Herkullisin keittoruoka?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borsch smetanalla.
Olen syönyt taivaallisen hyvää borsch-keittoa Kiovassa aikanaan. Kauan ennen sotaa. Muistelen kuinka kaunis kaupunki se olikaan, ja kuinka ruoka oli erityisen hyvää.
Harmi että venäläiset haluavat sen kaiken pilata.
Arvasin että joku aivopesty tomppeli tulee jotain vinkuvonkumaan. Kysyttiin parasta keittoa ja sen vastasin. Jos välttmättä haluatte tietää mistä saa parasta borschkeittoa niin itse Moskovasta. Annos toki maksoi vajan satasen euroissa, mutta oli hyvää!
Harvoin ylihinnoitellussa turistiravintolassa parasta saa. Mutta hyvää keittoa kyllä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borsch smetanalla.
Olen syönyt taivaallisen hyvää borsch-keittoa Kiovassa aikanaan. Kauan ennen sotaa. Muistelen kuinka kaunis kaupunki se olikaan, ja kuinka ruoka oli erityisen hyvää.
Arvasin että joku aivopesty tomppeli tulee jotain vinkuvonkumaan. Kysyttiin parasta keittoa ja sen vastasin. Jos välttmättä haluatte tietää mistä saa parasta borschkeittoa niin itse Moskovasta. Annos toki maksoi vajan satasen euroissa, mutta oli hyvää!
Harvoin ylihinnoitellussa turistiravintolassa parasta saa. Mutta hyvää keittoa kyllä sekin.
Jotkut rikkaat maksavat vaan maksamisen ilosta ja myös sen vuoksi ettei tarvitse syödä samassa tilassa rahvaan kanssa.
Toiset näkevät nälkää. On tämä maailma sairas paikka.
Ei mulla muuta..
Savuporojuustokeitto, Lapin ukon keitto, kermainen lohikeitto. Noista on vaikea valita paras.
Ihania riittää, kunhan joku vain keittäis ihanasti. Esim. nuorena syöty samettinen mustajuurikeitto sekä tomaatti-papukeitto.
Keitot ovat ihanaa syötävää kylmänä syysiltana.
Italialaiset keitot ovat herkullisia, esimerkiksi tämä Pasta e Fagioli :
https://www.cookingclassy.com/olive-garden-pasta-e-fagioli-soup-copycat…
Laihduttajan vesikeitto:
Vettä ja ripaus suolaa sekä pippuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borsch smetanalla.
Samanlaista se keitto on Venäjän puolella.
Voihan sitä Ukrainalaista perinneherkkua valmistaa missä maassa tahansa. Samanlaista se on Suomessa tai Venäjällä jos siitä tekee samanlaista.
Mama Leone chicken soup, löytyy resepti netistä.
Vierailija kirjoitti:
Siskonmakkarakeitto
Tehdään siskonlihasta.
Sienikeitot, etenkin tattikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeitto
Tässä se on, tuttu ja vaatimaton, mutta ah, niin maukas.
Hernekeitto, johon on lisätty reilusti lihaa. Minun oma "varmuusvarastoni" koostuu mm. kahdesta Jalostajan Perinteisestä Hernekeittosta säilykepurkissa (2 x 860 g) ja kahdesta saman firman säilykelihavalmisteesta (400 g naudanlihaa ja 400 g sian- ja naudanlihaa). Parasta ennen päivämäärä on suunnilleen kesäkuun 2025 tienoilla.
Paloittelen säilykelihan pieniksi kuutioiksi ja lisään ne sinaapin ja kerman kera hernekeiton sekaan. Yleensä nautin hernekeiton kurrin ja näkkileivän kanssa, jonka päälle tulee beceliä ja edamjuustoa.
Itsetehty siskonmakkarakeitto, perunaa, kruunuvihannekset, lihaliemi ja siskonmakkarat. Ei saa kypsyttää vihanneksia liikaa. Syön monta päivää peräkkäin ja loppu pakastimeen.
Siskonmakkarakeitto, borschkeitto, kukkakaalikeitto ja maa-artisokkakeitto on mun lemppareita. Muuten en hirveästi välitä keitoista.
Punajuurisosekeitto sinihomejuustolla.