Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisisitte tällaisen ongelman? Talviliukkaat ja toimistopäivät.

Vierailija
08.11.2022 |

Ehkä tyhmä ongelma jonkun mielestä mutta itse en ole keksinyt ratkaisua tähän.
Eli toimistopäiviä 1-2 per viikko ja toimistolla ei ole omaa paikkaa tai kaappia jossa säilyttää tavaroita. Kaikki pitää kantaa mukanaan (näppis, hiiri, kone jne). Itsellä käytössä ns rullahiiri.
Toimistolle liikun julkisilla ja kotoa metrolle käveltä noin 1,5km (bussia ei kulje). Katuja täällä hoidetaan todella huonosti ja tiet auraamatta tai peilijäässä. Ennen koronaa käytin nastakenkiä työmatkoilla jos oli liukasta ja toimistolla oli sisäkengät oman paikan kaapin alahyllyllä. En haluais liukastella tavallisilla kengillä ja nuo nastakengät liukkaat sisällä.
Mikä siis neuvoksi? Muutamat erilaiset irralliset liukuesteet kokeillut pariin eri kenkiin mutta eivät pysy kunnolla päällä. En jaksais raahata sisäkenkiä kaikkien muiden työvälineiden kanssa. Painaa tuo reppu muutenkin jo tarpeeksi ilman niitä kenkiä.

Joo, ehkä turha ongelma mut kysynpä kuitenkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mummovetokärry avuksi, pysyt pystyssä ja mahtuu kaikki tavarat mukaan. 

Vierailija
22/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa. Ei ole normaalia, ettei ole mitään säilytyspaikkaa takeille yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta vähän isompi reppu, niin mahtuu tarpeeksi tavaraa

Vierailija
24/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kitkat on myös, eivät pidä sileällä jäällä.

Useita kokoja niistä irroitettavista liukuesteistä kokeiltu. Eivät vaan pysy. Liukuvat pois sivusuunnassa jalan alta. Ehkä kävelen väärin.

Naulakkoa ei toimistolla ole vaan suurimmalla osalla roikkuu takit tuolin selkänojalla. Ne jotka kulkee autolla jättävät takit autoon (lämmin parkkihalli).

Täytynee yrittää löytää jotkut siistit kevyet balleriinat ja yrittää tunkea ne sinne reppuun. Erillistä kassia en viitsis sen takia raahata.

Ap

Anteeks millainen työpaikka teillä on? Ei säilytyspaikkaa tavaroille, ei naulakoita, ei ilmeisesti myöskään mitään sosiaalitiloja erikseen, missä olisi vaatekaapit jne?

Ei tämä ole nykyään harvinaista ainakaan it-alalla. Mä olen alan firmassa ja meillä on myös noin. Isoja avokonttoreita vaan, jossa ties mitä leikkipaikkoja mutta ei säilytystilaa yms. Myöskään kellään ei ole omaa työpistettä vaan jos haluaa mennä konttorille, pitää varata paikanvarausjärjestelmästä joku paikka minkä sattuu saamaan etukäteen. Tarkoittaa myös, että esim. henkilökohtaisia ergonomiatuoleja, isoja näyttöjä näköongelmaisille tms. ei voi olla ellei niitä voi raahata mukanaan. Onneksi meillä ei ole ollenkaan pakollisia toimistopäiviä, enkä itse olekaan käynyt siellä 2020 jälkeen, kuten ei moni muukaan. 

Mutta ap:n tilanteessa vaan ostaisin auton. Liian hankalaksi menee ilman.

Firma vaan hoitanut asiansa huonosti. Myös it ja avokonttorit mutta paikkoja ei varata vaan niitä on riittävästi. Ergotuolit ja sähköpöydät kahdella näytöllä. Löytyy myös pukeutumistilat, suihkut ja kaappeja joita niitäkin on riittävästi omille tavaroille.

Vierailija
25/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita kokoja niistä irroitettavista liukuesteistä kokeiltu. Eivät vaan pysy. Liukuvat pois sivusuunnassa jalan alta. Ehkä kävelen väärin.

Naulakkoa ei toimistolla ole vaan suurimmalla osalla roikkuu takit tuolin selkänojalla. Ne jotka kulkee autolla jättävät takit autoon (lämmin parkkihalli).

Täytynee yrittää löytää jotkut siistit kevyet balleriinat ja yrittää tunkea ne sinne reppuun. Erillistä kassia en viitsis sen takia raahata.

Ap

Fakta: Jos et saa liukuesteitä pysymään kengän alla, kävelet väärin. Muu ei ole vaihtoehto, koska kaikki muuta saavat ne pysymään kengissään. 

Vierailija
26/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kengät, joissa nastat saa käännettyä sisään. 

Vierailija
27/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen töissä talvisin villasukkasillaan, ei vie paljon tilaa repussakaan. Toki jos kaikilla muilla on kengät niin sit ne kyllä voi kastua.

Tuo on ihan työturvallisuusriski, villasukat liukkaalla toimistolattialla on äärimmäisen huono yhdistelmä. Itse ainakin työnantajana kieltäisin tuon tai vähintään vaatisin jonkinlaiset liukuesteet sukkien pohjaan.

Millä liukkaalla lattialla? Meillä ainakin on toimistossa kokolattiamatot. Ei ole liukasta. Eikä se laminaatilla kävelykään aikuiselle ihmiselle ole mikään ongelma. Päiväkotilapset sitten asia erikseen. 

t. eri

Vierailija
28/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitää vaan koittaa selviytyä ilman sisäkenkiä tai sitten jemmaat ne vaan johonkin nurkkaan sinne toimistolle.

Vierailija
29/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on icebugin nastakengät niin niihin saa suojat nastojen päälle. Mulla on sellaiset käytössä kun käyn vanhempieni luona kerrostalossa. Pysyy hyvin ja en liukastele portaissa.

Mieluiten käyttäisin kyllä erillisiä sisäkenkiä.

Vierailija
30/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljen töissä talvisin villasukkasillaan, ei vie paljon tilaa repussakaan. Toki jos kaikilla muilla on kengät niin sit ne kyllä voi kastua.

Tuo on ihan työturvallisuusriski, villasukat liukkaalla toimistolattialla on äärimmäisen huono yhdistelmä. Itse ainakin työnantajana kieltäisin tuon tai vähintään vaatisin jonkinlaiset liukuesteet sukkien pohjaan.

Millä liukkaalla lattialla? Meillä ainakin on toimistossa kokolattiamatot. Ei ole liukasta. Eikä se laminaatilla kävelykään aikuiselle ihmiselle ole mikään ongelma. Päiväkotilapset sitten asia erikseen. 

t. eri

Kokolattiamatot on kuitenkin vähemmistönä lattiamateriaaleista, yleensä toimistokäytössä on liukkaat laattalattiat tms. Eikä varmaan yleensä ulkona kävelykään ole aikuiselle ihmiselle ongelma, mutta ap nyt tuntuu olevan kovinkin huolestunut liukastumisesta kun kerran haluaa nimenomaan niitä nastakenkiä käyttää niin hiukan kyseenalaista tarjota keinoa joka sitten sisällä on vaaraksi. 

Vierailija
31/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on irralliset nastat normaalien kenkien päällää ja pysyy hyvin. Niitä on eri kokoisia , sulla on varmaan liian iso koko.

Irrotettavissa nastaremmeissä on vaihtelua nastojen määrässä. Joissakin saattaa olla vaikka kuusi nastaa per kenkä ja nastat katkeilevat helposti. Toisissa tuplasti enemmän.

Vierailija
32/32 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeks millainen työpaikka teillä on? Ei säilytyspaikkaa tavaroille, ei naulakoita, ei ilmeisesti myöskään mitään sosiaalitiloja erikseen, missä olisi vaatekaapit jne?

Ei tämä ole nykyään harvinaista ainakaan it-alalla. Mä olen alan firmassa ja meillä on myös noin. Isoja avokonttoreita vaan, jossa ties mitä leikkipaikkoja mutta ei säilytystilaa yms. Myöskään kellään ei ole omaa työpistettä vaan jos haluaa mennä konttorille, pitää varata paikanvarausjärjestelmästä joku paikka minkä sattuu saamaan etukäteen. Tarkoittaa myös, että esim. henkilökohtaisia ergonomiatuoleja, isoja näyttöjä näköongelmaisille tms. ei voi olla ellei niitä voi raahata mukanaan. Onneksi meillä ei ole ollenkaan pakollisia toimistopäiviä, enkä itse olekaan käynyt siellä 2020 jälkeen, kuten ei moni muukaan. 

Mutta ap:n tilanteessa vaan ostaisin auton. Liian hankalaksi menee ilman.

Mutta vaikka kuinka olisi avoleikkikenttätoimisto, niin JOKAISELLA työntekijällä tulee olla mahdollisuus säilyttää henkilökohtaisi tavaroitaan työpäivän aikana lukittavassa tilassa (kaappi, lokero).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi