänään eka päivä kuumeeton. Eniten ihmettelen että olen niin pirteä! Perus vapaapäivänäkin tulee usein otettua päikkärit mutta nyt koronassa ei nukuta päivisin ollenkaan.

Vierailija
5/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lokakuun lopulla. Alkoi väsymyksellä, vähän nuhaa ja yskää. Kesti neljä päivää, silloin annoin puhtaan testituloksen. On tietty voinut alkaa testausta aiemminkin. Jälkioireina yskä, joka on jatkunut reilut kaksi viikkoa.

Vierailija
6/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilun viikon ajan tukkoisen tuntuinen nenä, siinä kaikki.

Vierailija
7/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kuumetta eikä särkyä. Vähän olen ollut tukkoinen ja huomattavasti normaalia väsyneempi.

Yskä kuitenkin on kamala. Limaa on tullut jo monen viikon ajan. Nukkuminen on huonoa ja ääni myös todella huonona. Ulkona yskittää ja välillä yskä menee niin pahaksi, että alkaa oksettaa.

Vierailija
8/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toista viikkoa. Ensin kurkku kipeä ja kuiva yskä, sitten jäätävä nuha. Lämpöä oli myös. Nyt sitten kuvottava olo koko ajan, ripuli ja mitään ei jaksa. Kuumeinen olo, mutta pikemminkin alilämpöä. Rinnan päällä tuntuu norsu.

Vierailija
9/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut kuumetta eikä särkyä. Vähän olen ollut tukkoinen ja huomattavasti normaalia väsyneempi.

Yskä kuitenkin on kamala. Limaa on tullut jo monen viikon ajan. Nukkuminen on huonoa ja ääni myös todella huonona. Ulkona yskittää ja välillä yskä menee niin pahaksi, että alkaa oksettaa.

Makuaisti on normaali. Hajuaisti on tukkoisena tavallista huonompi. Toinen silmä on myös punoittanut ja rähminyt.

Vierailija
10/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on korona, niin kannattaa vaatia virallinen testi. Long covidin sattuessa kohdalle, ilman virallista testiä ei saa mitään hoitoa, kuntoutusta tai sairaspäivärahaa. Sinua pidetään hulluna, joudut psykiatriselle puolelle ja oireitasi ei uskota. Tuhannet, ellei kymmenettuhannet ihmiset ovat tässä limbossa.

T. Asioita seurannut

Vierailija
11/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli syyskuussa 3 viikkoa kuumeessa. Edelleen on niin väsynyt, ettei jaksa kävellä portaita, ennen lenkkeili ja kävi ahkerasti salilla.

Lapsen koulussa on nyt koronaa, jossa vatsataudin oireet. Monet ehtivät sairastua kun eivät tajunneet testata kun oireet niin epätyypilliset.

Vierailija
12/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän tässä kysyttiin

Lähiaikoina tarkoittaa aikaa tulevaisuudessa. Otsikossa olisi pitänyt kysyä, onko koronaa ollut viime aikoina, siis menneisyydessä.

Vierailija
13/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on korona, niin kannattaa vaatia virallinen testi. Long covidin sattuessa kohdalle, ilman virallista testiä ei saa mitään hoitoa, kuntoutusta tai sairaspäivärahaa. Sinua pidetään hulluna, joudut psykiatriselle puolelle ja oireitasi ei uskota. Tuhannet, ellei kymmenettuhannet ihmiset ovat tässä limbossa.

T. Asioita seurannut

Eihän niihin testeihin nykyään pääse.

Vierailija
14/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut korona viime viikolla. Oli ensin kurkku kipeä, nousi vähän lämpöä ja sitten iski nuha ja yskä. Palelsi välillä tolkuttomasti. Lihassärkyä. Makuaisti heikkeni ja hajuaisti heikkeni vielä enemmän, eikä täysin ole palautunut.

Muuten on tauti ohi, mutta yskittää iltaisin ja öisin.

Nyt kun pääsisi vielä tästä yskästä eroon.

Vierailija
15/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen (rokottamaton) koulukaveri jo kolmatta kertaa koronassa tämän vuoden aikana.

Vierailija
16/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ehkä kuukausi sitten. Mies ja 7v sairasti myös. Mies teki positiivisen kotitestin, itse en edes viitsinyt testata.

Kuumetta oli 38-39, laski seuraavan päivän iltana. Kurkku oli eka päivänä kipeä ja tuon ekan parin päivän jälkeen oli vielä muutama päivä hieman kröhää ja nenä vähän vuosi.

Ei ollut paha, ikävin oire oli niskakipu, joka tuli makaamisesta. Ei eronnut kuumeflunssista, mitä ennen vanhaan ollut. Rokotteita emme ole ottaneet emmekä ota.

Edellisen kerran olen sairastanut vuodenvaihteessa 2019-2020. Epäilen, että silloin saattoi olla jo koronaa. Töissä olen vilkkaassa asiakaspalvelussa ja meillä oli juuri käynyt vierailulla tuolloin eräs korealaisdelegaatio. Tuon jälkeen en ollut sairastanut kertaakaan ennen tätä lokakuista, vaikka koko ajan olen töissä ollut normaalisti ja en käytä maskiakaan tai käsidesejä (käsipesulla toki käyn saippualla ja kuumalla vedellä pesten), eikä moni muukaan meidän työpaikalla onneksi.

Vierailija
17/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Asioita seurannut

Mulla on ollut long covidin kaltaisia oireita jo yli 10 vuoden ajan enkä ole saanut hoitoa, kuntoutusta saati sairaspäivärahoja ennenkään. Osa-aikaiseksi piti alkaa omasta pyynnöstä. Ei se virallinen testi autuaaksi tee eikä takaa mitään hoitoonpääsyä. Itse en ottaisi riskiä ja antaisi tunkea itseeni niitä tikkuja. En halua riskiä, että aivoveriestettäni sörkittäisiin millään.

Vierailija
18/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin jo maaliskuun alussa mutta mulle ottanut edelleen koville. En potenut flunssaa mutta kuume nousi kovaksi, päänsärky ja lihassärky oli kova, enkä sietänyt valoa tai pystynyt katsomaan televisiota. Olin sairaalassa nesteytyksessä ja seurannassa muutamat pahimmat päivät. Viikolla 4 positiivisen testituloksen jälkeen alkoi lähtemään hiuksia ihan tupoittain, samoin kynnet. Samaan aikaan hävisi/muuttui haju- ja makuaisti, eivätkä ne ole palanneet ennalleen vieläkään. Tupakan haistan nenässäni ihan jatkuvasti ja joka puolella. Jotkut ruoka-aineet maistuu todella pahoilta, esim. sitrushedelmät. Ensimmäisen negatiivisen näytetuloksen sain heinäkuussa. Alaleuan ienpussit olleet tulehtuneet vaikka suussa ei ole koskaan ollut ongelmia (ei paikkoja, ei hammaskiveä). Toivottavasti hampaat ei ala irtoilemaan. Uutta hiusta on kasvanut mutta se joko ihan ohutta haituvaa tai katkeilee heti kasvaessaan. Perusterveelle nelikymppiselle naiselle tämä on ollut kova koettelemus, käynyt kyllä mielenterveydenkin päälle.

Vierailija
19/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla nousi kuume 38 ja risat, aamulla se oli pois. Sen päivän olin väsynyt ja pyörrytti, oli nuhaa ja vähän yskää. Siitä eteenpäin pari päivää ei ollut enää kuin nuhaa vähän joka sekin lakkasi pian. Helpolla pääsin.

Vierailija
20/81 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismiehellä ( 5rokotusta) parastaikaa mutta suht lievä kai.