******Kesäkuisten pyryviikko 45******
Ajattelin aloittaa maanantai-eklotuksissani tämän kesäkuisten viikkoläjän.
Pyörä jäi taas tänään kotiin kun lunta tuiskuttaa niin mahdottomasti. Kohta muuttunee vesivelliksi ainakin täällä etelässä.
Ensimmäinen yrjö meinasi lentää aamulla bussissa. Eto olo tuntuu pahenevan päivä päivältä, ja koko ajan tippuu listalta pois ruokia. Viime viikolla oli makaronilaatikon himo, nyt ällöttää ajatuskin siitä. Vaikuttaa siltä, että nämä kuuluisat akuraskauden mieliteot ovat ennemminkin niitä ainoita ruokia jotka menevät alas. Moni on hehkuttanut satsumia ja mandariineja. Niillä minäkin yritän pitää koneen käynnissä!
Muuten olo on suhteellisen mukava, vaikkakin nuutunut ja jotenkin krapulainen. Minulla on jo ylihuomenna neuvola, jännittää kovin. Yhä ihmeytyttää miten sain niin aikaisen ajan, ehkä siellä joku mokasi ajanvarauksessa. Ja perjantaina sitten yksityiselle ultrattavaksi. Tulisi jo se perjantai, olen nimittäin päättänyt että jos sieltä ei tule kylmää vettä niskaan, niin kerron parille läheiselle uutisia odotuksesta.
Vesikko 7 suunnilleen tasan
Kommentit (47)
Onpa hauska uutinen tuo Babyn yllätysluomuraskautuminen! Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Minä jännitän nyt teidän muiden uutisia, kun oma jännitys on hieman helpottunut. Kävin ultrassa, ja siellä uiskenteli 8,3 mm pitkä nyyppä aivan hengissä toistaiseksi. Päivät hieman väheni, antoivat arvioksi tässä vaiheessa 6+5. Taidan hilkulla pudota heinäkuisten puolelle (en ole laskenut tosin), mutta pysytään kuulolla. Ehkä alan varmuudeksi huutelemaan enemmän tuossa kesäheinien pinossa.
Aurinkoista ja vähemmän liukasta viikonloppua kaikille!
Vesikko, tarkistuslaskennan jälkeen 6+5
...@nikki esittäytyy täälläkin- olen käväissyt kesä-heinissä pikaesittelyssä, mutta tämä lieneekin tarkoitettu meille kesäkuisille?! Juhannusvauvaa tässä ootellaan - tosin laskettu aika on vielä edelleenkin oma päätelmä.
Olen myös satunnainen verkossaroikkuja ja vielä aivan salaa mieheltä, hih! Ajattelin sunnuntaina paljastaa tuntemukseni hänellekin isänpäivän kunniaksi... Ekaa odottaessani istuin täällä tuntikausia, mutta nyt on elämäntilanne kaikkinensa toinen. Olisi kyllä kiva vaihtaa kuulumisia teidän toisten odottajien kanssa, muttei tätä ns. ylimääräistä aikaa tunnu olevan riittävästi. Lisäksi tällä meidän höyrykoneella, kun jo sivujen avaaminen vie loputtomasti aikaa!
Tänään tuntuu alkuviikkojen pahoinvointi lievenneen, mikä toivottavasti jäisi jo pysyväksi tilaksi. Olen ollut aivan järkyssä kunnossa, siis niin kuvottavaa oloa ei ekan kanssa ollut missään vaiheessa. Lisäksi jostain syystä mulla on ollut aivan mieletön keskenmenon pelko ja muutoinkin omituisia tuntemuksia vatsassa. Tästä syystä en ole pitänyt mitään kiirettä neuvolan ajanvarauksen kanssa, koska mieluiten olen tietämättä olleeni raskaana, jos tää vaan olisi valunut pois myöhästyneinä menkkoina...
Nyt omien laskujen mukaan ysiviikolla ja ns. kahdet kuukautiset myöhässä, joten pitänee varmaan ensi viikolla uskaltautua soittamaan neuvolaan, apua!
Jotenkin aivan epäuskoinen ja omituinen fiilis, mutta eiköhän tämä tästä helpota, jos raskauteni konkretisoituu ja muuttuu " todelliseksi" .
Mukavaa perjantaita vain ystävät...
=D @nikki
Viikon päätteeksi vielä tervehdys kaikille. Me ei päästy " kirpun" kanssa ultraan. Kauheasti otettiin kaikkia testejä neuvolassa, ja lopuksi neuvolan täti vähensi vielä 6 päivää raskausaikaa, joten ollaan tipahdettu rv 8:aan. Hakeudutaan nyt sitten sinne niskapoimu ultraan, niin nähdään onko siellä masussa askukas.
Parempia vointeja viikonlopuksi!!!
Cana & " Kirppu" 8 + 4
Tervehdys kesäkuiset.
Eilen oli eka neuvola ja siellä kuunneltiin sydänäänet. Sieltähän ne jo selvästi kuuluivat, joten minun masussa on todellakin elämää (samalla poistui kohdun ulkopuolisen mahdollisuus). Nyt odottelen aikaan niskapoimu-ultraan. Neuvolassa käytiin läpi minun terveydentilannetta ja sukurasitteita. Kävin labrassa verikokeissa ja tänään vein pissinäytteen labraan. Seuraava neuvola-aikakin sovittiin joka on sitten lääkärineuvola. Aika tuli kuunvaihteeseen. Kauhean kasan sieltä sai mukaan lukemista joita nyt olen koittanut tavata. Kuvottavaa olo on edelleenkin ja tuntuu että se olisi illasta vielä pahempana.
Fay
On tämä niin hullua kun on niin innoissaan siitä, et on raskaana ja saadaan vauva... Vaikka on kyllä hyvässä muistissa koliikit ja yövalvomiset... Ja se pienen vauvan hoito on kuitenkin aika uuvuttavaa... Ja raskausaika ainakin näin alkuun on hirveää! Paha olo aina vaan...
Välillä on onneksi saattanut mennä jopa tunti(!) että on ollut ihan normaali olo, jokohan tämä pahoinvointi alkaa helpottaa=)
Pakko syödä vähänväliä jotakin pientä, niin olo on kutakuinkin siedettävä. Harmi niin, kun haluaisi, ettei tuo paino niin kovasti nousisi.
Ja nythän olisi niin helppo laihduttaa, kun mitään ruokaa ei tee mieli! En ole pariin viikkoon saanut syötyä mitään leivonnaisia, mikä on kyllä ihme mulle=)
Meille tulossa sukulaisia viikonlopuksi, saa nähä miten saa raskauden pidettyä vielä salassa, kun on niin väsy ja etoo...
Nyt tarvitsisi hyviä neuvoja pahoinvoinnin karkottamiseen...
Sekavaa juttua, mutta sainpas vähän purettua... (Säälittää mun mies kun se ei enää muusta kuulekaan kuin miten on huono olo vaimolla)
alle rv 9+0
vaan mulla on joku tauti ja tää pahoinvointi jää mulle loppuiäksi.......
Jospa kuitenkin olen vain nuori hedelmällinen nainen, joka lisääntyy=)
Meillä 1v 3kk esikoinen, joka sai alkunsa IVF:llä. Mulla on tosi paha endometrioosi ja lääkärit ovat todenneet molempien munatorvien olevan tukossa. No eivätpä olleetkaan, täällä odotellaan todellista yllätysvauvaa esikoisen kaveriksi.
Mulla on voimakas paha olo koko ajan, on pahentunut nyt parina päivinä. Syön järjettömästi (ainoa mikä auttoi ekassa raskaudessa) ja vielä en oo ihan oksentanut. pahoinvointi on 24h/vrk, jee. Väsymys vaivaa kanssa ja nyt ollut vatsakin kipeä. Toivottavasti ei enteile keskenmenoa.
Olin ekassa ultrassa jo rv 5+4, tuon kohdunulkoisen epäilyn takia, silloin ei näkynyt kuin ruskuaispussi. Eilen näkyi sikiö ja syke ja rv 7+4! :) Viikon siis laskettu aika vähemmän kun menkoista laskettuna mutta sen tiesinkin.
Mutta siis mukaan pinoon :)
Baby, esikoinen 1v 3kk, ja luomuihme rv 7+5