Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko meidän pojalla 10kk joku esi-uhmäikä?

06.11.2006 |

yhtäkkiä tullut herralle erityisen voimakas oma tahto. mikään ei käy. jos jotain ei saa tehdä niin tulee kauhea raivari. vaipan vaihto ei käy herralle ollenkaan. eikä ruoka maistu jos ei saa syödessä leikkiä leluilla. ihan mahdotonta.. muuten poika on hyvää seuraa mutta jos ei saa tehdä mitä haluaa.. onko tämä joku yleinen vaihe vai alkaako meillä murrosikä jo nyt ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö 10 1/2 kk:tta ja samanmoisia piirteitä. Jos esim. ottaa pois räpläämästä videoita, niin huutaa ja vetää ittensä kaarelle! Ja tytötkö muka rauhallisempia, niin olen joidenkin kuullut sanovan:)

Kova tahto tuntuu neidillä olevan, huvittavaa on...hän lähtee kiilto silmissä roskiskaappia kohti....minä laitankin siihen esteen....puolessavälissä matkaa huomattuaan sen, alkaa huutaa ja kiemurrella! Et näin..siispä muitakin samankaltaisia on!

Vierailija
2/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä vielä sanoa, et ruokailussa myös tarvii jotakin näprättävää omiin käsiinsä, lelu ei meillä kyl oikein käy vaan annan leivänmuruja. ja vaipanvaihto myös meillä hankalaa ajoittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nyt viikon sisään on pukemisen aikana alkanut 9,5kk ikäinen poika vetää itseään selkä kaarelle, ja kauhee kitinä. Samoin syöttötuolissa roikkuu sivuille päin ja kitisee. Mutta tosiaan tuo selän kaarelle vetäminen on ihan uusi juttu. Toivottavasti menee vielä ohitse, kun pukeminen on aika mahdoton juttu! Täytyy vaan yrittää kiinnittää huomio ihan johonkin muuhun kiinnostavaan asiaan, ja tietysti kieltää kiukuttelusta.

Vierailija
4/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se alkaa jo sujua. Herra halusi ruokailla itse jo 10kk ikäisenä tai aikasemminkin. Nyt se sujuu jo joten ei kiukuta..

Pukeminen on vieläkin melkoista venkoilua ja selän kaarelle laittamista huutoa, toppavaatteet on inhottavia tietysti.

Ja jos ei saa mitä tahtoo, niin hirveä kiukuttelu joka ei helposti lopu. Esim. ruokapöydässä keksii tahtoa jotain esinettä tai ruokalajia, jota ei ole mahdollista saada (äidin veitsi esimerkiksi).

Parempi pistää vaan heti alusta selvät sävelet jo vuoden iässä, ettei mene mukaan ihan kaikkeen, muuten ei tule mistään mitään. Ei nyt mitään rankaisuja eikä muuta tietenkään, mutta tilanteesta poisto, huomio toisaalle ja ne asiat mitkä on kielletty ulottumattomiin... tai tarpeeksi vaan toistoa, kyllä parissa kuukaudessa oppii noin tuhannen tai kymmenennentuhannen toiston jälkeen... ;) Mutta " ei" -sana on kyllä jo selvä meillä. Poika itsekin välillä sanoo " ei ei" ja sormella näyttää myös ei ei, ja päätäkin puistelee että ei ei ja sitten samalla menee tekemään sen mikä oli kielletty ja käkättää vielä päälle. :)))

(Esikoistyttö oli vielä vuoden iässä " kertakiellosta oppija" , uhmaiässä sitten sata kertaa pahempi, ehkä tää poikamme testaa jo nyt, niin EHKÄ ei tarvi uhmaiässä testata sitten IHAN niin paljon.. tai sitten vielä enemmän... who knows)

Vierailija
5/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy siis ottaa tää siltä kantilta, että tämä vaihe ei ihan heti lopu, vaan sen kanssa on opittava elämään:) Meillä taas kun esikoisella ei ole koskaan mitään uhmaikää ollutkaan, paitsi sitten vanhempana, noin 5-vuoden paikkeilla, kun alkoi todellinen " minä itse" -vaihe. Tämä toinen näköjään aloittaa jo nuorena...