Sama numero soittelee kännyyn peräkkäisinä päivinä samaan kellonaikaan, kokemuksia näistä?
En vastaa. Olen laittanut eston. Muutaman viikon välein yrittänyt soittaa ja aina sama kellonaika, peräkkäisinä päivinä jopa.
Jos olisi tärkeää tai jokin tärkeä taho niin laittaisi varmaan tekstaria.
Mutta onko noita paljon liikkeellä taas?
En ensinnäkään vastaa sillä nuohan saattaa nauhottaa puhelun, lähettää väkisin kauppaamansa tuotteen ja laskun kun manipuloivat ääntäsi ja saavat kuulostamaan siltä että olet vastannut "yes" siihen puheluun.
Enkä soita takaisin kun voi olla sellainen numero joka veloittaa puhelinlaskulla 100 eur kun siihen soittaa.
Kommentit (25)
Sanopa AP, millä mikään huijari pystyisi lähettämään sinulle tuotetta, jos et kerro puhelussa nimeäsi tai osoitettasi? Ja millä sinua veloittavat?
tarkista kuka soitti palvelusta, sielltä näkee yleensä hyvin onko huijauspuhelu.
Numeroa ei löydy mistään numeropalvelusta.
Pari kommenttia löysin että soittelee jatkuvasti ja ettei vastaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa AP, millä mikään huijari pystyisi lähettämään sinulle tuotetta, jos et kerro puhelussa nimeäsi tai osoitettasi? Ja millä sinua veloittavat?
etkö ole lukenut uutisia?
Googlaa numero. Mulle soitteli joskus ruokaboxi tyyppi, ainakin viidestä eri numerosta.
Kaverin lapselle soitti joku ja tarjosi ilmaispalvelua, kun lapsi oli sanonut joo.
Yllättäen tuli paketti postiin.
Sitten vasta kävi ilmi että lapsen puhelimeen tullut tommonen soitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö ole lukenut uutisia?
Olen lukenut kyllä. Niissä on kerrottu, että Suomessa tällainen ei oikeastaan ole mahdollista.
Meidän isännän puhelin soi säännöllisesti samoihin aikoihin. Kun hän pari kertaa vastasi, ei mitään kuulunut. Odottavat varmaan että soittaa takaisin, sitten pamahtaa lasku. Ovat soittaneet (robottisoittaja?) jo 4 vkon ajan. No soitelkoot ihan vapaasti.
Itse en vastaa numerot joita en talentanut puhelin.Jos taulussa Tuntematon soittaja en vastaa. Vaikka puhelimeni visin jo 15 v.vanha.ilman kameraa on asetukset puhelut ja T-viestit:Estot.Toimii.Lääkäri jos soitaa on kellon aika ja päivä silloin vastaan tuntematon numero.En edes mieti kuka oli soittaja.Yhdellä vanhuksella oli tapana riivata päivittäin soitot ,mutta ei puhunut mitään ja jos sillä päällä ei vastanut kun soitin.On ikää jo 95v.nainen.Saman teki jos sovittu lähdetään ulos.Varasin ajan häntä varten,jos sillä pällä ei avannut ovea.Tänän kaupassa oli saman aikaan,kun näin vaihdoin kaupaa.Ei huomannut minua.Kyllästyin antaa aikaa hänelle.Kun ei sukua,entinen napuri.Estin sen peleilyn.Sain puhelin rauhan.
Robottisoittoja. Ainakin suuntanumero pitää tarkistaa aina, ennen kuin vastaa.
Onneksi en vastannut, kun Keniasta soitettiin kahteen kertaan eri numerosta.
Se myy Hesaria. Tyhmä ämmä ei osaa lopettaa perään soittelya vaikka ei kiinnosta.
Kyllä puheluun tohtii aina vastata, siitä ei tule kuluja. Ja heti jos arvelluttaa, lyö vain luurin kiinni eikä vahingossakaan soita takaisin, eli kannattaa myös poistaa numero historiasta tai laittaa estolle.
Minulle tuli joskus yli 10 vuotta sitten outoja hälärisoittoja aina samaan aikaan päivästä. Loppuivat, kun laitoin tekstarin, että ilmoitan poliisille, jos soittelu jatkuu.
On kokemuksia. Siellä on nuori juuri puhelimyynnin aloittanut ihminen, jolla on soittolista. Listalla on mukamas "vanhoja asiakkaita", joille on helppo myydä. Ongelma on se, että listalle on jostain "joutunut" nimiä, jotka eivät halua ostaa, saati vastata näihin puheluihin.
Mulle soitteli jotkut silleen että peräkkäisinä päivinä esim klo 9.00, 9.01 ja 9.02. Sitten muutaman viikon tauko jonka jälkeen peräkkäisinä päivinä esim klo 12.01 ja 12.02.
En ollut edes kuullut soittoa, ilmeisesti on sellaisia että soi hyvin lyhyesti, jolloin puhelun saaja saattaisi soittaa siihen numeroon tiedustellakseen mitä asiaa ollut, sieltä ei kuulukaan mitään mutta lopulta puhelinlaskulla saattaa olla ylimääräistä veloitusta.
Vaikka on markkinointikielto niin tuollaisia tulee.
Voisiko noista häirikkösoittajista tehdä rikosilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Meidän isännän puhelin soi säännöllisesti samoihin aikoihin. Kun hän pari kertaa vastasi, ei mitään kuulunut. Odottavat varmaan että soittaa takaisin, sitten pamahtaa lasku. Ovat soittaneet (robottisoittaja?) jo 4 vkon ajan. No soitelkoot ihan vapaasti.
Onko 040 alkunen numero? Semmosia on tullu mullekin.
Mulle on tullut aiemmin pari soittoa ja tänään vahingossa vastasin siihen; siellä oli veronmaksajain keskusliitosta soittava nainen. Millään ei meinannut uskoa etten halua liittyä. Sanoin sitten kiitos kuulemiin ja lopetin puhelun.
Googleta numero. Sillähän se melkein aina selviää.