Mies lupautui hoitamaan vauvaa koko yön, että saisin nukuttua, mutta ei herännyt vauvan itkuun!
Nukuin itse toisessa huoneessa ja heräsin yön aikana kaksi kertaa vauvan huutoitkuun, miehen kuorsatessa tyytyväisenä vieressä. Vedin hirveät kilarit miehelle tästä ja toisen kerran herätyyäni otin vauvan loppuyöksi viereeni. Ahdistaa ja surettaa huomata, etten voi luottaa mieheen tällaisessa asiassa lainkaan. Vauva siis 2kk ikäinen, näin kävi kerran aiemminkin (vauvan ollessa 2 viikon ikäinen), minkä jälkeen mies vannoi ettei tule toistumaan, kunnes sitten toistui viime yönä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Eikö vanhemman pitäisi vauvavaiheessa herkistyä vauvan itkulle niin että siihen varmasti herää?
Niin minäkin luulin!
Heti aamusta alkaa taas sysipaskojen provojen väsäily. Onhan työnhakuvelvoite täytetty?
0/5
Miten se on miehen vika jos nyt vaan yksinkertaisesti ei herää? Ikävä toki lapselle, mutta toiset ovat paljon sikeäunisempia eivätkä välttämättä herää herätyskelloonkaan, eikä sille oikein mitään voi. Hän sentään yritti antaa sinun vuorostasi nukkua mutta parempi kai jättää yrittämättä jos ei apu kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on miehen vika jos nyt vaan yksinkertaisesti ei herää? Ikävä toki lapselle, mutta toiset ovat paljon sikeäunisempia eivätkä välttämättä herää herätyskelloonkaan, eikä sille oikein mitään voi. Hän sentään yritti antaa sinun vuorostasi nukkua mutta parempi kai jättää yrittämättä jos ei apu kelpaa.
No tuleehan tuosta väkisin mieleen että on vain esittänyt nukkuvaa. Eiköhän kyse ole jo jostain unihäiriöstä jos ei herää oman vauvansa itkuun.
Jossain oli tutkimus, mihin ääniin naiset ja miehet tyypillisesti heräävät, ja miesten kohdalla vauvan itku oli vasta jossain sijalla 10 tai jotain, kun taas naisilla se oli ykkösenä. Lienee hormonaalista, valitettavasti, ja vaikeasti muutettavissa. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuleehan tuosta väkisin mieleen että on vain esittänyt nukkuvaa. Eiköhän kyse ole jo jostain unihäiriöstä jos ei herää oman vauvansa itkuun.
Minun mieheni on samanlainen. Nukuimme vauvan kanssa kaikki kolme samassa sängyssä. Vauva itkee ja mies vain kuorsaa. Sama herätyskellon kanssa, ei herää vaikka raikaa niin että kaikki muut kyllä heräävät. Onhan se ärsyttävää mutta eihän hän itseänsä voi väkisin herkistää.
Kunnollinen äänenvahvistin ja tärinähälytys tyynyn viereen, niin kyllä herää.
Meillä sama, minä heräsin vauvan pieniinkin inahduksiin, mies vasta kun oli jo raivokas itku päällä. Ei sille välttämättä mies voi mitään. Nyt kun lapset ovat isompia, onkin niin, että mies herää yleensä ennen mua lasten huuteluihin!
Ei minunkaan mies herännyt vauvan itkuun. :(
Ja taas yksi pari missä 95% menee lusikat jakoon.
Ok hyvä kuulla ettei mieheni ole ainoa, jolla on tämä ongelma. Mietin tosiaan voisiko hänellä olla uniapneaa tms. ongelma, josta voi johtua. En tiedä vaikuttaako asiaan, mutta on nuuskan suurkuluttaja. /ap
Meilläkin mies oli usein aamulla niiiin tyytyväinen, kun vauva ei herättänyt kertaakaan yöllä. Ei ehkä häntä herättänyt, mutta kyllä minä heräsin 2 tunnin välein!
Näin se valitettavasti menee. Ei se toki mikään ideaalitilanne ole, mutta minkäs sille tekee. Ei toinen tahallaan ole heräämättä. Ratkaisuna on, että mies hereillä ollessaan hoitaa vauvaa niin, että sinä saat nukkua pitkiä päiväunia.
Kun meillä lapset oli vielä vauvoja ja imetin yöaikaan, mies ei herännyt itkuihin, koska minuahan siinä tarvittiin. Mutta kun imetys loppui ja sovittiin, että mies alkaa huolehtia yöheräilyistä enemmän, kävi niin että minä en edes havahtunut taaperon huhuiluihin tai itkuihin yöaikaan, mutta mies heräsi kyllä. Kai sitä vähän herkistyy heräämään, kun on tarve. Voi olla, että vie vaan miehellä aikansa, mutta eipä tuolle voi mitään jos oikeasti nukkuu sikeästi, jos aiemmin ei ole tarvinut herätä itkuun.
Sama oli meilläkin. Ei siitä mitään tullut että mies olisi hoitanut yöllä, kun olisin joutunut herättämään sen erikseen hoitamaan (muutaman kerran toki tein senkin). Sama mies saattaa kyllä nukkua herätyskellonkin ohi, joten uskon kyllä ettei välttämättä vaan voi asialle mitään. Toisinaan se taas herää herkästi ja nyt lasten ollessa isompia on jokuset yöheräilyt hoitanut minun heräämättä, eli riippunee unen vaiheesta miten herää tai ei.
Laita sille miehellesi herätyskello soimaan pari kertaa yössä.
Minäkin muistan, kun nuorin lapseni oli vauva, ja hoidin hänet yksin, koska mies juopotteli. Valvoin varmaan pari kolme kuukautta joka yö, koska vauvan unirytmi oli sekaisin.
Yhden ainoan kerran jätin vauvan miehen hoidettavaksi, menin yläkertaan nukkumaan, mutta onneksi en ollut saanut nukahdettua kunnolla, koska kuulin, kuinka vauva itki alakerrassa. Menin katsomaan ja järkytyin, kun mies kuorsasi sohvalla ja oli jättänyt tämän pienen yksin pimeään huoneeseen, jossa hän sitten itki.
En sen jälkeen miehelle jättänyt lasta iltaisin, vaan valvoin lapsen kanssa.
Valvominen aiheutti sen, että kun lapsi alkoi nukkua öisinkin, niin sain hirveät kutinat kaulalleni, se esti minua nukahtamasta. Ja edelleen, monta vuotta myöhemmin, jos olen väsynyt ja olisin nukahtamassa, alkaa kutittamaan, ja se on sisäistä kutinaa, se ei lähde raapimalla.
Vierailija kirjoitti:
Heti aamusta alkaa taas sysipaskojen provojen väsäily. Onhan työnhakuvelvoite täytetty?
0/5
Anteeksi nyt, mutta voitko tarkentaa: Minkä takia tämä oli mielestäsi provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Anteeksi nyt, mutta voitko tarkentaa: Minkä takia tämä oli mielestäsi provo?
Eiköhän ton tajua jokainen.
Kammottavaa. Eikö vanhemman pitäisi vauvavaiheessa herkistyä vauvan itkulle niin että siihen varmasti herää?