Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

******Kesäkuisten pyryviikko 45******

06.11.2006 |

Ajattelin aloittaa maanantai-eklotuksissani tämän kesäkuisten viikkoläjän.

Pyörä jäi taas tänään kotiin kun lunta tuiskuttaa niin mahdottomasti. Kohta muuttunee vesivelliksi ainakin täällä etelässä.

Ensimmäinen yrjö meinasi lentää aamulla bussissa. Eto olo tuntuu pahenevan päivä päivältä, ja koko ajan tippuu listalta pois ruokia. Viime viikolla oli makaronilaatikon himo, nyt ällöttää ajatuskin siitä. Vaikuttaa siltä, että nämä kuuluisat akuraskauden mieliteot ovat ennemminkin niitä ainoita ruokia jotka menevät alas. Moni on hehkuttanut satsumia ja mandariineja. Niillä minäkin yritän pitää koneen käynnissä!

Muuten olo on suhteellisen mukava, vaikkakin nuutunut ja jotenkin krapulainen. Minulla on jo ylihuomenna neuvola, jännittää kovin. Yhä ihmeytyttää miten sain niin aikaisen ajan, ehkä siellä joku mokasi ajanvarauksessa. Ja perjantaina sitten yksityiselle ultrattavaksi. Tulisi jo se perjantai, olen nimittäin päättänyt että jos sieltä ei tule kylmää vettä niskaan, niin kerron parille läheiselle uutisia odotuksesta.

Vesikko 7 suunnilleen tasan

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut pinoja usein, mutten ole aikoihin kirjoitellut mitään. Olo on niin voimaton ja väsynyt, että hyvä kun arjesta selviää. Töitäkin on tänä syksynä enemmän kuin kai koskaan. Odotan energistä kautta...

Paljon on näemmä kuulunut ultrista kummia. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin niillä, jotka odottelevat uusintaultraa tai muuta. Voin kuvitella, miten raskasta se on.

Itsellä kuvottava olo helpottaa välillä - palatakseen sitten taas kamalana. Minullekaan ei tahdo vaatteet ja viltit välillä riittää, ja viikonloppuisin nukun käsittämättömän paljon.

Alkuraskauden ultra muutama viikko sitten oli ok. Huomenna on ensimmäinen neuvola. Toivoisin niin, että sydänäänet kuuluisivat jo siellä, jotta helpottaisi taas hetkeksi. Alkuraskaudessa keskenmenon pelko ei minulta pääse unohtumaan aiempien kokemusten vuoksi.

Mukavaa talvista päivää. Jos alkais jo odotella joulua...

t. Pirreli 9+5 tai jotain

Vierailija
2/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyryn keskeltä. Vesikko vei kyllä sanat suustani sanalla " krapulainen" . Just eilen mietin, että tällanen olo oli joskus, kun aatteli, että olis pitänyt jättää se viimeinen kalja juomatta...Eli jonkinlaista lievää etomista ja päänkolotusta täälläkin. Sen allekirjoitan myös, että välillä tekee ihan älyttömästi mieli jotain tiettyä ruokaa ja seuraavana päivänä ajatuskin tökkii. Satsumat menis, mutta herkkävatsaisena en voi niitä kovin montaa per päivä syödä. Suolakurkku rulettaa kyllä. Ja välillä palelee niin vietävästi. Muuten olo ihan ok ja taidan ensi viikolle varata sen ultran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kysymys tamperelaisille: Missä olette käyneet alkuraskauden ultrassa? Suositelkaa. Nyt vihdoin ja viimein ollaan aikaa varaamassa ja kieltämättä pelottaa ja jännittää etukäteen kovasti.

Päätä särkee edelleen ja alkaa olla tosi kypsä olo tähän jatkuvaan jysäriin. Muuten olo ok. Palaan myöhemmin kirjoittelemaan enemmän kuulumisia.

Tuuli@ 9+2

Vierailija
4/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounais-Suomessa myös pyryttää. Mulla huono olo helpottaa hetkittäin, tai siis enää ei ole sellaista jatkuvaa kuvotusta, mutta kyllä sitten välillä, ja varsinkin aamuisin meinaa yökki karata. Kävin viikonloppuna useamman kerran kävelylenkillä, ja huomasin että liikunnan jälkeen on pitkän aikaa tosi hvyä olo. Ei kuvotuksesta siis tietoakaan. Suosittelen! Eilen iltakävelyllä kävimme mieheni kanssa hautausmaalla katsastamassa pyhäinpäivän kynttilöitä, ja samalla huomasimme, että hautakivistä voi bongailla hyviä nimivaihtoehtoja tulokkaalle. Ehkä hieman aikaista, mutta minkä luonnolleen mahtaa kun on niin innoissaan tästä koko hommasta.

Voimia kaikille epätietoisille. Meillä on huomenna eka neuvola, ja jännittää että saapiko siellä kuulla ne maagiset sydänäänet vai ei. Pieni paikkakunta kun on, ja keneltäkään kun ei vielä kehtaa kysyä... Kyllä niin kovin tekis mieli jo kertoa läheisille!!!

Cana ja kirppu 8+6

Vierailija
5/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululauluja kuunnellen alkoi tämä viikko. Pyryttää niin ihanasti, että en enää malttanut olla laittamatta joululauluja kuulumaan.

Joku mainitsi ulkoilman auttavan etomiseen. Minullakin tämä pitää kyllä paikkansa, mutta vain sen ajan kun olen ulkona. Sitä päivää sitten odotellessa kun tämä " Ällö" olo loppuu.

Mieli on kyllä ihmeen virkeä, ainoastaan illalla alkaa se väsymys, eikä jaksa mitään ylimääräistä vastoin käymistä. Pääkipukin jäi jonnekkin.:o) Tämän hetken suurin mielihalu on Kotipitsan pitsat.:oP

Sain neuvola-ajan vasta kolmen viikon päähän eli sitten olen viikolla 10+5, mutta eipä tuo nyt niin haittaa. Saas nähdä milloin on eka ultra, neuvolasta lupasi lähettää esitietolomakkeet, ettei tarvitse paikanpäällä alkaa täytteleen. Alkuraskauden ultraan en aio mennä, kun siellä vaan saa pelästyä.

Nyt alkaa jo pientä painontunnetta olla vatsalla, mutta ei kyllä puoliksikaan, niin paljon kuin ensimmäiseltä. Housutkaan ei vielä paina ollenkaan.

Jaksamisia niille, jotka odottavat sydän syrjällään tietoja masuasukista.

Niin ja muillekkin odottajille näihin iki-ihaniin raskauden sivuvaikutuksiin.

Marikki rv 8+3

Vierailija
6/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain muulla ongelmia nukkumisen kanssa. Useimmat valittelevat väsymystä, mutta minulla on jo pari viikkoa ollut vaikeuksia nukkua. Herään pari kertaa yössä vessaan (niin kuin varmaan muutkin), ja yleensä ekan reissun jälkeen uni tulee vielä ihan ok, mutta toisen enää ei.

Ja viikonloppuna oikein raivostutti kun olisi kerrankin saanut nukkua pitkään, niin silmät vain aukeavat viiden aikaan. Yli kuutta tuntia en osaa enää nukkua putkeen, ja päikkäreitä en oikein ehdi ottaa.

Cana ja kirppu 8+6

Vierailija
7/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Päijät-Hämeessä tulee lunta vaakatasossa. Ihan kiva, kun luvattiin kai aluksi vesisadetta. Ei ole onneksi vesisateeksi muuttunut. Viikonloppuna oli mahtava talvikeli. Kävin hiihtämässä lauantaina ja ladut olivat mahtavassa kunnossa, ihan kuin talvella! Totesin, että se hiihto on hyvä raskauslaji, kun se on sellasta tasasta ja harjoittaa kaikkia lihaksia. Samalla saa raitista ilmaa mielin määrin! Tosin en kovia mäkiä uskalla laskea.

Sen sijaan tulin pepulleni lauantaina kodin rappusissa!!! Siis ihan ilman mitään syytä horjahdin vain ja rojahdin pepulleni, onneksi sain muuten kiinni, etten alkanut kierimään alas tms. Pelästyin, voiko tuolla pallerolle sisällä käydä jotain, mutta järkeilin, että hän on vasta n. 2 cm pitkä ja aika hyvin suojassa, kun mullakin pehmikettä löytyy tuolta takaosastosta. Ei ole ainakaan vuotoja tullut. Kaikkea sitä pitää sählätä! Ehkä hyvä muistutus, että täytyy olla varovainen jatkossakin!

Perstaina oli sitten eka neuvola. Sydänääniäkin suostui kuuntelemaan, kun pyysin heinäkuisen keskenmenon vuoksi. Eihän sieltä tietysti mitään kuulunut, kun viikkoja silloin 8 + 4. Jonkun lukeman 157 hän sieltä sai, voiskohan se merkitä jotain?? *toivoo*. No, turha kelata. Lääkäri on 16.11., eli silloin sitten jo pitäis kuulua.

Tuiskuisaa päivää kaikille!

Vierailija
8/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy=( Olen muutenkin huono nukkuja, mutta nyt vaivaa myös tuo aamuyön heräily. Olo on väsynyt, mutta en välttämättä saa kuitenkaan päivälläkään nukuttua. Sama vika oli esikoista odottaessa ja paheni vaan loppua kohti.

Vierailija
9/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla väsyttää niin vietävästi, mutta muakin ärsyttää suunnattomasti se, että joudun käymään yöllä 1 - 3 krt vessassa. Lisäksi esikoinen saattaa unissaan kiekaista tai huudella tuttia yms aamuyöstä, jonka jälkeen en aina saa unta.

Mä nukun ehkä keskimäärin 8 h yössä. Perjantaisin olen hoitovapaalla, joten silloin vetelen päikkäreitä, viime pe ja la 2 h ja että teki terää.... En aikaisemmin voinut sietää päiväunien jälkeistä pöhnää, mutta yöheräilyä harrastavan esikoisen myötä olen oppinut nukkumaan myös päikkäreitä. Vanha viidakon sanontahan kuuluu " nuku aina silloin, kun vauva nukkuu" ...

Vierailija
10/47 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko nämä nyt ihan nukkumisvaikeuksia, mutta nykyisin herään jo vähän ennen herätyskelloa, kun ennen raskautta olisin nukkunut kevyesti puolillepäivin. Etovaa oloa löytyy edelleenkin, mutta nykyisin minua vaivaa lähinnä närästys. Iltaisin olo on huono vaikka yrittää tarkkailla mitä sitä suuhunsa laittaa... Mitään hillitöntä väsymystä minulle ei ole tullut, vaan tämä on ihan sitä samaa mitä ennen raskauttakin.

Ensimmäinen neuvota on ensi torstaina.

Fay 9+5

Vierailija
11/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis taas illalla nukahdin klo 20:30 maissa, jollen aktiivisesti tee jotain, nukahdan tosiaan kohdeksan jälkeen. :o Onko muilla samanlaisia ongelmia? Odotan ylihuomista uusintaultraa kuin kuuta nousevaa, kun sitten saan tuomion raskauden suhteen. Oon ihmetellyt, miksi tämä kesäkuisten ketju on aina näin lyhyt, mutta nythän se selvisi - tuolla on myös kesä-heinä-ketju??? Höh. Mä voisin itse laskemani la:n puolesta kuulua myös tuohon ketjuun, mutta onpa sekavaa kun on kesäkuun ketju, heinäkuun ketju ja vielä kesä-heinä-ketju. No, eipä tarvi miettiä tätäkään nyt, kun ylihuomenna (viimeistään) täältä kuitenkin tipahdetaan.

Vierailija
12/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän oli selkä sillai kummallisesti kipeä ja alamahaakin jomotteli, joten ajattelin että kun jokatapauksessa ajateltiin sinne ultraan mennä, niin mennään samantien. (pelkäsin eilen tosissaan alkavaa keskenmenoa)

Saatiin sitten tosi nopeasti aika, tunnin päähän soitosta :)

Ultrassa näkyi yksi sikiö. Viikkoja ultran mukaan vain 6+2 kun kuukautisten mukaan piti olla jo 7+0. Sydän löi vahvasti ja kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa.

Soitin eilen sitten myös neuvolaan ja sain ajan 29.11 joten silloin on viikkoja jo kasassa 9+4, eilisen ultran mukaan.

Toivottavasti kaikilla muillakin noi uusinta ultrat tois hyviä uutisia.

Mustikkax2 (kohta 3 toivottavasti)

Vierailija
13/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alkoi sunnuntai-iltana. Pääsin tälläkin kertaa aika vähäisellä vuodolla ja vähillä kivuilla, kuten edellisessä tuulimunaraskaudessa vuosi sitten. Nyt olen toista päivää sairaslomalla ja kiusaksi tuli vielä hirvittävä flunssa! Onneksi tämän viikon jälkeen saan jäädä kahdeksi kuukaudeksi kotiin sillä päätin pitää vielä vähän hoitovapaata nuorimmaisesta joka täyttää tammikuussa kolme vuotta. Enpä olisi arvannut lomasta päättäessäni kuinka hyvään saumaan se nyt tulee!

Pakko vaan yrittää katsoa tulevaisuuteen ja toivoa ettei seuraavaa positiivista raskaustestiä tarvitse odottaa taas vuotta kuten viimeksi! Perjantaina soitan lääkärilleni ja kyselen clomihoidon jatkosta.

Positiivista tässä on se että clomeista oli mulle näköjään apua sillä tulin toisesta clomikierrosta raskaaksi. Vielä kun saisi raskauden etenemäänkin! Meille ei todellakaan tunnu olevan helppoa lasten saaminen! Takana on inseminaatiota, IVF:ää, ja useita PAS-hoitoja joista onneksi on tuloksena jo kaksi lasta!

Kyllä tästä vielä noustaan! Tsemppiä kaikille jotka jännittävät ultratuloksia. Pidän peukkuja ettei muita tipu kesäkuisista tällä kertaa! Hyvää raskausaikaa kaikille!

GeddyLee vaikenee ja siirtyy taustalle

Vierailija
14/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos vielä käyt täällä lueskelemassa!

Meillä on tänään eka neuvola. Ai että jännittää!!! Onneksi mies lähtee mukaan jännittämään. Onko muilla ollut puoliso mukana neuvolakäynneillä ja ultrissa?

Cana ja Kirppu 9+0

Vierailija
15/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ketjuista, että itse olen tullut kirjoitelleeksi molempiin pinkkoihin. Tuo kesäheinät laitettiin pystyyn, kun moni ei ollut varma, onko la 6 vai 7/07 ja oli kuitenkin haluja kirjoitella johonkin heti alussa. Mukavia pinoja molemmat!

Tänään taitaa tulla parempivointinen päivä ja ajattelin saada jotakin tehdyksikin. Päivät menee ihan punaselle ristille tätänykyä. Parit myyjäiset olis tulossa ja pitäisi väsätä jotakin askarteluksia myyntiin.Tarvikkeita jos lähtis ensiksi hankkimaan.

Vetinen on keli täällä, näinköhän sulaa lumet pois=(

Vierailija
16/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni GeddyLeelle ja voimia jaksamiseen! Itse sain tänään kuulla, että sikiön kehitys on pysähtynyt viikolla 7+ ja nyt pitäisi olla viikkoja jo 9+0. Joten se siitä sitten :/ Vuotoja ei ole ollut, joten huomenna Jorviin, jossa sitten varataan aika todennäköisesti kaavintaan.

Jotenkin alitajunnassa itse tiesin, että kaikki ei taida olla hyvin ja kummasti se taas piti paikkansa. Olo on kurja, mutta onneksi tuo meidän taapero kotiutuu kohta hoidosta, joten tulee muutakin ajateltavaa. Ehkä sitä vielä joskus jaksaa yrittää uudestaan tai sitten ehkä ei.. Sen aika näyttää.

Mutta iloista odotusta kaikille kesävauvoja odottaville!

Chappi

Vierailija
17/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja GeddyLeelle ja Chapille!! Tässä sitä näkee, että ei sitä itsekään ole vielä varmoilla vesillä. Ultra on varmaankin muutamaan viikon päästä ja kyllä varmasti jännittää aivan vietävästi, varsinkin kun mulla oli heinäkuussa itellä keskenmeno rv 6 + 4. Sitä ajattelee, ettei voi olla niin huono tuuri, että kävis niin taas, mutta voihan se ihan hyvin ollakin. Minä kuitenkin selvisin km:stä melko hyvin ja raskauduin sitten heti 1 kuukautisten jälkeen. Eli jos vaan haluatte yrittää sitten uudestaan heti, niin mun käsittääkseni keskenmenon jälkeen tärppää helpommin, koska keho on valmiiksi virittäytynyt raskauteen. jotain tällaista terkka muistaakseni sanoi. Mutta se on niin yksilökohtaista, että haluaako ryhtyä samaan uudestaan. Yhdet kuukautiset on kuulemma hyvä odottaa välissä ennen uutta yritystä.

Kävin ostamassa ruokiksella uuden takin! Tai siis sellasen räntäkelin toppiksen. Täytyi ottaa isoin koko, jotta on vatsallekin kasvuvaraa. Onneksi nyt masu on isoimmillaan loppukeväästä, jolloin ehkä ei tarvitse ostaa uusia takkeja. Esikoinen syntyi maaliskuussa, joten viimeisenä kuukautena jouduin kulkemaan miehen toppatakissa, kun masu ei tuntunut mahtuvan mihinkään.

Nyt takaisin työn pariin...

Vierailija
18/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin eilen lääkärissä kun vuotoa hiukan.Ultrassa silti kaikki ok,sydän löi vauvelilla vakaasti.Kirjotti muutaman päivän saikkua ja tietty täytyy tilannetta seurata ja toivoi parasta.

Raskausvkoja on ultran mukaan nyt 7+2,kuukautisista laskien ois ollu 8+3.Mut kai ton ultran antaman mukaan edetään.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
19/47 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

GeddyLee:lle ja chappille! ;( Voin vain kuvitella, miten hirveältä teistä tuntuu, toivotan onnea ja pidän peukkuja, että raskautuisitte nopeasti uudelleen ja uudet raskaudet menisivät hyvin. Itse saan " tuomion" torstaina ultrassa, vielä pitäisi kaksi päivää jaksaa odottaa uusintaultraa - jollei siis vuoto ala aiemmin.

Ihanaa, että mustikkax2 sait noin hyviä uutisia ultrasta!

Vierailija
20/47 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

GeddyLeelle ja Chappille! Itselläni " tuomiopäivä" maanantaina. Pelottaa kyllä, mitä ultrassa näkyy vai näkyykö mitään. Oireetonta oleilua taas eilen ja tänään.

Senniina 6+4