Sähkön kWh muilla
Paljon teillä muilla on sähkön hinta? Meillä 49,97 snt/kWh ja ihan kohtuuton.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25,90snt/kwh. 2vuoden määräaikainen mut irtisanon sen kyllä kun hinta laskee vaikka sit vaihtamalla talon miehen nimiin
Riittää kun miehesi tekee uuden sähkösopimuksen taloosi. Sinun sopimuksesi raukeaa sillä sekunnilla.
Oletko varma että raukeaa jos mies ottaa esim pörssisähkösopimuksen samaan osoitteeseen? Tuleeko silti minulle irtisanomismaksu? (Sama tilanne, soppari mun nimissä)
Mikä sähköyhtiö?
Mökillä kesän alkuun 2023 ja kotona vuoden 2023 loppuun 4,96 cnt/kwh ja 0 euroa kk maksu. Sain aikanaan tehtyä hyvät kahden vuoden sopimukset.
Sitten paikallinen sähköverkkoyhtiö (PKS) rokottaa senkin edestä, eli ihan sikahintoja siellä kk maksu.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä edullista sähköä tämän palstan kirjoittelijoilla.
Niin monilla on määräaikainen 24 kuukauden sopimus ollut tehtynä ja ne vanhat sopparit ovat edullisia. Minä pohdin todella pitkään alkuvuodesta otanko silloin niin kalliilta tuntuneen 10,50 sentin sopparin ja nyt se on oikea lottovoitto. Silloin tuli verrattua entiseen miten sähkölasku kallistuu ja kulutusta pienentämällä erotusta tasattaisiin. Tällä hetkellä on hinnat ovat jo aivan järkyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25,90snt/kwh. 2vuoden määräaikainen mut irtisanon sen kyllä kun hinta laskee vaikka sit vaihtamalla talon miehen nimiin
Minä ajattelin vaihtaa sukupuolta ja nimeä ja sitten sanoa että ei tämä henkilö asu enää täällä, määräaikainen lopetettava. Nykyäänhän riittänee kun vaan tuntee olonsa joksikin ja sanoo että on sellanen ja sellanen.
Eikö sopimuksen pysty purkamaan muutaman kympin "sakkomaksua" vastaan? Niin ainakin jossain kerrottiin. Eli sopparin uusiminen ei ole iso juttu vaikka olisi määräaikainen.
Helenillä sanottiin että sopimussakko on 200e
Arvelinkin, ettei se ainakaan mikään pikkusumma voi olla.
Onhan tuo pikkusumma siinä tilanteessa jossa sähkölasku saattaa olla luokkaa tonnin tai yli kuukaudessa. Eli jos hinta laskee kovin ja kikkailemalla pääsee halvempaan niin tottakai kannattaa kertaluontoinen parisataa maksaa ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
-Määräaikainen sähkösopimus ja muutto - Fortum
Muutto on peruste määräaikaisen sähkösopimuksen purkamiselle. Asuntoon jäävän kumppanin pitää tehdä uusi oma sähkösopimus.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin vaihtaa sukupuolta ja nimeä ja sitten sanoa että ei tämä henkilö asu enää täällä, määräaikainen lopetettava. Nykyäänhän riittänee kun vaan tuntee olonsa joksikin ja sanoo että on sellanen ja sellanen.
Eikö sopimuksen pysty purkamaan muutaman kympin "sakkomaksua" vastaan? Niin ainakin jossain kerrottiin. Eli sopparin uusiminen ei ole iso juttu vaikka olisi määräaikainen.
Helenillä sanottiin että sopimussakko on 200e
Onhan tuo pikkusumma siinä tilanteessa jossa sähkölasku saattaa olla luokkaa tonnin tai yli kuukaudessa. Eli jos hinta laskee kovin ja kikkailemalla pääsee halvempaan niin tottakai kannattaa kertaluontoinen parisataa maksaa ehdottomasti.
Mitä kikkailua se on jos maksaa sopimussakkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun miehesi tekee uuden sähkösopimuksen taloosi. Sinun sopimuksesi raukeaa sillä sekunnilla.
Oletko varma että raukeaa jos mies ottaa esim pörssisähkösopimuksen samaan osoitteeseen? Tuleeko silti minulle irtisanomismaksu? (Sama tilanne, soppari mun nimissä)
Mikä sähköyhtiö?
Helen. Mietin miten sen muuton ilmoittaa kun se tulee väestörekisteristä. Omakotitalosta on hankala muuttaa minnekään eli saakohan tuota noin vaan vaihdettua esim Fortumiin pörssisähkön jos mies tekee sinne sopimuksen keväällä
Kehtasivat vielä Helenillä väittää että on pakko tehdä se 24kk loppuun. Kun sanoin että työkaveri sanoi että sopimussakolla pääsee irti niin tuli pitkä hiljaisuus ja sanottiin että no periaatteessa on tällainen irtisanomismaksu joka on 200e .. helenistä niin kauas heti kun pääsee!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta äitisi luo ja kun sähkösopimus hoidettu niin palaat takaisin. Ehkä kirjojakaan ei tarvitse muuttaa niin hätäiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kehtasivat vielä Helenillä väittää että on pakko tehdä se 24kk loppuun. Kun sanoin että työkaveri sanoi että sopimussakolla pääsee irti niin tuli pitkä hiljaisuus ja sanottiin että no periaatteessa on tällainen irtisanomismaksu joka on 200e .. helenistä niin kauas heti kun pääsee!!
50 euroa vain, jos on alle 20 000 kWh vuodessa, jos yli niin 200 e. Tuo täytyy löytyä sopimuksesta. Uudemmissa sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei moisilla pikkurahoilla todellakaan pääse enää irti uusista sähkösopimuksista, oli Helen tai mikä sähköyhtiö tahansa. Nuo ovat menneitä vanhojen sopimusten juttuja että jollain parillasadalla pääsi irti. 😂 Miten vaikeaa näille muumeille on hyväksyä se tosiasia, että tilanne on muuttunut nyt aivan totaalisesti, eikä tässä mikään kilpailuttelu nyt pelasta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 euroa vain, jos on alle 20 000 kWh vuodessa, jos yli niin 200 e. Tuo täytyy löytyä sopimuksesta. Uudemmissa sitä ei ole.
Noilla irtisanomismaksuilla sopimuksen tehneillä on yleensä sen verran edullinen sopimus, että ei ainakaan enää tässä vaiheessa ole syytä irtisanoa sopimusta.
25 senttiä. Sähköstä maksan 5,01s/kwh.
Hopeakettu52v
Mitähän tämä tarkoittaa? Helenin sopimuksessa:
Jos muutat kiinteähintaisen jakson aikana, sähkösopimus siirtyy koskemaan uutta osoitettasi.
Eli jos muutan äitini osoitteeseen ja puoliso avaa pörssisähkösopimuksen esim. Fortumilta niin sitten alkavat Helenillä laskuttamaan minua äitini talosta? Eikö tuosta määräaikaisesti oikeasti pääse eroon vai minne pitää muuttaa että uutta osoitetta ei aleta laskuttamaan?
13 senttiä kWh sähkö+siirto vielä vuoden.
26snt/kwh teen pyykit ja astianpesukoneen päälle vain silloin kuin pörssihinta on törkeänhintaista. Tuntuu ainakin siltä että voitan hinnassa.
Heinäkuulle asti 5,5 c/kWh, Kulutus 250 - 300 kWh/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sähköyhtiö?
Helen. Mietin miten sen muuton ilmoittaa kun se tulee väestörekisteristä. Omakotitalosta on hankala muuttaa minnekään eli saakohan tuota noin vaan vaihdettua esim Fortumiin pörssisähkön jos mies tekee sinne sopimuksen keväällä
Helen:
-Voit tehdä muuttoilmoituksen Oma Helenissä tai verkkosivuillamme.
Muistathan, että sähkösopimus on aina osoitekohtainen. Sinulla voi olla samanaikaisesti voimassa useampia sähkösopimuksia eri osoitteissa. Saatat tarvita sähköä kahdessa paikassa, jos esimerkiksi remontoit uutta asuntoa, mutta asut vielä vanhassa osoitteessasi.
Tee sähkösopimus uuteen asuntoosi viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Näin varmistat, että muuttopäivänä sähköt on kytketty. Aloita uusi sopimus siitä päivästä, jolloin haluat sähköntoimituksen alkavan. Ilmoita meille myös päivämäärä, jolloin vaihdamme laskutusosoitteesi. Vanha sopimuksesi päättyy vasta, kun päätät itse sopimuksesi tai kun uusi asiakas tekee vanhaan osoitteeseesi oman sopimuksensa. Päätä vanha sopimuksesi siihen päivään, kun muutto on hoidettu.
Sähköt katkeavat osoitteesta sopimuksen päättyessä, jos uusi asiakas ei ole tehnyt sopimusta.
Kirjaudu Oma Heleniin tästä tai lataa mobiilisovellus käyttöösi.-