Sähkön kWh muilla
Paljon teillä muilla on sähkön hinta? Meillä 49,97 snt/kWh ja ihan kohtuuton.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
13,50c/kwh ens viikosta alkaen. Vähän kyllä pelottaa, että kuinka sitä talven pärjää. Jos tulee lisäksi sähkökatkoja, niin aika varmasti lähtee työpaikka alta, kun joudutaan vähentämään rajusti väkeä. Ei paljon naurata.
13,5snt/kWh on vielä vähän. Odotappa vaan, kun nousee sinne 40snt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13,50c/kwh ens viikosta alkaen. Vähän kyllä pelottaa, että kuinka sitä talven pärjää. Jos tulee lisäksi sähkökatkoja, niin aika varmasti lähtee työpaikka alta, kun joudutaan vähentämään rajusti väkeä. Ei paljon naurata.
13,5snt/kWh on vielä vähän. Odotappa vaan, kun nousee sinne 40snt.
Sitten ei oo varaa sähköön ja pitää lopettaa sähkösopimus kokonaan. Yli varojeni en voi elää.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä ajattelen, että se pörssisähkön keskihinta on juurikin se mitä seuraan. Meillä sähkölämmitteinen omakotitalo, enkä todellakaan ole tunneittain rämppäämässä lämpöjä pois ja päälle. Lämmittää mitä lämmittää ja se maksaa pörssisähkön keskiarvion verran. Muihin voin vaikuttaa paremmin itse, kuten saunominen, pyykinpesu, tiskikoneen käyttö ja auton lataus. Nämä olen ajastanut kaikki halvan sähkön aikaan. Niissä pääsen halutessani halvalla.
Buhaa hhaaaaa buhaaaaaa.. Et kuitenkaan ole vielä halunnut päästä halvalla ..tirs..tirsk..
Onko kuinka yleistä sähköevakkous? Veikkaan, että kaksi olkkarin ikkunasta näkyvää asuntoa on tyhjänä asukkaista, kun iltaisin ei näy valoja eikä mitään koristevaloja, liikettä jne. Itsekin olen valmistautunut jättämään kodin tyhjilleen pakkasilla.
Oomilla 0,389€/kwh... vaihdetaan varmaan pörssisähköön.
Miten voi olla mahdollista, että juuri tällä hetkellä sähköyhtiöt tekee ennätystulosta ja samaan aikaan ihmiset ei pysty enää lämmittämään talojaan. On perheitä, joilla ei ole varaa ruokaan ja lämpöön yhtäaikaa. Miksi tälle asialle ei tehdä mitään?!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähköstä eka lasku tuli viime viikolla ja keskihinta oli 15,72c/kWh. Välityspalkkio 0,99c/kWh, ei perusmaksua.
Ilmi selvästi osaat ajatella suurempaa kokonaisuutta, koska osaat mieltää sähkön hinnan olevan muutakin kuin vain pelkkä energia.
Siihen kuuluu tosiaan välityspalkkio ja perusmaksu, jotka kiitettävästi kerroitkin.
Mutta minne unohdit veron?
Ja toisen veron, joka peritään tuosta edellisestä verosta?
Tuo 15,72c/kWh sisältää alvin. Sähkönsiirrosta en ole vielä saanut laskua, mutta kaivetaanpa edelliseltä laskulta alvilliset luvut esille sinua varten: perusmaksu 5,51e, siirtomaksu 4,07 c/kWh, sähkövero 2,79372 c/kWh.
Ihan minua..? Kiitos huomaavaisuudestas.
Vierailija kirjoitti:
Muutama kymppi kuukaudessa menee sähköön. Ei kauhean merkityksellinen asia minun elämässäni.
Sitten jos talvella menee sähköt joksikin aikaa poikki, niin sitten on ehkä vähän merkitystä.
Nyt 29,90 ja nousee kohta 39,90
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmittäjät ei hyödy pörssisähköstä oikeastaan mitään ellei lämmitä asuntoa vain öisin tai silloin kun pörssisähkö on edullista.
Jos ei ole sähkölämmitystä niin silloin pörssisähköllä voi kulutuksen keskittää niille tunneille kun sähkö on halpaa.
Sähkölämmitys on se mikä vie ylivoimaisesti eniten sähköä.Miksi alapeukut??
Minä olen kanssa samaa aina ajatellut; että suorasähkölämmittäjä ei pörssisähköstä hyödy. Onhan "halpoja" tunteja vain muutama vuorokaudessa?
Vai sammutatteko patterit kalleiksi tunneiksi??
Niin, mutta kun se halpa hinta on tällä hetkell reilusti tavallista hintaa halvempi. Ja yleensä öisin on kylmempää, jolloin lämmitetään enemmän ja silloin pörssisähkön hinta on halvempi pääsääntöisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oomilla 0,389€/kwh... vaihdetaan varmaan pörssisähköön.
Minulla tuo sama. En ole vaihtamassa pörssisähköön.
Kun ihmiset siirtävät kulutustaan yön tunneille, ovatko ne sen jälkeen enää ylihalpoja vai nouseeko niidenkin hinta lähemmäs päivähintaa?
Pääseeköhän Fortumin määräaikaisesta sopimuksesta sopimussakolla eroon? Meillä nyt alkoi nyt 22,9 snt/ kwh ja pelottaa hirveästi miten tullaan selviämään seuraavasta kahdesta vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Pääseeköhän Fortumin määräaikaisesta sopimuksesta sopimussakolla eroon? Meillä nyt alkoi nyt 22,9 snt/ kwh ja pelottaa hirveästi miten tullaan selviämään seuraavasta kahdesta vuodesta.
Sano, että voivat siirtää sopimuksen minulle.
Noin 12 snt/kWh 10/2024 asti. Aika kallis kyllä, täytyy vaihtaa halvempaan heti kun sähkön hinta normalisoituu.
No niin, pörssisähkö on sitten viimeiset kaksi pv ja tulevan seuraavan ihan eri tasolla heti ilman kylmettyä. Ja talvi on vasta alkamassa.
Joo pörssisähkö on kallista nyt yölläkin.
Aivan kurja tilanne.
Jos joku taho keräisi nyt kattavasti tietoja sähköfirmojen hinnoittelusta. Sitten kun pahin olisi ohi niin kaikkein eniten perseilleet menettäisivät ne asiakkaansa joita kupanneet, nämä vaihtaisivat paremmin käyttäytyvään firmaan.
Ei ole mitään lupauksia edes siitä, milloin OL3 saadaan taas käyntiin. Ennen pumpuissa havaittuja säröjä lupaus täydestä kaupallisesta tehosta oli 27.12. Kun vaan ei mene koko talvi ennen kuin saadaan toimimaan. Tuulivoimaakaan ei ole paljon tulossa heikkojen tuulien takia lähimmän 10 vrk aikana. Jotkin hiilivoimalat ovat vielä poissa huoltojen ja muiden ongelmien takia.
Tuulivoima, tuo kaiken pelastaja on nyt tosi vähissä. Kas kun tuuli tyyntyi.