Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katson juuri TE-livessä tietoa Sarastian työtarjouksesta. Palkka huimat 2200€! Kannattipa korkeakouluttaa itsensä..

Vierailija
08.11.2022 |

Varastotyöntekijänä olisi tienannut saman ja ilman koulutusta. Ei olisi tarvinnut ottaa opintolainaa ja olisin jo vuosia kerryttänyt omaisuutta.

Fakta on, että Suomessa koulutus ei kannata. Rikollinen elämä taas on se kannattavin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Sarastia on juuri se mikä on aiheuttanut Helsingin kaupungin järjettömät mittasuhteet saaneen palkkakaaoksen.

Ja sinne sitten ratkaisemaan asiakkaiden ongelmia puhelimessa 🤣😂😅😆😁😄😃😀

"Ei tarvitse olla valmis osaaja Riittää että vetelee jotain palkkoja stetsonista mutta kuitenkin sen verran nihkeästi ettei tule sanomista.🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
22/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulossa TE-livessä:

Ratkaisuasiantuntijaksi

Sarastia Oy:lle

Aika: Ti 08.11.2022 klo 11:00

Lähetysaihe: Koulutukset

Sarastia Oy etsii Rekrykoulutuksen kautta yhteensä 20 Ratkaisuasiantuntijaa S365HR- järjestelmän pariin Satakuntaan sekä Uudellemaalle.

RekryKoulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on, että työllistyt Sarastialle koulutuksen päätteeksi. Sinun ei tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis osaaja, tärkeintä on vahva mielenkiintosi alaa kohtaan sekä motivaatiosi tarttua uusiin tehtäviin innolla.

Suorassa TE-live -lähetyksessä mukana ovat Jari Aromäki (Ohjelmistoliiketoiminnan johtaja, Sarastia), Julia Karlsson (Competence Lead, Saranen Consulting) sekä vastaavan koulutuksen läpikäynyt Marie Ateek.

Hakuaika päättyy 21.11.2022, 23:55

Sarastia toimitti Helsinkiin ja Vantaalle sen fiaskoksi osoittautuneen henkilöstötietojärjestelmän. Veikkaan, että parin tonnin palkan vastineeksi saat ainakin kymppitonnin edestä asiakkailta paskaa niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys ja ryhdy rikkaaksi. Miksi aina valitetaan palkkoja, kun sen voi päättää itse.

Vierailija
24/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön amis, ja lähettivät saman minullekin, ettei sillä sun koulutustasolla ole merkitystä. Luultavasti joku asiakaspalvelupuhelinvastaaja, joka sönkkää valmiiksi kirjoitettuja vastauksia asiakkaille. Ovat lähettäneet noita Punaisen Ristin Kontti-kirppiksen työtarjouksia myös, palkka varmaan vielä alhaisempi kuin 2200. Työttömiå ilmeisesti pidetään joinain ilmaisina orjina, joiden pitäisi ottaa vastaan mitä tahansa työtä, millä tahansa almupalkalla.

Mikä oikeutta sinut olemaan pitkäaikaistyötön? Kierrätyskeskustoiminta on eettistä ja ekologista. Mikä estää lekottelun vaihtamista siihen? Kyllä se palkkakin luultavasti ainakin peruspäivärahaa jkv. isompi on.

Vierailija
25/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ylipäätään korkeakoulutetuilla uran alussa usein todella huonot palkat. Ja huonolla tuurilla vielä pitkään senkin jälkeen.

Neuvo: ota huonosti palkattu työ vastaan ja etsi apinan raivolla samaan aikaan uutta työtä. Työssäoleva saa usein parempia työtarjouksia kuin työtön.

Vierailija
27/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ylipäätään korkeakoulutetuilla uran alussa usein todella huonot palkat. Ja huonolla tuurilla vielä pitkään senkin jälkeen.

Neuvo: ota huonosti palkattu työ vastaan ja etsi apinan raivolla samaan aikaan uutta työtä. Työssäoleva saa usein parempia työtarjouksia kuin työtön.

Itse sain näin toimimalla hilattua palkkaa reilusti ylöspäin. Ennen valmistumista olin vielä turha kiltti työntekijä. Siitä ei ollut mitään hyötyä minulle.

Vierailija
28/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä korkeakoulutetut tuppaa löytämään työpaikkansa jotain muuta kautta kuin työkkärin rekrykursseilta. Entiseen työpaikkaani haettiin lisää väkeä rekrykoulutuksen kautta, ja sieltä saatiin just sellaista porukkaa kuin tarjotuilla palkoilla saattoi olettaakin.

Vierailija
29/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen mielipide, että 2200 olisi jotenkin erityisen huono lähtöpalkka.

Vierailija
30/35 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä mitenkään liittyy koulutukseen, jos puhutaan paikasta johon ei vaadita mitään koulutusta?

Kyllä korkeakoulutuksella keskimäärin yhä työllistyy varmemmin ja saa korkeampaa palkkaa kuin ilman koulutusta. Jos haluaa siihen keskiarvoon yltää, niin pitää toki myös valita hyvin työllistävä, hyvin palkattu ala. Jotain vastuuta sitä yksilölläkin on tulevaisuudestaan.

Vierailija
31/35 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin palkkakaaoksen aiheuttanut Sarastia tulossa käyttöön myös muualle Suomeen Palkkajärjestelmän tulee toimia kuin junan vessa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe307155-5726-40c7-b2c8-878df84bf7eb

Otappa etelän vetelä ensin selville, että kuka maksaa Helsingin kaupungin työntekijöiden palkat. Niinpä edelleen maksaa Helsinki itse. Ei Sarastia sitä tee. Tuollainen roske media aiheuttaa vain mainehaittaa yritykselle, eli Sarastialla. Toivottavasti Sarastia hakee korvauksia roskan levittämisestä, kai se on laissakin kielletty. Ei tahallista mainehaittaa saa aiheuttaa. Ainoastaan Helsingin kaupunki on ostanut Sarasialta järjestelmän, mutta palkkoja ei edelleenkään Sarastia maksa.

Vierailija
32/35 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen mielipide, että 2200 olisi jotenkin erityisen huono lähtöpalkka.

Normi palkka suomessa. Menkää valittajat tekemään 1000 euron bruttopalkalla ovelta ovelle myyntiä.

Vierailija
33/35 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sarastiassa töissä vielä viime vuonna, nyt uudessa paikassa. Tänä vuonna olen kuullut tuon tuostakin että joku muukin on lähtenyt pois sarastiasta ja sen jonkun tehtävä sarastiassa oli nimikkeellä: sovellusasiantuntija, ratkaisuasiantuntija, järjestelmä asiantuntija, raportointi asiantuntija, kirjanptäjä ....

Minäkin olen kuullut, mutta olen myös kuullut miksi. Siksi, koska ovat olleet töissä pitkään ja nämä fossiilit eivät ole pitäneet hienoista muutoksista, liian moderniksi mennyt pelit ja pensselit. Jotkut sitten vain kaivannu jo jotain uutta. Kolmannet ovat sitten itse tyrineet eikä työ ole maittanut.

Vierailija
34/35 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus tehnyt puhelinmyyntiä ja tienasin kuukaudessa noin 900 euroa. Siinä teille huono palkka. Tehtiin provikalla töitä. Sarastian työ kuitenkin siistiä sisätyötä. Eipä ihme kun työttömiä paljon kun mikään ei kelpaa, tuet kyllä kelpaa, mutta sitten kun pitäisi jotain tehdä asioiden eteen, niin voi voi.

Vierailija
35/35 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-livesä etsivät mm. EU vikramiehiä ja takinkääntäjiä:

https://te-live.fi/lahetykset/HHvGeJQCG