20000 kaupanalan työntekijää on menossa lakkoon
Joko teillä on hyllyt täynnä hernekeittopurkkeja? Kohta mennään taas!!!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a5bc7b9c-f46c-47ca-9206-bb96eaf4a…
Kaupan alalla leimahti TES-riita koskee yli 200 000 työntekijää
Kaupan liitto haluaa irtisanoa työehtosopimuksen. Työntekijöiden PAM vastustaa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Eläköön elämä! Kausi-influenssa, korona, kahden tunnin välein toistuvat sähkökatkot, inflaatio ja nyt vielä kaupat lakkooon.
Olisiko vielä jotain millä elämää voisi sulostuttaa tulevana talvena?
Unohdit listalta verkkohyökkäykset, että saada netti ja muutkin yhteydet katki.
Vierailija kirjoitti:
Myyjien palkat ne vasta surkeita onkin. Hoitajat ovat kroisoksia myyjiin verrattuna.
Terveyshuolto menee pääosin veroista.
Vierailija kirjoitti:
Eläköön elämä! Kausi-influenssa, korona, kahden tunnin välein toistuvat sähkökatkot, inflaatio ja nyt vielä kaupat lakkooon.
Olisiko vielä jotain millä elämää voisi sulostuttaa tulevana talvena?
Uusia päästökauppa maksuja tulossa , kallistuu lämmitys , jäte , liikenne jne. Paska maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja toinen punapää
Se on räväkkä ja voimaantunut kuten se läskiriikkakin on.
Katoppa peiliin ja sano nuo sanat itsellesi.
Minkä puskan alla sut on kasvatettu,o oletpa ilkeä!
Kaupat tekee ennätystulosta ja samalla haluavat laskea myyjien ja henkilökunnan palkat alas. Ei jumalautanyt tätä touhua. Ja taas meillä työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjälle kuuluu kunnon korvaus. Nämä Citymarket kauppiaat sun muut ovat kroisoksia ja miljönäärejä, minusta aika omituinen vääristymä. Ruokakaupalla kun ei voi mennä konkurssiin Suomessa. Ruokaa on pakko ostaa ja K-monopoli voi laittaa hintaa miten tykkää tuotteisiin. Minä en ymmärrä sitä, että myyjä on pienituloinen ja köyhä mutta Citymarket kauppias miljonääri, onko se kauppias siellä yötyössä kassalla, onko kauppias iltatöissä ja viikonlopputöissä. Kauppias kerää rahnut ja muut tekee työt.
Ootko s kaupan palkkalistoilla?
Ihan sama koskee myös s ryhmää.
Ne ihmiset jotka on sryhmän hallituksessa on myös kaupungin päättävissä elimissä päättämässä että tämä minimani ei tarvitse kunnollista liittymää ja että tätä minimania ei ylipäätään tarvita koska vieressä on prisma.
S-ryhmä ei ole kauppiasvetoinen kuten K.
Hyvä vaan. Itse olen kaivannut robotteja jo pari vuotta. En jaksa interractaa naisten kanssa kun käyn kaupassa, T MGTOW.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on hyvä, halpa ja vapaa k- ja s- ryhmän duopolista. Palkkataso tosin Lidlissä tuskin on sen parempi kuin näissä kotimaisissa ketjuissakaan.
Kyllä on hieman parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja toinen punapää
Se on räväkkä ja voimaantunut kuten se läskiriikkakin on.
Katoppa peiliin ja sano nuo sanat itsellesi.
Minkä puskan alla sut on kasvatettu,o oletpa ilkeä!
Ei minun peilistäni katso vastaan punatukkainen ja punasankainen läski piru.
Tytär on töissä Citymarketissa. Kertaakaan muutamaan vuoteen eivät ole saaneet bonusta koska mukamas aina jokin tavoite jäänyt saavuttamatta, asiakastyytyväisyys tms. Kesko itse tahkoaa tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Tytär on töissä Citymarketissa. Kertaakaan muutamaan vuoteen eivät ole saaneet bonusta koska mukamas aina jokin tavoite jäänyt saavuttamatta, asiakastyytyväisyys tms. Kesko itse tahkoaa tulosta.
Citymarket on based. Alhaiselle rent rotalle ei pitäisi mitään antaa. Tyttäresi asuu vuokralla TAKAAN sen. TAKAAN.
Itse en edes suostu S kaupoissa käymään, kaikki käyminen Cittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl on hyvä, halpa ja vapaa k- ja s- ryhmän duopolista. Palkkataso tosin Lidlissä tuskin on sen parempi kuin näissä kotimaisissa ketjuissakaan.
Kyllä on hieman parempi.
"Liiteri" on säätiöity osittain, säätiölle ei mene veroja. Ei säätiöimattä pärjäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Myyjälle kuuluu kunnon korvaus. Nämä Citymarket kauppiaat sun muut ovat kroisoksia ja miljönäärejä, minusta aika omituinen vääristymä. Ruokakaupalla kun ei voi mennä konkurssiin Suomessa. Ruokaa on pakko ostaa ja K-monopoli voi laittaa hintaa miten tykkää tuotteisiin. Minä en ymmärrä sitä, että myyjä on pienituloinen ja köyhä mutta Citymarket kauppias miljonääri, onko se kauppias siellä yötyössä kassalla, onko kauppias iltatöissä ja viikonlopputöissä. Kauppias kerää rahnut ja muut tekee työt.
Sitähän vois myyjäkin sitten ryhtyä kauppiaaksi, niin rikastuisi eikä tarvitsisi juuri mitään tehdä, vai?
Vierailija kirjoitti:
Yleislakko vaan pystyyn !
Eikö Suomen talous ole mielestäsi tarpeeksi kuralla???
Maamme tekee kuolemaa.