Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaako tämä hyvältä elämäntavalta (ruokavalio+liikunta)

Vierailija
08.11.2022 |

- Ruokavalio kasvispainotteinen, juustoa/munia/lihaa/kalaa/kanaa aina silloin tällöin.
- Kalorit päivässä 1800-2000 kcal
- Ei valkoista sokeria, ei alkoholia
- 4krt viikossa lenkille (pituus ja vauhti vaihtelee voinnin mukaan)
- 1krt viikossa salille lihasharjoittelua
- Viikonloppuisin satunnaisesti ulkoilua, jumppaa, hyötyliikuntaa (pihatyöt, siivous, shoppailu)

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä fiilis reippaan juoksulenkin jälkeen! Nyt nautiskellen teetä. Aamupalan jätin väliin, lounaaksi pari leipää ja omeletti, jonka voimalla jaksoi hyvin reippailla. Välipalaksi teetä. Illemmalla kuuden aikaan toinen lämmin ruoka: kukkakaali-parsakaalimuhennos ja tofu. Iltapalaksi hedelmiä ja pähkinöitä. Ai että! Ap

Anna kukkismuhennoksen resepti?

Vierailija
42/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin aiot elää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shoppailu = hyötyliikuntaa 😀

Kyl mä ainakin olen ihan poikki kunnon kauppareissusta joka hoidetaan isossa kauppakeskuksessa. Käydään samalla apteekit, viikon ruokaostokset, pesuaineet, kodin tarvikkeet, jotain erikoisliikkeestä ja välillä käydään heittämässä osa ostoksista autoon isossa parkkihallissa. Monta tuntia menee ja tulee todella paljon askeleita.

Ei tullut mieleenkään, että shoppailemaan mennään autolla. Tunnin kävely suuntaansa, shoppailu ja sitten viikon ruokaostokset repussa ja kasseissa kävellen takaisin.

Oletko vähän yksinkertainen :D

Vierailija
44/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä ainakin olen ihan poikki kunnon kauppareissusta joka hoidetaan isossa kauppakeskuksessa. Käydään samalla apteekit, viikon ruokaostokset, pesuaineet, kodin tarvikkeet, jotain erikoisliikkeestä ja välillä käydään heittämässä osa ostoksista autoon isossa parkkihallissa. Monta tuntia menee ja tulee todella paljon askeleita.

Ei tullut mieleenkään, että shoppailemaan mennään autolla. Tunnin kävely suuntaansa, shoppailu ja sitten viikon ruokaostokset repussa ja kasseissa kävellen takaisin.

Jos joku puhuu shoppailusta hyötyliikuntana, oletan että auto jää kotiin.

Vierailija
45/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä fiilis reippaan juoksulenkin jälkeen! Nyt nautiskellen teetä. Aamupalan jätin väliin, lounaaksi pari leipää ja omeletti, jonka voimalla jaksoi hyvin reippailla. Välipalaksi teetä. Illemmalla kuuden aikaan toinen lämmin ruoka: kukkakaali-parsakaalimuhennos ja tofu. Iltapalaksi hedelmiä ja pähkinöitä. Ai että! Ap

Ei siihen kummempaa reseptiä. Uunivuokaan sipuli, tofu, kukkakaalit ja parsakaali, kaurakerma, halutessaan juustoraastetta. Tofun voi paistaa ja maustaa ennen vuokaan laittamista. Suurusteeksi lusikallinen vehnäjauhoa kylmään veteen liuotettuna. Mausteeksi soijakastike, valkopippuri, valkosipuli, umami, sriracha. Uuniin 225 asteeseen jotain 30-45min tai kunnes pinta ruskistuu hieman. Ap

Vierailija
46/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sä, että sitä tavaraa voi ostaa jopa niinkin paljon, et sitä ei voi käsin kantaa. Jo pelkät kissanhiekat vie molemmat kädet, saatika useampi kassillinen ruokaa ja muita kodin tarvikkeita. Et ilmeisesti oo kuullut myöskään pakasteista tai kylmäketjusta.

Vierailija
47/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin aiot elää?

Nyt! :) Minä nautin olostani. Istuskelen tee kädessä tässä netin ääressä vielä hetken, nopea suihku ja sen jälkeen jatkan töitä. Illalla teen käsitöitä ja katson samalla lempisarjaa puolison kainalossa. Ap

Vierailija
48/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tavoitteista. Oletan, että haluat laihduttaa, huomioiden kalorien ja liikunnan määrän. Itse vaihtaisin pari lenkkiä useampaan salitreeniin.

Ap puhuu elämäntavoista, ei laihduttamisesta.

Osaan kyllä lukea, mutta ellei ap ole linnunkokoinen ja meinaa harrastaa lenkkeilyä/salia 5 kertaa viikossa + hyötöliikunnat päälle, niin 1800-2000 kalorilla mennään miinuksen puolelle.

Liikunta kuluttaa kaloreita huomattavasti vähemmän kuin yleisesti luullaan.

Vierailija
49/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkille joka päivä.

Vierailija
50/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kummempaa reseptiä. Uunivuokaan sipuli, tofu, kukkakaalit ja parsakaali, kaurakerma, halutessaan juustoraastetta. Tofun voi paistaa ja maustaa ennen vuokaan laittamista. Suurusteeksi lusikallinen vehnäjauhoa kylmään veteen liuotettuna. Mausteeksi soijakastike, valkopippuri, valkosipuli, umami, sriracha. Uuniin 225 asteeseen jotain 30-45min tai kunnes pinta ruskistuu hieman. Ap

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Vierailija
51/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuullosta.

Vierailija
52/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tavoitteista. Oletan, että haluat laihduttaa, huomioiden kalorien ja liikunnan määrän. Itse vaihtaisin pari lenkkiä useampaan salitreeniin.

Osaan kyllä lukea, mutta ellei ap ole linnunkokoinen ja meinaa harrastaa lenkkeilyä/salia 5 kertaa viikossa + hyötöliikunnat päälle, niin 1800-2000 kalorilla mennään miinuksen puolelle.

Miinuksen puolelle?

Minä en ole mitenkään linnunluinen, vaan pitkähkö normaalivartaloinen nainen, ja minusta tuo 1800-2000 kaloria päivässä on aika paljon. Toki ihmisestä riippuen voi myös olla ihan hyvä määrä, mutta todella harvan kyllä tarvitsee yli 2000 kaloria päivässä saada!

Niin ja itse liikun päivittäin; lenkkiä, pilatesta, joogaa ja tanssia enimmäkseen.

Kesäisin myös uinti ja tennis.

Vierailija
53/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liikkuminenhan tulee siellä kaupoilla, ei sinne tarvitse kävellen mennä. Jos kiertelee tuntikausia eri liikkeissä, niin kyllä siinä askelia tulee ihan hyvin.

Minä menen välillä huonolla säällä tai liian kylmällä johonkin isoon ostoskeskukseen pyörimään ja katselemaan ihmisiä, kauppoja ja niiden valikoimaa.

En kylläkään kutsu sitä shoppailuksi kun en osta mitään, mutta kyllä siellä kaupoilla pyöriessä saa sen yli 10 000 askelta täyteen muutamassa tunnissa.

Vierailija
54/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta viikossa lihasharjoittelua on melkein sama, kuin et kävisi siellä lainkaan.

Salilla pitää käydä vähintään 3krt viikossa (mielellään 4 ja oikea suunnitelma), jotta näet mitään tuloksia.

Höpö höpö. Jotain on AINA parempi, kuin ei yhtään mitään. Ja nyt tietenkin riippuu siitäkin mitä tarkoitat tuloksilla? Näkyviä lihasten kasvua? Voiman kasvua? Pelkkä ylläpitäminenkin on tavoite sekin.

Vierailija
55/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma tossa "2000 kaloria per päivä pitää painon tasaisena" -jankutuksessa. On eri asia, jos 150-senttinen nainen vs. 198-senttinen mies syö ton verran kaloreita per päivä, koska tuo 2000 kaloria per päivä on suunniteltu 175-senttiselle ja noin 70-kiloiselle miehelle (joka on jossain määrin liikunnan suhteen aktiivinen). 

Vierailija
56/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Kaikki missä käytetään jalkoja on hyötyliikuntaa. Shoppailla voi hyvinkin monta tuntia, niin kyllähän siinä matkaa kertyy.

Vierailija
57/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma tossa "2000 kaloria per päivä pitää painon tasaisena" -jankutuksessa. On eri asia, jos 150-senttinen nainen vs. 198-senttinen mies syö ton verran kaloreita per päivä, koska tuo 2000 kaloria per päivä on suunniteltu 175-senttiselle ja noin 70-kiloiselle miehelle (joka on jossain määrin liikunnan suhteen aktiivinen). 

Kyllä se on niin, että keskiverto naisille kalorintarve on laskettu 2000 paikkeille ja miehille 2500. Olen itsekin kyllä sitä mieltä, että suurelle osalle tuo 2000 varmasti on liikaa.

Vierailija
58/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 48v, 172cm ja 66kg, keskimäärin 2300kcal päivässä ja en liho enkä laihdu. Liikuntaa neljä kertaa viikossa, hyötyliikunnan lisäksi.

Vierailija
59/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on meitäkin, jotka kuluttavat paljon. Lepopäivinä n. 2000 kcal, liikuntapäivinä, joita on noin kymmenen putkeen n. 3000-3200 kcal. Yksilöllistä.

t. Nainen 59 kg

Vierailija
60/60 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on meitäkin, jotka kuluttavat paljon. Lepopäivinä n. 2000 kcal, liikuntapäivinä, joita on noin kymmenen putkeen n. 3000-3200 kcal. Yksilöllistä.

t. Nainen 59 kg

Ihan mielenkiinnosta, miten saa 3000-3200 kcal täyteen (terveellisesti syöden)?

Mitä kaikkea syöt esimerkiksi tuollaisena päivänä?

Ei mitään kokemusta aiheesta, niin kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi